МАУ перекривають повітря


МАУ перекривають повітря

Авіакомпанія "Дніпроавіа", що належить структурам співвласника Приватбанку Ігоря Коломойського, готова купити державні 61,58% акцій "Міжнародних авіаліній України" за 516,84 млн грн. ($65 млн). У листі голові Фонду державного майна (ФДМ) Олександру Рябченку, датованому 10 грудня, голова правління "Дніпроавіа" Сергій Ткаченко просить організувати відкритий продаж держпакету. Він посилається на ч. 1 ст. 15 закону "Про приватизацію державного майна", згідно з якою "приватизація держмайна здійснюється... на конкурсах та іншими способами, що передбачають загальнодоступність і конкуренцію покупців".

У листопаді ФДМ прийняв рішення приватизовувати МАУ до кінця року. Причому переважне право на участь у приватизації мають чинні акціонери авіакомпанії, серед яких, - структури засновника "Аеросвіту" Арона Майберга. 3 листопада "Міжнародні авіалінії України" перереєстровані із ЗАТ в ПАТ, при цьому до статуту внесений пункт про переважне право акціонерів на викуп акцій. Раніше глава ФДМ Олександр Рябченко заявляв, що фонд планує отримати від продажу МАУ не менше 250 млн грн. "Якщо оцінка буде меншою, ми не продаватимемо", - зазначив він. Зараз проводиться оцінка державної частки в МАУ, цим займається "Українська експертна група", чиє призначення оскаржила в суді компанія "ПБ Консалтинг".

"Ми готові заплатити за пакет акцій 516,84 млн грн. і вважаємо це справедливою ринковою ціною. Нам відомо, що в покупці пакету зацікавлені і деякі інші українські та іноземні компанії", - зазначив в листі пан Ткаченко. Вчора він повідомив, що якщо ФДМ відмовиться залучити "Дніпроавіа" до участі в конкурсі, то компанія, швидше за все, може оскаржити це рішення в суді.

За словами прес-секретаря фонду Ніни Яворської, не дивлячись на заяви "Дніпроаавіа", ФДМ зобов'язаний спочатку запропонувати держпакет акціонерам, що діють: "Порушувати норми закону ми не маємо наміру. Фонд все ще проводить оцінку майна МАУ, і заявлена раніше сума в 250 млн грн. не була оцінкою пакету. Глава ФДМ лише зазначив, що ціна має бути не нижчою", - підкреслила пані Яворськая. Арон Майберг вчора не зміг прокоментувати це питання.

Виходячи із капіталізації публічних компаній, що мають порівнянний з МАУ пасажиропотік, авіакомпанія може бути оцінена в $250 млн, повідомив експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава: "Точнішу оцінку провести складно, оскільки МАУ не публікують фінансові звіти".

З юридичної точки зору у "Дніпроавіа", якщо її інтереси в конкурсі не будуть враховані, високі шанси відмінити його результати, вважає керуючий партнер Astapov Lawyers Андрій Астапов. "Річ у тому, що згідно із законодавством, пріоритетне право викупу акцій у ПАТ мають акціонери, що діють. З іншого боку, якщо йдеться про приватизацію державного пакету акцій, діє ціла низка законів, які стверджують, що конкурс має бути відкритим", - додає пан Астапов. Крім того, він вважає, що власники "Дніпроавіа" можуть спиратися на указ президента про необхідність відкритої приватизації . За словами партнера юридичної фірми "Ільяшев і партнери" Романа Марченка, закон "Про приватизацію державного майна" в даному випадку є спеціальним: "А з точки зору чистого права спеціальне законодавство пріоритетне в порівнянні з іншими законами".

Втім подібні суперечки зазвичай вирішуються "у високих кабінетах, а не в судах", переконаний пан Марченко. І результат справи, на його думку, залежатиме від того, чи погодиться Кабмін проводити відкритий конкурс і допустити до нього "Дніпроавіа". Ірина Кава відзначає, що навіть якщо "Дніпроавіа" не доб'ється допуску до конкурсу, вона може затягнути процес приватизації: "У структур групи 'Пріват' є подібний досвід, наприклад, у випадку з 'Луганськтепловозом'".

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Рейтинг популярності матеріалу «МАУ перекривають повітря» на Finance.ua - 2.0
В Контексті Finance.ua