Експерт: Закриття місцевих заводів з виробництва бензину призведе до підвищення цін на паливо — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Експерт: Закриття місцевих заводів з виробництва бензину призведе до підвищення цін на паливо

Енергетика
423
Українські НПЗ згладжують цінові стрибки на паливо в країні і стримують зростання цін на нафтопродукти, зазначив головний редактор міжнародного журналу ОйлМаркет - Дмитро Мосієнко, коментуючи цінову ситуацію на ринку.
За його словами, закриття українських заводів внаслідок нерівних конкурентних умов з постачальниками імпортних палив призведе до встановлення в країні європейського рівня цін на нафтопродукти.
Буде ціна, наприклад, як у Польщі чи Угорщині. Там літр бензину рівня А-95 сьогодні коштує в перерахунку 13-14 гривень, дизельного палива - 12 - 13,5 гривень. Ніхто не буде дотувати українську економіку і споживача, як це сьогодні роблять українські заводи, працюючи собі у збиток, - зазначив Мосієнко. Він підкреслив, що якщо не вирівняти умови роботи на ринку, шляхом введення мит на імпортні нафтопродукти, то в 2011 році цінову межу для Україні реально будуть формувати два-три заводи з країн Митного союзу, а українські та європейські НПЗ будуть витіснені з місцевого ринку. "Всі оператори розширять закупівлі палива в Росії, Білорусі та Казахстані. При цьому ціна на нафтопродукти буде орієнтована винятково на європейські котирування, коливання яких щодня відбиватися на стелах АЗС. Уряд фактично втратить контроль над ціноутворенням на заправках".
Як повідомлялося, на сьогодны з шести українських НПЗ стабільно працює тільки два підприємства. Внаслідок збиткової роботи вже в першому кварталі 2011 року одне з них - Лисичанський НПЗ - може зупинити переробку нафти.
За підсумками 2010 року понад 70% імпортних поставок нафтопродуктів довелося на заводи країн учасниць Митного союзу, які отримують нафту для переробки без експортних мит ($ 317,5 за тонну в січні 2011 року).
У 2004 році, до скасування імпортних мит, українські НПЗ виробили 11, 4 мільйонів тонн світлих нафтопродуктів (бензинів і дизельного палива), з яких понад 1, 6 мільйона було експортовано, оскільки стільки не потрібно на задоволення потреб місцевого ринку. Тоді українські заводи займали 92% ринку. За підсумками 2010 року їх частка на місцевому ринку скоротилася до 55% і продовжує зменшуватися.
У листопаді 2010 року керівники шести українських НПЗ звернулися до міністра палива і енергетики Юрію Бойко з пропозицією про введення мит на імпорт нафтопродуктів з метою зрівняти конкурентне становище на внутрішньому ринку України. На початку грудня 2010 року Міністр палива та енергетики України Юрій Бойко звернувся до прем'єр-міністра країни Миколи Азарова з проханням встановити імпортні мита на бензини в розмірі євро 130 за тонну, на дизпаливо (незалежно від вмісту сірки) - євро 80 за тонну, скраплений газ - євро 40 за тонну.
За матеріалами:
РБК-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас