Літаки не передовсім — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Літаки не передовсім

Казна та Політика
531
Держфінансування програми створення і будівництва українсько-російського військово-транспортного літака Ан-70 в 2011 році буде припинено. Для Міністерства оборони цей проект не є пріоритетним, і виділення державних коштів може бути відновлене лише в 2013-2014 роках.
Водночас в Мінпромполітики, що займається авіаконцерном "Антонов", переконані, що припиняти фінансування не можна як мінімум через зобов'язання перед Росією.
На розвиток озброєння Міністерство оборони планує направити 1,3 млрд грн. (кошти мають бути передбачені в держбюджеті), але програми "Ан-70", "Вертоліт" (модернізація бойових Мі-24) і "Корвет" цих грошей не отримають, заявив вчора на брифінгу директор департаменту фінансів Міноборони Іван Марко. Найближчими роками міністерство фінансуватиме соціальні потреби армії, а також підтримку діючої техніки і озброєнь. А кошти на проекти "Вертоліт", "Корвет" і "Ан-70" і так практично не виділялися, зазначив Марко.
"Гроші на 'Ан-70' дійсно не завжди надходили", - підтвердило джерело в ДП "Антонов". За словами Івана Марка, міністр оборони Михайло Єжель вже проінформував президента Віктора Януковича про ситуацію, що склалася. Відновлення фінансування програм можливе лише в 2013-2014 роках.
Програма створення Ан-70 реалізується спільно з РФ. Завершення науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт заплановано на 2012 рік, початок серійного виробництва - на 2013 рік. Передбачалося, що в найближчі два-три роки російська сторона виділить на це близько 2,4 млрд крб. ($70,2 млн), українська - 480 млн грн.
В Мінпромполітики (займається роботою ДП "Антонов") про плани Міноборони нічого не знають. "Держбюджет ще не затверджений, і гроші на Ан-70 мають бути передбачені хоч би тому, що у нас є зобов'язання перед Росією. Можливо, ви неправильно трактуєте слова Івана Марка?" - здивувалося високопоставлене джерело у міністерстві. Але Марко виключив застосування до України штрафних санкцій з боку партнерів по міжнародній кооперації в ОПК. За його словами, частина зобов'язань по співпраці все ж "буде виконана".
Джерело в російській "Об'єднаній авіабудівній корпорації" вчора лише зазначило, що Росія зацікавлена в проекті "Ан-70" і фінансуватиме його надалі.
На думку експертів, сторони швидше за все знайдуть компроміс. Проект створення Ан-70 досить перспективний, його не можна зупиняти, переконані в центрі політичного і економічного аналізу: "Скоріш за все, Міноборони не буде основним замовником цього літака, і програма його виробництва не є пріоритетною для міністерства, в якого вистачає своїх проблем в армії. Але проект можна передати Мінпромполітики".
Про повне припиненні фінансування проекту "Ан-70" говорити зарано, упевнені в "Антонові". За інформацією прес-служби підприємства, зараз Мінпромполітики і "Антонов" розглядають варіант внесення змін до закону " Про загальнодержавну програму створення військово-транспортного літака Ан-70 і його закупівлі по державних оборонних замовленнях", розрахованого на період з 2004 по 2022 рік. Зміни торкнуться якраз фінансування цього проекту. "У законі має бути передбачений механізм виділення коштів на цю програму", - зазначили в "Антонові".
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас