"Ъ": Тарифи на вантажні залізничні перевезення будуть зростати помісячно — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": Тарифи на вантажні залізничні перевезення будуть зростати помісячно

387
Міністерство інфраструктури підготувало проект наказу про введення нових тарифів на вантажні залізничні перевезення. У ньому передбачається щомісячне підвищення тарифів на 2,2% протягом всього року. У результаті в "Укрзалізниці" (УЗ) розраховують збільшити доходи на 4,76 млрд грн. "Підтримка в робочому стані зношеного рухомого складу вимагає значних фінансових витрат", - пояснюється в документі необхідність його прийняття. Проект документа, розміщеного на сайті міністерства, датується 6 січня. Зараз він проходить погодження з міністерствами і відомствами та, як очікується, набере чинності з 1 лютого.
Досі УЗ пропонувала одноразове підвищення тарифів. У листопаді минулого року держоператор запропонував Мінтрансу збільшити їх з 1 січня 2011 року. В УЗ заявляли, що в середньому вартість вантажоперевезень нижче собівартості на 5%, а по окремих групах - на 25-35%. УЗ пропонувала підняти тарифи до нульового рівня рентабельності: наприклад, на руду - на 8%, на вугілля - на 18%.
Керівництво "Укрзалізниці" неодноразово заявляло про необхідність підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення. Гендиректор УЗ Михайло Костюк в кінці 2010 року, зокрема, говорив, що в середньому тарифи УЗ приблизно на 20% нижчі від тарифів сусідніх з Україною країн з широкою колією. Так, за даними Мінінфраструктури за 2010 рік, внутрішні тарифи РЗ перевищують аналогічні українські на 20%, експортні - в 1,5 рази, імпортні - на 59%. У сфері транзиту російські тарифи перевищують українські на 28%.
Проти ініціативи Мінтрансу виступили металурги. "Фінансове становище металургійних підприємств України залишається напруженим", - заявив заступник гендиректора галузевого об'єднання "Металургпром" Олександр Зражевський. За його словами, доподатковий збиток метпідприємств в 2010 році оцінюється в 2 млрд грн. З 1 січня вартість природного газу для промспоживачів підвищилася на 4,3%, до 2282 грн за тисячу кубометрів (без транспортування, надбавки та ПДВ), електроенергії I класу - на 4%, II класу - на 5%. Тому підприємства ГМК звернулися до Кабміну з проханням знизити заплановане зростання тарифів на залізничні вантажоперевезення до 1,1% на місяць. Тобто річне підвищення тарифів має скласти 12,8%, а не 27%.
У 2011 році перед "Укрзалізницею" стоїть гостра необхідність в оновленні парку вантажних вагонів і локомотивів, тому підвищення вантажних тарифів для монополії дуже важливе, вважає експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава. Нагадаємо, в УЗ оцінюють необхідні інвестиції в оновлення парку вагонів приблизно в 27 млрд грн. Таких грошей УЗ не має, тому монополія веде переговори з приватними власниками вагонів про об'єднання парку.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас