Аварія у Мексиканській затоці - як це було — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Аварія у Мексиканській затоці - як це було

Енергетика
4284
Аварія, що сталась 20 квітня 2010 року на платформі Deepwater Horizon, орендованій BP у Мексиканській затоці, стала найбільшою в історії США. Загинуло 11 осіб. За офіційними даними, у затоку витекло 4,9 млн тонн нафти.
НП обернулось безпрецедентною катастрофою, наслідки якої, на думку екологів, будуть виявлятися десятки років.
Хронологія подій
Вибух і пожежа на платформі сталась 20 квітня. Через два дні конструкція затонула, пошук тіл загиблих припинили.
BP одночасно використовуала всі можливі варіанти зупинки масштабного витоку. Для ліквідації наслідків BP застосовувала токсичну хімічну речовину корексит, що розчиняє нафтові плями на поверхні води, що викликало питання з боку природоохоронного відомства США.
Спроба встановити на свердловину превентор 25 квітня виявилася невдалою. Із берегів постраждалих штатів нафту починає збирати команда із 500 осіб. BP відкриває колл-центри і приймає скарги населення. Потім до ліквідації підключаються ще 2 тис. осіб і 75 суден.
Компанія робить нові спроби зібрати нафту: з 27 квітня проводяться контрольовані підпали нафти на поверхні води.
Один з них, найбільш правильний, - буріння допоміжних свердловин. Він ефективний, але вимагає багато часу, якого немає. Одну зі свердловин починають бурити 2 травня, другу - 16 травня.
Невдачею закінчується 9 травня спроба встановити купол для збору нафти.
Операція top kill (закачування важкого розчину в аварійну свердловину і її цементування) запущена 26 травня. Через три дні стало зрозуміло, що вона провалилася. Тим часом, компанія готується до монтування другого куполу для збору нафти. Нарешті, BP пощастило: 4 червня купол був успішно встановлений і зібрана нафта почала надходити в резервуари спеціального судна.
Інша операція під назвою static kill 5 серпня призвела до стабілізації свердловини. Несправний превентор 2 вересня демонтують і встановлюють новий.
Влада і компанія офіційно заявили про заглушку свердловини 19 вересня.
Я б хотів прожити своє життя заново
"Я б хотів прожити своє життя заново", - говорив глава компанії Тоні Хейворд в дні невдалих спроб зупинити витік. Між тим, ситуація була настільки напружена, що формальним приводом для зміни керівництва могла стати будь-яка дрібниця.
Т. Хейворд проявив необережність і відправився брати участь у регаті на своїй шикарній яхті під назвою "Боб". Це стало пророцтвом, "Боб" не приніс успіху Т. Хейворду.
BP 27 липня оголосила про зміну керівництва з 1 жовтня - новим главою став Роберт (Боб) Дадлі.
У середині червня BP оголосила про створення 20-мільярдного ліквідаційного фонду та відмову від виплати дивідендів у 2010 році.
Тоді ж компанія оприлюднила план продажу активів на $ 30 млрд.
Разом з тим, Р. Дадлі реструктурує BP, посиливши сегмент безпеки.
Результати розслідування
Аварія стала результатом кількох факторів, а не однієї помилки, свідчать дані внутрішнього розслідування BP.
За звітом компанії, причиною інциденту став "комплекс механічних несправностей, людського фактора, інженерних помилок, проведення робіт та недостатня координація в команді".
Відповідальність за аварію лежить на кількох компаніях, включаючи оператора платформи - ВР, її власника - Transocean і Halliburton, котра встановлювала обладнання на свердловині.
Урядова комісія дійшла до аналогічного висновку.
Дорога аварія
Крім добровільних виплат, BP загрожують і примусові - за судовими рішеннями. Міністерство юстиції США подало цивільний позов проти дев'яти компаній, включаючи BP.
У позові не вказується сума компенсацій, на якій наполягає влада, однак, за оцінками, мова може йти про десятки мільярдів доларів. Законодавство США передбачає, що виплати за витік одного бареля нафти можуть становити, залежно від обставин, від $ 1100 до $ 4300 (в Мексиканську затоку витекло 4,9 млн тонн нафти).
Відповідачами за позовом виступають, крім BP, швейцарська компанія Transocean, власник платформи, співвласники свердловини американська Anadarko і MOEX Offshore ("дочка" японської Mitsui). Американська Halliburton, яка виконувала роботи на свердловині, у позові поки не фігурує.
Вони звинувачуються у порушенні технічних вимог, що стосуються безпеки нафтовидобутку, неприйняття заходів із гарантування безпечної роботи свердловини, невикористання безпечних технологій.
Народний розголос
Як позначиться аварія на навколишньому середовищі можна тільки прогнозувати. Ці прогнози стали обростати чутками, здогадками, фантазіями. Одна з версій - НП в затоці призведе до зупинки Гольфстріму і льодовикового періоду. Доктор Джанлуїджі Зангара з Інституту Фраскаті вважає, що течія практично зникла. Винна в цьому - аварія у Мексиканській затоці.
"Нафта зруйнувала кордон між шарами теплої і холодної води, в результаті чого підводні течії сповільнилися, а в деяких місцях і зовсім зупинилися", - відзначає він. При цьому, на думку вченого, ліквідувати витік з дна затоки практично неможливо і він триває досі.
Інші вчені говорять про винятковість цієї катастрофи. Відомий шведський еколог професор Арне Ернелев відзначає, що в товщі води виявилися нафтові підводні хмари, довжиною в декілька кілометрів.
Він також пише, що з 1955 року відбулося сталось 570 аварійних викидів нафти з морських свердловин. Однак, ці події тримаються в таємниці від громадськості.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас