3110
Акціонери МАУ мають намір викупити держпакет акцій авіакомпанії
— Казна та Політика
У п'ятницю три компанії, що є співвласниками ПрАТ "Міжнародні авіалінії України" (МАУ) оприлюднили повідомлення про намір придбати держпакет акцій авіакомпанії в розмірі 61,58%. За інформацією бюлетеня "Цінні папери України", компанія Capital Investment Project (зараз володіє 6% ПрАТ) збирається придбати 9,58% акцій, UIA Beteiligungsgesellschaft mbH (їй належить 22,52% акцій) хоче викупити 36,09% акцій перевізника, а UIA Holding GmbH (володіє 9,9% акцій) має намір купити 15,9% акцій МАУ.
Це повідомлення є першим офіційним підтвердженням того, про що раніше висловлювалися лише припущення: за приватизації МАУ буде реалізований сценарій не відкритого, а внутрішнього продажу державного пакета акцій. Прогнози про такий хід розвитку подій ґрунтувалися, наприклад, на тому, що раніше міноритарії заблокували рішення ФДМ про внесення змін до статуту компанії, які дозволили б ліквідувати норму про першочергове право чинних акціонерів на участь у приватизації.
З іншого боку, були підстави очікувати на рішення про відкритий продаж пакета, оскільки вона передбачала б більші фінансові надходження до держбюджету. Нагадаємо, в грудні минулого року про бажання брати участь у приватизації заявили відразу дві компанії, які не є чинними акціонерами МАУ - Windrose і "Дніпроавіа" (остання офіційно входить до альянсу "Українська авіаційна група", яка об'єднує авіаактіви Ігоря Коломойського, перша, на думку учасників ринку , афільована з ним). Windrose готова заплатити за 61,58% МАУ 492,9 млн. грн., "Дніпроавіа" - 516,841 млн. грн. У той час як при закритому продажі чинним акціонерам авіакомпанії буде запропоновано викупити акції за ціною, в якій пакет оцінить незалежний оцінювач - ФДМ вже вибрав для цих цілей ТОВ "Українська експертна група". За інформацією джерел "Інтерфакс-Україна", оцінювач визначив вартість пакету на рівні 270 млн. грн., і проект договору купівлі-продажу за такою ціною вже направлений на погодження до Мінінфраструктури.
Таким чином, вже зараз фактично можна говорити про нового власника МАУ - скоріш за все, ним стане екс-гендиректор а також колишній співвласник "АероСвіту" Арон Майберг. Ще на початку 2010 р. у МАУ було як мінімум чотири акціонера - окрім держави, компанія Capital Investment Project, власником якої називають Майберга (викупила ті 6% акцій у МАУ, від яких раніше позбулася Aer Cap), а також австрійська Austrian Airlines (через UIA Beteiligungsgesellschaft mbH) і ЄБРР. Протягом року ЄБРР і Austrian Airlines вийшли зі складу акціонерів, і структура власників придбала дійсний дозвіл.
Експерти вважають ситуацію, що склалася навколо приватизації МАУ, досить суперечливою. З одного боку - закритий продаж авіакомпанії чітко відповідає букві закону, з іншого - вартість держпакету явно занижена. Незалежні аналітики оцінили його приблизно в $ 250 млн. Заступник голови спецкомісії ВР з питань приватизації Олександр Бондар вважає, що обраний сценарій продажу є наперед "приватизацією в одні руки" і не відповідає інтересам держави. "У держави були законні важелі завадити цьому, скасувавши норму про закриту приватизацію при перереєстрації статуту МАУ відповідно до нового законодавства. Вона мала сенс ще тоді, коли в компанії було декілька акціонерів, тепер там тільки один приватний акціонер, і інтриги в тому, кому вона дістанеться, немає ", - говорить Бондар.
У Фонді держмайна пояснюють, що принцип приватизації за принципом максимальної виручки від продажу далеко не завжди є правильним. "Потрібно розуміти, що чим меншу ціну заплатить новий акціонер за держпакет, тим більше вільних коштів у нього залишиться для розвитку компанії. Тому правильніше провести приватизацію під конкретні інвестзобов'язання - тоді і компанія отримає можливість для подальшого зростання, і держава отримає своє у вигляді надходжень від податку на прибуток ", - пояснив один з представників держструктури.
Судячи з усього, в цілому симпатії влади знаходяться скоріше на боці чинних акціонерів МАУ, тому приватизація повинна пройти відносно гладко. Наприклад, раніше віце-прем'єр-міністр, а нині ще й міністр інфраструктури Борис Колесніков критично відгукувався про перспективи розширення альянсу "Українська авіаційна група". "Альянс, по суті справи, приватизував 60% пасажирських перевезень в Україні. Нам ще належить запитати у АМКУ, взагалі яким чином це відбулося і чому сьогодні квиток Київ - Дніпропетровськ - Київ коштує $ 500-600", - заявив тоді Колесніков.
За матеріалами: Экономические Известия
Поділитися новиною
Також за темою
Президент оголосив масштабне перезавантаження енергетичної сфери
У жовтні інфляція сповільнилася до найнижчого рівня від початку року
Цьогоріч ДБР викрило злочини, що завдали державі майже 13 мільярдів грн збитків
Скільки коштів витратили на відбудову України від початку великої війни
У жовтні розмінували 370 гектарів українських сільгоспземель за програмою компенсації
«Зимова підтримка»: українці подали мільйон заявок у день старту програми
