Транспорт в електрошоці


Транспорт в електрошоці

Підприємства міського електротранспорту з 1 лютого будуть платити за електроенергію на 30% більше. У зв'язку з цим місцева влада планує підвищити вартість проїзду в трамваях і тролейбусах на 50% - на виплату дотацій на погашення тарифної різниці підприємствам галузі в міських бюджетах коштів немає. Втім, реальні витрати підприємств зростуть набагато менше - всього на 3%.

Національна комісія регулювання електроенергетики (НКРЕ) повідомила про реєстрацію в Мінюсті постанови № 8/1 про підвищення з 1 лютого вартості електроенергії для підприємств міського електротранспорту на 30% (на 7,32 коп./кВт/год) - до 31,68 коп./кВт/г. Така ж ціна запланована для релігійних організацій, дитячих центрів "Артек" і "Молода гвардія", а також населення. Очікується, що в 2011 році відбудуться ще два підвищення вартості електроенергії: дворазове збільшення в квітні і на 39% у серпні; або підвищення на 50% у квітні та вересні.

Підприємства міськелектротранспорту (трамваї, тролейбуси, метрополітен) з 2004 року оплачували електроенергію за тарифом, аналогічного для населення, - 13 коп./кВт/г. З 1 травня 2006 року ціна електроенергії для цих споживачів зросла на 25%, з 1 вересня - ще на стільки ж, до 24,36 коп./кВт/г. У 2007 році Кабмін постановою № 881 визначив, що різниця між ціною електроенергії для міськелектротранспорту та її собівартістю компенсується енергогенерації за рахунок оптової ціни.

Підвищення вартості електроенергії знизить перехресне субсидування в галузі, але вимагатиме від місцевої влади збільшення плати за проїзд, щоб компенсувати збільшені витрати комунальних транспортних підприємств. "Це підвищення серйозно вплине на підприємства електротранспорту, оскільки електроенергія - одна з основних складових собівартості надаваних ними послуг. Існують два варіанти виходу з ситуації, що склалася: або підняти плату за проїзд, або компенсувати тарифну різницю з міського бюджету.

Оскільки через брак коштів останній варіант малоймовірний, слід очікувати на збільшення плати за проїзд", - повідомив мер Вінниці Володимир Гройсман. "До ухвали рішення комісії ми планували збільшити вартість проїзду на 50%, до 1,5 грн. Думаю, тепер у нас є підстави для підняття ціни", - підкреслив мер Львова Андрій Садовий.

Збільшення вартості проїзду по всій країні в 1,5 рази учасники ринку вважають неминучим. "Поки ми чекаємо на рішення місцевої влади: чи будуть нас дотувати або збільшать вартість послуг. Швидше за все збільшиться оплата за проїзд", - вважає директор КП "Кіровограделектротранс" Валерій Гросул. "З нами ніхто не радився і консультацій не проводив. Про підвищення тарифів ми дізналися з новин, - розповів заступник директора ДКП "Луганськелектротранс" Олександр Рябоштан.- Ми чекаємо на рішення влади, але ймовірно, що ціни за проїзд будуть підвищені до 1,5 грн". При цьому ні мери, ні керівники підприємств не змогли повідомити, яку частку в структурі тарифу на проїзд займає електроенергія і наскільки обґрунтоване зростання вартості квитків на 50%. Тільки директор КП "Рівнеелектроавтотранс" Степан Загиней розповів, що витрати на оплату електроенергії у тарифі на проїзд пасажирів не перевищують 7,2%: "Основну частку в тарифі - більше 80% - посідає виплата заробітної плати, решта - витрати на технічне обслуговування".

Дійсно, ще в грудні 2008 року Міністерство з питань ЖКГ розрахувало, що за ціни на електроенергію в 24,36 коп. її частка в тарифі на проїзд повинна становити 9,03%. 30-відсоткове зростання вартості означає, що підприємства електротранспорту повинні збільшити тариф на проїзд всього на 3 коп. - до 1,03 грн за квиток. "Частка електроенергії у тарифі зараз також не перевищує 10%, а більшу частину виручки підприємства витрачають на заробітну плату", - зазначив екс-міністр з питань ЖКГ Олексій Кучеренко. За минулі два роки з моменту останнього дворазового підвищення (до 1 грн) вартості проїзду у міськелектротранспорті мінімальна заробітна плата збільшувалася вже десять разів - з 605 грн до 941 грн (+55,5%), що тепер буде враховано в тарифі. Втім, у Києві, де вартість проїзду в трамваї і тролейбусі становить 1,5 грн, а в метрополітені - 2 грн, тарифи можуть не змінитися. Джерело в КМДА розповіло, що глава адміністрації Олександр Попов доручив "Київметрополітену" і "Київпастрансу" розробити заходи щодо запобігання підвищенню вартості проїзду.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua