7884
Транспорт в електрошоці
— Енергетика
Підприємства міського електротранспорту з 1 лютого будуть платити за електроенергію на 30% більше. У зв'язку з цим місцева влада планує підвищити вартість проїзду в трамваях і тролейбусах на 50% - на виплату дотацій на погашення тарифної різниці підприємствам галузі в міських бюджетах коштів немає. Втім, реальні витрати підприємств зростуть набагато менше - всього на 3%.
Національна комісія регулювання електроенергетики (НКРЕ) повідомила про реєстрацію в Мінюсті постанови № 8/1 про підвищення з 1 лютого вартості електроенергії для підприємств міського електротранспорту на 30% (на 7,32 коп./кВт/год) - до 31,68 коп./кВт/г. Така ж ціна запланована для релігійних організацій, дитячих центрів "Артек" і "Молода гвардія", а також населення. Очікується, що в 2011 році відбудуться ще два підвищення вартості електроенергії: дворазове збільшення в квітні і на 39% у серпні; або підвищення на 50% у квітні та вересні.
Підприємства міськелектротранспорту (трамваї, тролейбуси, метрополітен) з 2004 року оплачували електроенергію за тарифом, аналогічного для населення, - 13 коп./кВт/г. З 1 травня 2006 року ціна електроенергії для цих споживачів зросла на 25%, з 1 вересня - ще на стільки ж, до 24,36 коп./кВт/г. У 2007 році Кабмін постановою № 881 визначив, що різниця між ціною електроенергії для міськелектротранспорту та її собівартістю компенсується енергогенерації за рахунок оптової ціни.
Підвищення вартості електроенергії знизить перехресне субсидування в галузі, але вимагатиме від місцевої влади збільшення плати за проїзд, щоб компенсувати збільшені витрати комунальних транспортних підприємств. "Це підвищення серйозно вплине на підприємства електротранспорту, оскільки електроенергія - одна з основних складових собівартості надаваних ними послуг. Існують два варіанти виходу з ситуації, що склалася: або підняти плату за проїзд, або компенсувати тарифну різницю з міського бюджету.
Оскільки через брак коштів останній варіант малоймовірний, слід очікувати на збільшення плати за проїзд", - повідомив мер Вінниці Володимир Гройсман. "До ухвали рішення комісії ми планували збільшити вартість проїзду на 50%, до 1,5 грн. Думаю, тепер у нас є підстави для підняття ціни", - підкреслив мер Львова Андрій Садовий.
Збільшення вартості проїзду по всій країні в 1,5 рази учасники ринку вважають неминучим. "Поки ми чекаємо на рішення місцевої влади: чи будуть нас дотувати або збільшать вартість послуг. Швидше за все збільшиться оплата за проїзд", - вважає директор КП "Кіровограделектротранс" Валерій Гросул. "З нами ніхто не радився і консультацій не проводив. Про підвищення тарифів ми дізналися з новин, - розповів заступник директора ДКП "Луганськелектротранс" Олександр Рябоштан.- Ми чекаємо на рішення влади, але ймовірно, що ціни за проїзд будуть підвищені до 1,5 грн". При цьому ні мери, ні керівники підприємств не змогли повідомити, яку частку в структурі тарифу на проїзд займає електроенергія і наскільки обґрунтоване зростання вартості квитків на 50%. Тільки директор КП "Рівнеелектроавтотранс" Степан Загиней розповів, що витрати на оплату електроенергії у тарифі на проїзд пасажирів не перевищують 7,2%: "Основну частку в тарифі - більше 80% - посідає виплата заробітної плати, решта - витрати на технічне обслуговування".
Дійсно, ще в грудні 2008 року Міністерство з питань ЖКГ розрахувало, що за ціни на електроенергію в 24,36 коп. її частка в тарифі на проїзд повинна становити 9,03%. 30-відсоткове зростання вартості означає, що підприємства електротранспорту повинні збільшити тариф на проїзд всього на 3 коп. - до 1,03 грн за квиток. "Частка електроенергії у тарифі зараз також не перевищує 10%, а більшу частину виручки підприємства витрачають на заробітну плату", - зазначив екс-міністр з питань ЖКГ Олексій Кучеренко. За минулі два роки з моменту останнього дворазового підвищення (до 1 грн) вартості проїзду у міськелектротранспорті мінімальна заробітна плата збільшувалася вже десять разів - з 605 грн до 941 грн (+55,5%), що тепер буде враховано в тарифі. Втім, у Києві, де вартість проїзду в трамваї і тролейбусі становить 1,5 грн, а в метрополітені - 2 грн, тарифи можуть не змінитися. Джерело в КМДА розповіло, що глава адміністрації Олександр Попов доручив "Київметрополітену" і "Київпастрансу" розробити заходи щодо запобігання підвищенню вартості проїзду.
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною
Також за темою
Україна вже закачала у сховища більше газу, ніж на ті самі дати 2024 року
США ввели санкції проти міжнародної мережі, яка допомагає Ірану продавати нафту
США планують збільшити стратегічні запаси урану для розвитку ядерної енергетики
Сховища газу у ЄС заповнені рекордно низько за останні 3,5 роки
Україна з 1 жовтня обмежить імпорт індійського пального
Словаччину та Угорщину попередили про наслідки за купівлю російської нафти