Бензин піддасть газу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бензин піддасть газу

Енергетика
1037
Перша хвиля припаде на кінець листопада-грудень 2010 р., друга - на січень 2011 р.
"Нас чекає синхронізація з нинішніми реаліями зовнішнього ринку, а вони несприятливі в плані вартості, - говорить Сергій Куюн, директор "Консалтингової групи "А-95". - Ми чекаємо, що протягом двох-трьох тижнів ціна бензину А-95 може досягти 8,3 грн../літр. Прогноз вартості дизпалива на початок грудня - 7,5-7,7 грн../літр".
В той же час залишаються надії на те, що планку в 8 грн. перетне лише бензин, що імпортується до України. Стримувати ціни на нафтопродукти вітчизняного виробництва будуть чинники, які діють на ринку впродовж останніх декількох місяців. "Це низький попит, в першу чергу на дизельне паливо, а також невисока і не зростаюча платоспроможність населення, яка скорочує як єдиноразові покупки палива і орієнтує споживачів на заправки з нижчими цінами", - говорить Геннадій Рябцев, заступник директора НТЦ "Психея".
Друга хвиля подорожчання палива припаде на початок наступного року, оскільки Верховна Рада в процесі затвердження Податкового кодексу проголосувала за підвищення акцизного збору на бензин (із вмістом сірки 0,013 г/л і менш) на 37,9% - з EUR132 до EUR182 за тонну. Також переглянуті і розміри акцизів на дизельне паливо, які варіюються залежно від вмісту сірки (більше 0,2% підвищений на 38,5% - з EUR65 до EUR90/т, від 0,035% до 0,2% - на 38%, з EUR50 до EUR69/т, від 0,005% до 0,035% - на 37,8%, з EUR45 до EUR62/т, менше 0,005% - на 40%, з EUR30 до EUR42/т).
Цим кроком в уряді мають намір компенсувати втрати бюджету від скасування транспортного податку. "Підвищення акцизів передбачене з метою компенсації втрат бюджету, яких він зазнає після відміни транспортного податку (за даними Мінфіну, сума втрат оцінюється в 1,5 млрд. грн, - прим. "і"),- говорить В'ячеслав Ющенко, головний фахівець департаменту митної і податкової політики Міністерства фінансів. - Кошти, що поступають від акцизного збору, йдуть до спеціального фонду держбюджету і використовуються цільовим способом для фінансування будівництва доріг".
В свою чергу, компенсувати бюджету втрати знадобиться кінцевим споживачам, оскільки ні для кого не секрет, що будь-яке підвищення акцизних зборів автоматично враховується при формуванні цін на стелах АЗС. Причому подорожчання буде істотним. "Це близько 50 коп. на літр бензину, - вважає Сергій Куюн. - Тобто з нового року збільшення податкової складової в ціні бензину призведе до його подорожчання".
Хоча і тут не обійдеться без стримуючих чинників, наприклад, вартості палива на суміжних ринках. "Формально, якщо з першого січня підвищаться акцизи на бензин, то це, безумовно, спровокує зростання цін, - говорить Геннадій Рябцев. - Єдиним порятунком може стати зниження вартості палива в Європі. Це може якимсь чином стримати прогнозоване зростання цін".
Експерти також вважають, що успіхи Енергетичної митниці в боротьбі з безподатковим імпортом нафтопродуктів, здійснюваним компанією "Лівела", можуть бути тимчасовими. Вони не виключають пошуку і реалізації нових способів оптимізації оподаткування.
Але головну небезпеку для ринку нафтопродуктів вони бачать в іншому. "Ринок укрупнюється і монополізується, - зазначає пан Рябцев. - Основні операції зосереджуються в руках обмеженої кількості компаній, які близькі до влади. Якщо спочатку для споживача це добре, тому що ці компанії підтримують низькі ціни, то після монополізації ринку все може обернутися серйозними втратами для споживачів".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас