Точка зору: Введення мит на імпортні нафтопродукти загрожує монополізацією заправного бізнесу і подорожчанням палива — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Точка зору: Введення мит на імпортні нафтопродукти загрожує монополізацією заправного бізнесу і подорожчанням палива

297
У випадку введення мит на імпортні нафтопродукти на українському ринку виникнуть нерівні умови для ведення заправного бізнесу, а світлі нафтопродукти значно подорожчають в роздрібі, переконані в компаніях, що володіють великими мережами автозаправних станцій (АЗС) "ОККО", WOG і Shell.
На думку керівників цих компаній, мита вигідні місцевим нафтопереробним заводам, оскільки їх паливо може бути стабільно дешевшим за імпортний аналог, і при цьому, можливо, навіть подорожчає.
Зокрема віце-президент ПАТ "Концерн "Галнафтогаз" (Львів, "ОККО") Юрій Кучабський вважає, що в разі введення мита на рівні EUR120/тонна, як повідомляли деякі ЗМІ із посиланням на міністра палива і енергетики Юрія Бойка, імпортне паливо подорожчає в роздрібі на 20% - до 10 грн/літр.
Як наслідок, вважає експерт, в Україні значно зменшиться пропозиція в роздрібі нафтопродуктів, які відповідають вимогам Євро-5.
При цьому Ю.Кучабський припускає, що в разі дефіциту палива Євро-5 транзитна привабливість країни для Європейського союзу значно знизиться.
Директор ТОВ "Континент Нафто Трейд" (Луцьк, WOG) Людмила Вороніна, у свою чергу, прогнозує зростання залежності від українських нафтопереробних заводів неафільованих з ними мереж.
"За проектом імпортних мит відмінно прослідковується лобіювання інтересів нафтопереробних компаній. Незалежним учасникам ринку це загрожує диктатурою з їх боку", - вважає експерт.
При цьому, за словами Л.Вороніної, "в разі введення мит такого рівня (EUR120/тонна - ред.)" виникне загроза закриття як дрібних, так і крупних автозаправних мереж. "Серйозно ускладниться ситуація і для великих мереж, яким необхідні великі обсяги нафтопродуктів, з чим у них неминуче виникнуть проблеми, оскільки НПЗ контролюють компанії-конкуренти із роздрібного ринку", - підкреслює директор "Континент Нафто Трейд".
Генеральний директор мережі Shell Вільям Козик також згоден, що введення мит на імпорт нафтопродуктів створює загрозу існуванню мереж з боку місцевих заводів, d[jlzob[ в структурі вертикально інтегрованих нафтових компаній (ВІНК).
"Фактично ці умови дають ВІНК безмежні переваги, що ставить під загрозу існування таких гравців роздрібного ринку як Shell", - сказав він, додавши, що, окрім зростання цін, підвищення мита на імпорт призведе до збільшення фальсифікату на ринку і погіршення якості палив в цілому.
Як повідомлялося, 23 листопада відбулося засідання експертно-аналітичної групи з питань функціонування ринку нафти і нафтопродуктів і розвитку нафтопереробної промисловості при Кабінеті міністрів України. Згідно із заявою галузевої асоціації "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України", на засіданні була озвучена можливість введення в країні мит на імпортні світлі нафтопродукти у розмірі EUR120/тонна.
Крім того, група розглянула питання готовності виробників і споживачів нафтопродуктів до повного переходу на нові ДСТУ з 1 січня 2011 року, які відповідають європейським стандартам якості Євро-4 і Євро-5, а також обмеження торговельних надбавок і дотримання погодженого цінового коридору на нафтовому ринку для збереження його стабільності.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас