Як залишитися з КАСКО біля розбитого корита — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як залишитися з КАСКО біля розбитого корита

13477
У дитинстві спав спокійно, знав - країну охороняють; коли служив, спав погано - охороняв; зараз взагалі не сплю, знаю, як охороняють.
Страхувати чи не страхувати, ось в чому питання. Цим питанням дедалі частіше замислюються автомобілісти. І якщо ДТП в невеликих містах не частий випадок, то у великих містах, а тим паче в Києві, це практично щохвилинна подія, особливо в погану погоду. Ніхто не застрахований від того, що скло може залити дощем, замести снігом, або ще гірше - на вулиці густий туман. В результаті видимість нульова і як наслідок - ДТП. Але ж можна застрахуватися і спати спокійно. Так думає більшість, але на жаль це лише міф.
Перш ніж страхуватися, потрібно ретельно вибрати Страхову компанію (СК). Необхідно якомога більше дізнатися про компанію та її діяльність. Особливо слід звернути увагу на:
- Скільки років компанія представлена на ринку - чим більше, тим краще;
- Чи належить компанія міжнародної корпорації - якщо так, то яка вірогідність того, що компанія не залишить ринок;
- Кількість клієнтів, це говорить не тільки про гарну роботу відділу маркетингу, а й про довіру до цієї компанії;
- Сума з виплачених страхових випадків, та їх кількість;
- Знайти відгуки щодо обслуговування.
Все це ви зможете легко знайти на будь-якому форумі в Інтернеті, так як реальні відгуки в Інтернеті як правило негативні, а це створить потрібний і реальний портрет.
Які підводні камені нас чекають при виборі страхування КАСКО?
Почнемо з того, що насправді ми купуємо у СК, оформляючи страховку? Будь-який страховий агент не замислюючись скаже, що він продає Вам "впевненість у тому, що в разі лиха, катастрофи, руйнування або атомної війни він компенсує всі збитки щодо застрахованого об'єкту". Це його робота, він це продає.
Але давайте подивимося, що ми маємо в результаті. Коли, ось так уже сталося, настав той самий страховий випадок, то спершу все-таки є ще надія, що якщо калькуляція служби з ремонту та оцінка СК співпадуть, якщо ДАІ дасть вчасно всі документи, то, може бути, через півроку на Ваш рахунок прийдуть гроші і вам вдасться відшкодувати за ремонт хоча б якусь частину того що Ви віддали страховій компанії і навіть без суду і навіть без щоденних походів у відділ збитків, і без встановлення розкладачки в коридорі, і без того, щоб приставити АК-47 до голови менеджера.
Але на практиці всі ці міфи дуже швидко розвіюються, як тільки ви відчиняєте двері Вашої СК. Там, за цими дверима, знаходять будь-яку причину, щоб не виплатити або неповною мірою виплатити суму так красиво обіцяну вам при підписанні договору.
Одна із страхових компаній на ринку кілька років тому практикувала наступне, при настанні страхового випадку клієнту обіцяли, що ось-ось документи вже на підпису, ось-ось вже документи в бухгалтерії. І це триває не дні, це триває тижні і в підсумку місяці. Як у результаті виявилося, справу просто загубили, і коли розлючений клієнт був готовий рвати і метати, йому виплатили частину коштів буквально протягом декількох днів, частину, так як встигли знайти зачіпку.
Приклад з практики: каштанами була побита поверхню автомобіля, каштани скрізь у Києві (та й в інших містах) ростуть над дорогою, в страхову були надані всі необхідні документи. Але в міру того, що справа губилася, переходила від одного менеджера до іншого ніхто не згадав і не заїкнувся про довідку з ДАІ. Довести, що довідку з ДАІ ніхто не вимагав - не вдалося. До чого тут довідка запитаєте Ви? Це не ДТП, це не протиправні дії третіх осіб, де потрібна довідка з міліції, це природне явище, яке підпадає під один із пунктів договору КАСКО. Але страхова заплатила лише 30% від суми, що входило в ліміт виплат без пред'явлення довідки з ДАІ.
Якщо у Вас стався страховий випадок, телефонуйте в страхову і вимагайте повний перелік необхідних документів, при цьому розмову бажано записати, це буде доказом, якщо виникнуть претензії з боку страхової компанії.
Якщо у вас протягом року відбулося два страхові випадки, готуйтеся до часткових втрат, якщо три страхових випадки, з'являється франшиза. І як не дивно, все це є в договорі, але замовчується - уважно читайте те, що підписуєте, не дарма договір страхування складається з 5-10 аркушів дрібним шрифтом. Тому, якщо за договором КАСКО була виплата, щоб не втратити, необхідно дострахувати свій транспортний засіб до початкової суми.
Приклад іншого випадку: автомобіль був застрахований за КАСКО, в договорі вказана реальна ринкова вартість автомобіля. Після ДТП, де винуватець був застрахований за договором цивільної відповідальності (ЦВ), страхова виплатила відшкодування з КАСКО на 30% менше, ніж сума в рахунку на ремонт автомобіля. Причина проста, експерт оцінив автомобіль на 30% більше його ринкової вартості, тому відшкодування СК виплатила пропорційно вартості авто. Ніякі переконання не допоможуть, що реальна ціна значно нижча, слово експерта для страхової компанії практично закон.
Що необхідно робити в подібній ситуації - звернутися в СК, де Ви застраховані з КАСКО, написати заяву на надання копій документів у справі і після їх отримання відправитися в СК винної сторони, де в черговий раз пройдете процедуру оформлення справи. І це добре, якщо винна сторона була застрахована за договором ГО, так як в противному випадку різницю довелося б покривати з власної кишені, а так є шанс, що гроші все ж повернуться.
Казусом в цій ситуації є те, що СК в цьому випадку поверне собі кошти, стягнувши їх з винної сторони, тому причина заниження суми виплати за страховим випадком незрозуміла. На додаток необхідно буде дострахувати автомобіль на суму, яка була виплачена за договором КАСКО. Іншими словами СК не тільки поверне собі гроші, а й заробить на дострахуванні.
Іноді безвихідь у відносинах з СК виникає, коли в дорозі між містами, на трасі, в лобове скло влетить камінь, телефонуйте в страхову, де розповідають, що все добре, не переживайте, ніяких довідок не треба ... А в підсумку скажуть - експертиза повідомила, що скло було пошкоджено на автомобілі, який стояв на місці, тому у вашій справі відмова, причина - немає довідки з міліції. Що після цього доводити?
Який з цього можна зробити висновок? Як би Ви не хотіли, СК завжди візьме своє сповна. Або переплатите спочатку при страхуванні, або недоотримаєте із страхового випадку. Але якщо Ви переплатите, ніхто Вам дякую не скаже, не кажучи вже про перерахунок компенсації за страховим випадком в більший бік.
Перелік документів необхідних для СК КАСКО при настанні страхового випадку.
При ДТП (протиправні дії третіх осіб):
- Довідка з ДАІ з місця аварії (довідка з міліції, міліцію необхідно викликати відразу при виявленні пошкоджень автомобіля);
- Розширена довідка з ДАІ, яку ви можете отримати самостійно, якщо у Вас є час, що значно прискорить процес, тому що якщо немає, то страхова компанія робить письмовий запит поштою та поштою отримує відповідь. Розширена довідка робиться мінімум 10 днів, вартість довідки на сьогодні 83 грн. Робиться за запитом з СК. Оплатити довідку можна в найближчій касі за реквізитами, які бажано взяти в ДАІ.
- Договір КАСКО;
- Водійське посвідчення;
- Техпаспорт;
- Доручення (якщо керуєте автомобілем за довіреністю);
- Паспорт (цивільний);
- Ідентифікаційний код;
З цими документами ви звертаєтеся в СК і пишіть заяву. Якщо автомобіль знаходиться в кредиті, то страхова робить запит до банку, а банк дає відповідь. Для прискорення такого документообігу Ви можете возити запити і відповіді самостійно. Врахуйте, банк має право забрати кошти в рахунок погашення кредиту, чим у більшості випадків і користуються банки, тому, вибираючи банк для кредиту врахуйте цей факт, але це вже інша тема для обговорення.
Так от, панове, купуючи КАСКО, ми купуємо надію, що нам при настанні страхового випадку може бути виплатять хоч що-небудь, хоча б у рамках того, що ми цій страховій компанії заплатили.
Антон Фролов
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас