МАУ знижує ціну — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

МАУ знижує ціну

Фондовий ринок
718
Державний пакет у ЗАТ "Авіакомпанія "Міжнародні авіалінії України", який становить 61,6%, буде виставлений на продаж у грудні. Про це повідомив вчора голова Фонду держмайна Олександр Рябченко. Викупити акції буде запропоновано діючим акціонерам компанії, оскільки, згідно з її статутом, вони наділені першочерговим правом на здійснення такої угоди.
Реалізувати пакет на відкритому аукціоні можна буде тільки у випадку, якщо всі міноритарії відмовляться брати участь у викупі. Але такий хід подій навряд чи можливий, всупереч тому, що два з трьох міноритарних акціонерів вже заявили про намір позбавитись права власності. Нагадаємо, раніше про це повідомили ЄБРР (на початок року володів 9,9% в МАУ) і Austrian Airlines (через австрійську UIA Beteiligungsgesellschaft AG володіла 22,5%).
За даними прес-служби МАУ, на даний момент ЄБРР все ще числиться у складі акціонерів, а власником пакета, що належав раніше "Австрійським авіалініям", тепер значиться лише UIA. І хоча втрату інтересу до авіабізнесу в Україні з боку ЄБРР і Austrian Airlines підтверджують в обох компаніях, претендувати на викуп держчастки напевно буде третій міноритарій - компанія Capital Investment Project (Україна), якій належить 6% МАУ. Цей пакет CIP викупила у ФДМ, який Фонд у свою чергу придбав в 2009 р. в ірландської Aer Cap.
Крім того, є підстави вважати, що CIP зараз афілійована з іншим міноритарієм - австрійською UIA, яку Austrian Airlines продали невідомому покупцеві. Опубліковану низкою ЗМІ інформацію про те, що бенефіціаром обох компаній є бізнесмен Арон Майберг, вчора побічно підтвердив Рябченко, який заявив про колишнього співвласника і гендиректора "Аеросвіту" як про одного з акціонерів "МАУ" і потенційного покупця держпакета. Не виключено, що і пакет ЄБРР також дістанеться Майберг, оскільки спочатку опціон на викуп цієї частки банку був у Austrian Airlines і її дочірніх компаній. Виходячи з того, що "Австрійські Авіалінії" незацікавлені більше в участі в акціонерному капіталі МАУ, право реалізувати опціон цілком могло дістатися "дочці" - UIA. Таким чином, у власності Майберга зараз може бути сконцентровано до 38,4% акцій української компанії.
Про те, що всі міноритарії діють злагоджено, говорить їх рішення з приводу формату майбутньої приватизації. За словами голови ФДМ, в цьому місяці відбулася перереєстрація МАУ із ЗАТ у ПрАТ відповідно до нового законодавства, в ході якої можливо було внести зміни до статуту і ліквідувати норму про закритий продаж акцій у межах діючих акціонерів. Але міноритарії заблокували таке рішення, заявляє Олександр Рябченко. "Було б більш вигідно продати пакет на відкритому конкурсі, але вигідно нам, а не їм (приватним акціонерам)", - додає голова Фонду.
Проте у ФДМ заявляють, що віддавати свою власність задарма не мають наміру. "Якщо оцінка буде менше, ніж 250 млн. грн., ми не будемо продавати", - повідомив глава відомства. Це автоматично встановлює певну планку ціни ще до початку процедури оцінки пакета (у прес-службі ФДМ повідомили, що вона поки не почалася). З іншого боку, названа сума становить лише близько 10% тієї, в яку держчастку оцінюють незалежні експерти. Так, у Центрі економічного і політичного аналізу вважають, що її ринкова вартість становить не менш $ 250 млн.
Якщо незалежний оцінювач, обраний на конкурсі ФДМ, назве приблизно таку ціну - здатність Майберга викупити держчастку опиниться під питанням. При річному обігу в 2,2 млрд. грн. в 2009 р. МАУ заробила лише 7,9 млн. грн. чистого прибутку. Чи є в Арона Майберга інші джерела доходу, крім авіакомпанії, - невідомо.
Однак перехопити ініціативу і стати акціонером МАУ напевно будуть готові його конкуренти, акціонери групи "Приват" і що входить в її орбіту компанії "Аеросвіт". Нагадаємо, процес приватизації держчастки в "Аеросвіті" в даний момент заблокований представниками "Привату" на підставі того, що її оцінка була, на їхню думку, занижена (незалежний оцінювач, обраний Фондом, оцінив 22,39% "Аеросвіту" в 17 млн. грн., в той час як "Приват" висловлював готовність заплатити за нього 232 млн.). На думку спостерігачів, це лише формальний привід, за яким криється суперництво за контроль над компанією з її міноритарним акціонером - компанією "Генавіаінвест" Віктора Пінчука. Але реалізація подібного сценарію і щодо МАУ - цілком можливий варіант.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас