На почуття витратять більше — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

На почуття витратять більше

Казна та Політика
387
Це найоптимістичніший показник серед країн Європи і краще за показники "еталонної" за розташуванням і ментальністю Російської Федерації. Такі дані були оприлюднені компанією "Делойт" за результатами щорічного дослідження.
"Попри інфляцію, зміну споживчої здатності, невпевненість у завтрашньому дні, український споживач все ще на 65% витрачатиме більше на продукти харчування у цей Новий рік, - зазначає Олександр Черінько, менеджер податково-юридичного відділу компанії "Делойт".- У абсолютних цифрах і гривнях споживач готовий зустріти новий рік із шиком".
Споживчий "героїзм" примітний навіть не стільки на тлі консервативного прагматизму європейців, які мають намір заощадити 2,5% від торішньої суми на новорічних святах, скільки на зростанні буденних витрат співвітчизників. Так, більшість респондентів зазначають, що стали витрачати більше на предмети першої необхідності, оплату комунальних послуг і повсякденні витрати. Ці статті витрат збільшилися в 69%, 73% і 61% респондентів - відповідно.
Безумовно, прогрес показників українців можна пояснити низькою базою порівняння вересня минулого року, коли симптоми кризи відчувалися споживачем більшее. Але, на думку експертів компанії, причини прагнення витрачати лежать ще і в різниці психотипів вітчизняного і європейського споживача.
"Український споживач набагато емоційніший, ніж європейський, який більшою мірою раціональний і стриманий, - вважає Григорій Паволоцький, керівник напряму "Компанії роздрібної і оптової торгівлі" компанії "Делойт".- Якщо українці відчувають потепління, то готові йти і витрачати".
За даними дослідження, 55% респондентів вважають, що їх доходи зросли порівняно із вереснем минулого року, а 7% опитаних упевнені, що криза завершилася. Але в новорічному оптимізмі так само велика роль легкого споживчого психозу, тому що 42% респондентів мають намір "насолоджуватися життям і не думати про кризу надто багато". Правда, в нинішньому році прискорення новорічних продажів грудень до листопада може і не досягти традиційних 100%, а швидше обмежитися 50%.
А найбільш очікуваним дарунком цього року стане подорож (53% респондентів), але збирати валізи пощастило лише половині з них (25%). Трохи краще йде ситуація з грошима, де співвідношення аналогічних показників складе 52% і 40% - відповідно. Найбільш відповідають чекання і наміру в частині цифрових фотоапаратів (34% і 33% - відповідно). Топ-3 дарунків 2011 р. виглядає так: косметика/парфумерія, шоколадні цукерки, ювелірні прикраси/годинники.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас