Кудрін вважає реальним об'єднання ФСФР та ФССН — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Кудрін вважає реальним об'єднання ФСФР та ФССН

181
Віце-прем'єр-міністр фінансів РФ Олексій Кудрін вважає реалістичним об'єднання Федеральної служби з фінансових ринках (ФСФР) і Федеральної служби страхового нагляду (ФССН).
"Це дуже реалістично. Я думаю, що перспектива об'єднання, як мінімум, двох структур для того, щоб уніфікувати інструмент регулювання, у нас є", - сказав О.Кудрін на фінансовому форумі в Москві.
Він зазначив, що в кінці цього року або початку наступного питання об'єднання двох регуляторів буде розглянуто на Раді з фінансових ринків при президентові РФ.
"Це ми готуємо, це стара ідея", - сказав О.Кудрін.
Як повідомив журналістам голова ФСФР Володимир Міловидов, тема об'єднання двох служб обговорюється досить давно, але дискусія проходила не в публічній площині.
"Можливість такого об'єднання, на мій погляд, існує, але доки жодних рішень з цього питання немає", - сказав В.Міловидов.
Він зазначив, що на нещодавній раді з фінансових ринків обговорювалася тема регулювання нерегульованих в даний час сегментів ринку - ломбардів, ринку Forex, мікрофінансування.
В цьому ключі обговорювалося питання, якому регулятору цим зайнятися, прозвучала ідея передати регулювання цих сфер об'єднаній інстанції. "Це правильний крок, це рух до мегарегулятора в Росії", - вважає В.Міловидов.
Раніше джерело, знайоме із ситуацією повідомило агентству "ИНТЕРФАКС-АФИ", що питання про створення мегарегулятора на фінансовому ринку Росії може бути обговорене за ініціативою Мінфіну на Раді при президентові РФ з розвитку фінансових ринків в грудні.
Друге джерело на фінансовому ринку сказало агентству, що обговорюється ідея об'єднання ФСФР і ФССН. Чиновник в уряді підтвердив, що це один з можливих варіантів, хоча офіційно Мінфін не виходив з такою пропозицією.
Один із співрозмовників агентства нагадав, що доля мегарегулятора в Росії обговорювалася неодноразово. Приводом повернутися до цього обговорення стали переговори про вступ Росії до Міжнародної організації комісій з цінних паперів (IOSCO). "Ця організація вітає наявність в країнах-кандидатах на вступ відособленого і незалежного нагляду на фінансових ринках. Якщо Росія створить такий орган, вона забезпечить собі певні переваги в сприйнятті IOSCO", - пояснило джерело.
Поки, за його словами, обговорюється, як мінімум, два варіанти створення моделі мегарегулятора в Росії. Перший передбачає, що визначати правила роботи на фінансовому ринку і регулювати його буде Мінфін РФ, другий, - що мегарегулятор буде окремим органом.
В квітні 2009 року помічник президента РФ Аркадій Дворкович запропонував розглянути питання про створення мегарегулятора відносно окремих сегментів ринку. При цьому він вважає, що повноваження мегарегулятора повинні поширюватися на всі сегменти фінансового ринку, окрім банківського. Раніше депутати Держдуми РФ намагалися провести законопроект, що передбачає створення мегарегулятора на базі ФСФР і ФССН, але він не пройшел навіть першого читання.
Олег Вьюгін, будучи главою ФСФР, ще в лютому 2006 року висловлював думку, що служба могла б бути перетворена в мегарегулятор на російському фінансовому ринку. Мегарегулятор міг би об'єднувати в собі нагляд на фондовому ринку (зараз ці функції виконує ФСФР), в банківському секторі (функції Центробанку) і на страховому ринку (Федеральна служба страхового нагляду). Проте ця ідея також не отримала підтримки.
О.Вьюгін, який очолює раду директорів МДМ банка у цей час, в бесіді з журналістами в середу відзначив, що об'єднання ФСФР і Росстрахнагляду могло б призвести до позитивного результату. "В принципі ця дія може призвести до корисного ефекту. Як правило, коли страхове регулювання і нагляд сполучені з регулюванням фінансового ринку, в цьому випадку існує механізм координації. Я думаю, що для Росії це було б нормально", - сказав він.
При цьому О.Вьюгін підкреслив, що в разі об'єднання цих двох структур об'єднаний регулювальник вийшов би з-під контролю Мінфіну і підкорявся б безпосередньо уряду. "Об'єднаний орган виходить з-під Мінфіну, оскільки ФСФР не підкоряється Мінфіну, підкоряється прем'єр-міністрові. Фактично це означає, що функція регулююча, функція нагляду переходить безпосередньо до регулюючого органу. Це підвищить його статус і, можливо, ефективність", - висловив думку екс-глава ФСФР.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас