Акціонери МАУ мають намір викупити держпакет акцій авіакомпанії — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Акціонери МАУ мають намір викупити держпакет акцій авіакомпанії

Казна та Політика
3105
У п'ятницю три компанії, що є співвласниками ПрАТ "Міжнародні авіалінії України" (МАУ) оприлюднили повідомлення про намір придбати держпакет акцій авіакомпанії в розмірі 61,58%. За інформацією бюлетеня "Цінні папери України", компанія Capital Investment Project (зараз володіє 6% ПрАТ) збирається придбати 9,58% акцій, UIA Beteiligungsgesellschaft mbH (їй належить 22,52% акцій) хоче викупити 36,09% акцій перевізника, а UIA Holding GmbH (володіє 9,9% акцій) має намір купити 15,9% акцій МАУ.
Це повідомлення є першим офіційним підтвердженням того, про що раніше висловлювалися лише припущення: за приватизації МАУ буде реалізований сценарій не відкритого, а внутрішнього продажу державного пакета акцій. Прогнози про такий хід розвитку подій ґрунтувалися, наприклад, на тому, що раніше міноритарії заблокували рішення ФДМ про внесення змін до статуту компанії, які дозволили б ліквідувати норму про першочергове право чинних акціонерів на участь у приватизації.
З іншого боку, були підстави очікувати на рішення про відкритий продаж пакета, оскільки вона передбачала б більші фінансові надходження до держбюджету. Нагадаємо, в грудні минулого року про бажання брати участь у приватизації заявили відразу дві компанії, які не є чинними акціонерами МАУ - Windrose і "Дніпроавіа" (остання офіційно входить до альянсу "Українська авіаційна група", яка об'єднує авіаактіви Ігоря Коломойського, перша, на думку учасників ринку , афільована з ним). Windrose готова заплатити за 61,58% МАУ 492,9 млн. грн., "Дніпроавіа" - 516,841 млн. грн. У той час як при закритому продажі чинним акціонерам авіакомпанії буде запропоновано викупити акції за ціною, в якій пакет оцінить незалежний оцінювач - ФДМ вже вибрав для цих цілей ТОВ "Українська експертна група". За інформацією джерел "Інтерфакс-Україна", оцінювач визначив вартість пакету на рівні 270 млн. грн., і проект договору купівлі-продажу за такою ціною вже направлений на погодження до Мінінфраструктури.
Таким чином, вже зараз фактично можна говорити про нового власника МАУ - скоріш за все, ним стане екс-гендиректор а також колишній співвласник "АероСвіту" Арон Майберг. Ще на початку 2010 р. у МАУ було як мінімум чотири акціонера - окрім держави, компанія Capital Investment Project, власником якої називають Майберга (викупила ті 6% акцій у МАУ, від яких раніше позбулася Aer Cap), а також австрійська Austrian Airlines (через UIA Beteiligungsgesellschaft mbH) і ЄБРР. Протягом року ЄБРР і Austrian Airlines вийшли зі складу акціонерів, і структура власників придбала дійсний дозвіл.
Експерти вважають ситуацію, що склалася навколо приватизації МАУ, досить суперечливою. З одного боку - закритий продаж авіакомпанії чітко відповідає букві закону, з іншого - вартість держпакету явно занижена. Незалежні аналітики оцінили його приблизно в $ 250 млн. Заступник голови спецкомісії ВР з питань приватизації Олександр Бондар вважає, що обраний сценарій продажу є наперед "приватизацією в одні руки" і не відповідає інтересам держави. "У держави були законні важелі завадити цьому, скасувавши норму про закриту приватизацію при перереєстрації статуту МАУ відповідно до нового законодавства. Вона мала сенс ще тоді, коли в компанії було декілька акціонерів, тепер там тільки один приватний акціонер, і інтриги в тому, кому вона дістанеться, немає ", - говорить Бондар.
У Фонді держмайна пояснюють, що принцип приватизації за принципом максимальної виручки від продажу далеко не завжди є правильним. "Потрібно розуміти, що чим меншу ціну заплатить новий акціонер за держпакет, тим більше вільних коштів у нього залишиться для розвитку компанії. Тому правильніше провести приватизацію під конкретні інвестзобов'язання - тоді і компанія отримає можливість для подальшого зростання, і держава отримає своє у вигляді надходжень від податку на прибуток ", - пояснив один з представників держструктури.
Судячи з усього, в цілому симпатії влади знаходяться скоріше на боці чинних акціонерів МАУ, тому приватизація повинна пройти відносно гладко. Наприклад, раніше віце-прем'єр-міністр, а нині ще й міністр інфраструктури Борис Колесніков критично відгукувався про перспективи розширення альянсу "Українська авіаційна група". "Альянс, по суті справи, приватизував 60% пасажирських перевезень в Україні. Нам ще належить запитати у АМКУ, взагалі яким чином це відбулося і чому сьогодні квиток Київ - Дніпропетровськ - Київ коштує $ 500-600", - заявив тоді Колесніков.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас