Українці стали менше купувати напівфабрикатів і налягають на сало — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Українці стали менше купувати напівфабрикатів і налягають на сало

Аграрний ринок
667
У 2010 році загальна кількість товарів в купівельному кошику українців зменшилася, проте вона стала більш здоровою. Про це COMMENTS.UA розповіли виробники та ритейлери.
Так, за оцінками групи компаній Fozzy, протягом усього 2010 року більшість покупців як і раніше продовжувала уважно стежити за витратами на харчування. Загальна кількість товарів в кошику зменшилася - люди стали ретельніше ставитися до здобувається продуктам. "Ми зафіксували скорочення обсягу разової покупки при одночасному збільшенні частоти візитів.
Це означає, що навіть споживачі з невисоким рівнем доходу вважають за краще купувати сьогодні меншу кількість товару, але більш високої якості. У той же час кількість грошей, які громадяни витрачали на їжу, залишилась тією ж або трохи зросла ", - відзначає віце-президент з маркетингу Fozzy Group Михайло Дудник.
Інший момент, в 2010 році продовольчий кошик українців стала більш здоровим, частка товарів швидкого приготування та напівфабрикатів у ньому істотно скоротилася. Начальник відділу маркетингу ВАТ "Миронівський хлібопродукт" Валерія Очеретна наводить приклад: минулого року з 40 новинок підприємства в категорії м'ясоковбасних виробів 38% припало на продукцію економічного сегмента, 45% - на середньоціновий і лише 17% - на ціновий сегмент вище середнього і преміальний. У міжпродуктових категоріях дешева риба - до 22 грн./кг (оселедець, мойва, кілька) - склала конкуренцію курячим стегенця та продуктів із замінників м'яса, збільшившись в обсязі споживання на 16%.
Хоча є кілька продуктових категорій, від яких українці не здатні відмовитися. Наприклад, дуже непогано почувається сало. За інформацією GfK Ukraine, тільки в першому півріччі 2010 року цього продукту було з'їдено на 14% більше, ніж за аналогічний період 2009-го. Динаміку зростання споживання компанія зафіксувала також у таких категоріях, як макаронні вироби, овочі та квас.
Ті виробники, які підхопили тренд "здорового способу життя" (або псевдоздорового), зуміли витягти з цього вигоду. Так, відносно нові для ринку України категорії - холодний чай та енергетики - протягом 2010 року показали зростання на 12,3 і 21% відповідно. І це при тому, що до продуктів першої необхідності (як, загалом, і здорового способу життя) вони ніяк не належать. Але постраждали соки. "Минулого року їх споживання становило трохи більше 13 л, хоча в 2008 р. воно було на рівні 17 л на рік", - відзначає директор з маркетингу компанії "Сандора" Олена Стоянова.
Покращення економічної ситуації повернуло до раціону українців й решту не найкорисніших продуктів. За словами керівника відділу дослідження смаків споживачів компанії "Крафт Фудз Україна" Антоніни Журавльової, криза найбільш негативно відобразилася на так званих імпульсних групах товарів, таких як кава "3 в 1", жувальна гумка, шоколадні батончики.
Падіння обсягів за даними категоріям виявилося на рівні 10-15%, в порівнянні з 2008 роком. "Але зараз ситуація змінилася. Якщо в першій половині 2010 року ми ще спостерігали падіння, то з осені почався приріст обсягів продажів", - розповідає експерт.
За матеріалами:
УНІАН
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас