Кабель витягнуть із тіні — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Кабель витягнуть із тіні

Казна та Політика
3658
У розпорядженні "ЭИ" опинилось листування між заступником глави ДПАУ Іриною Носачевою та асоціацією "Західноукраїнська гільдія операторів кабельного телебачення", у якій активно обговорюється схема мінімізації податків одним з операторів ринку. Податкова обіцяє "врахувати надані матеріали при проведенні відповідних контрольно-перевірочних заходів".
Під матеріалами, мабуть, мається на увазі колективний лист вищезгаданої асоціації, Телекомунікаційної палати України, асоціації "Укртелемережа", Спілка кабельного телебачення України та Всеукраїнської асоціації операторів кабельного телебачення і телекомунікаційних мереж, де приводиться перелік підприємств, які працюють під ТМ "компанія Triolan", сукупна кількість абонентів яких перевищує 280 тис. В той час як у своєму останньому звіті сам "Тріолан" подав цифру майже в 10 разів меншу - 30 тис. людина.
Відповідно до дослідження компанії iKS-Consulting, ринок платного ТВ в Україні становить 1,46 млрд. грн. Однак, при всій повазі до методології оцінки компанії, навряд чи ця цифра відповідає дійсності. І справа навіть не в технічній неможливості коректно порахувати абонентів платного ТВ. Просто близько третини кабельного ринку, за оцінками експертів, перебуває в тіні.
На непрозорість цього сегмента ТВ експерти ремствують давно. З одного боку, його тінізації сприяє вищезгадана технічна неможливість підрахунку абонентів, з іншого боку - непрямими винуватцями відведення від податків приблизно 500 млн. грн. (приблизна оцінка експертів ринку) стали самі контролюючі та фіскальні органи, які мало цікавилися реальністю подаваних операторами цифр. Але вже до кінця цього року ринок кабельного ТВ може стати об'єктом пильної уваги ДПАУ і галузевих регулювальних органів.
Підвищена увага до обертів кабельних операторів спровокував нещодавній конфлікт між асоціацією "Укртелемережа", до якої входять найбільші кабельні оператори, і компанією "Тріолан". Варто відзначити, що в окремих учасників ринку претензії до "Тріолану" були давно. Каменем спотикання між компанією та іншими гравцями ринку стали тарифи "Тріолана", які інші кабельщики вважають відверто демпінговими. "Тріолан" надає абонентам доступ до 75-80 каналів за ціною $1,9. Це навіть нижче собівартості",- стверджує президент асоціації "Укртелемережа" Василь Аніпченко. Як уточнює голова Телекомпалати України Костянтин Грицак, "надання таких цін можливо лише у випадку заниження числа абонентів - від цього залежить плата операторів телеканалам". Дійсно, компанія кілька разів заявляла, що обслуговує близько 200 тис. абонентів, але в той же час у звітах дистрибуторів зазначено менш 50 тис.
Нескладно припустити, що такий дисбаланс у цифрах викликає здивування не тільки в кабельних операторів, але й у каналів - правовласників контенту. Зокрема, своє "фе" "Тріолану" не дуже давно також висловив телеканал Discovery, зажадавши змінити умови співпраці та істотно піднявши плату за використання його програм у мережі "Тріолана". За словами операторів ринку, альтернативним підрахунком абонентів кабельників найближчим часом має намір зайнятися й Eurosport, що, мабуть, також призведе до зміни вартості користування його програмами. "Обсяги українського ТВ-ринку безупинно ростуть, і канали - правовласники контенту починають усе серйозніше розглядати його в структурі своїх прибутків. Відповідно, зацікавлені в максимально прозорих, зрозумілих і чесних умовах роботи з операторами. Тому, думаю, конфлікт із Discovery та ініціатива Eurosport - це тільки перші ластівки. Дуже швидко перед операторами повстане вибір - або грати чесно, або втратити ключові канали, які роблять продажі",- вважає Костянтин Грицак.
Але, імовірно, кабельним операторам уже найближчим часом прийдеться звітувати не тільки перед каналами, але й перед податковою. Щоправда, уже не стільки про реальну кількість абонентів, скільки про способи прийняття від них платежів. "Нам відома практика, коли кабельні оператори збирають плату через єдиноподатцівців - СПД, НП і т.д. А ті, у свою чергу, перераховують зібрані кошти на рахунки операторів за ті або інші технічні послуги, тобто ці гроші не обкладаються податками. Таким чином, повз оподатковування проводяться сотні тисяч гривень на місяць",- розповідає Василь Аніпченко. Фіскальні органи усвідомлюють, що в такий спосіб працює не одна компанія "Тріолан", а добра третина всіх операторів ринку.
Однак, за визнанням юристів, найчастіше мало що можуть зробити. "За умови коректного оформлення договірних відносин учасників такої схеми (договір комісії між провайдером і СПД, предметом якого є зобов'язання СПД із доручення провайдера за плату робити правові угоди щодо отриання коштів від абонентів), відсутності порушень приписань указу президента України "Про внесення змін до Указу Президента України від 3 липня 1998 року №727 "Про спрощену систему оподатковування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" необхідно констатувати відсутність ознак злочину або протиправності дій суб'єктів такої схеми оптимізації оподатковування.
В той же час необхідно вказати, що застосування наведеної схеми "оптимізації" оподатковування є наочним й очевидним прикладом зловживання правом на застосування спрощеної системи оподатковування обліку та звітності, що мала на меті створення сприятливих умов для діяльності саме суб'єктів малого підприємництва",- вважає Руслан Сушков, партнер юридичної компанії ТОВ "Юридична компанія "Міжнародна консалтингова група".
Будь-яких претензій убік операторів ДПАУ офіційно ще не озвучувала. Чи виллється обіцянка ДПАУ профільним асоціаціям у реальний струс ринку кабельного телебачення - покаже час. Однак з огляду на хвилю, підняту операторами і каналами, навряд чи українському кабелю вдасться залишатися в тіні й далі.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас