Потреба Росії у прокачуванні нафти маршрутом Броди-Одеса з 2011 року практично зникне — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Потреба Росії у прокачуванні нафти маршрутом Броди-Одеса з 2011 року практично зникне

Енергетика
400
Потреба Росії у прокачуванні нафти маршрутом Броди-Одеса з 2011 року практично зникне.
Такц думка в інтерв'ю журналу "Трубопровідний транспорт нафти" висловив перший віце-президент АК "Транснефть" Михайло Арустамов.
На його думку, вся історія проекту аверса нафтопроводу Одеса-Броди спочатку більше пов'язана із політичними іграми, ніж із реальною економічною доцільністю. "Дійсно, Венесуела почала продавати нафту Білорусі. Але доки доставка відбувається таким чином: сировина розвантажується в Одесі і залізницею транспортується на НПЗ Білорусі. Якщо оцінити економічну доцільність цих операцій, ми побачимо, що Білорусь втрачає по $52-58 на тонні нафти з тієї причини, що відмовляється купувати російську сировину, що поступає по трубі (нехай навіть із стовідсотковим митом), і віддає перевагу венесуельському варіанту", - пояснив він. "Очевидний факт: наші західні сусіди свідомо програють, але через ірраціональні причини продовжують слідувати тим самим курсом", - додав віце-президент.
Він зазначив, що Україна в даний час заклопотана питанням джерел завантаження маршруту Одеса-Броди. З Чорноморського басейну нафта туди не піде, оскільки прив'язана до давно визначених кінцевих пунктів призначення, а привозити нафту танкерами і перевалювати в Одесі економічно просто невигідно, вважає Арустамов.
Віце-президент нагадав, що Росія активно використовувала маршрути Броди-Одеса і Броди-Южний, коли у неї був недолік експортних потужностей. "В результаті введення трубопровідної системи Східний Сибір-Тихий океан (ССТО) цей дефіцит різко зменшився. У січні 2011-го, з початком перекачування 15 млн тонн нафти до Китаю, він практично зникне. Завантажувати чужі порти в збиток своїм ми, звичайно, не будемо. Це не по-господарському", - зазначив він.
"Із врахуванням недалекої перспективи запуску порту в Усть-Лузі ми точно вже ніяк не залежатимемо від країн, по яких проходять трубопроводи, які ведуть у чужі порти. Портові потужності використовуватимемо лише свої, навіть зважаючи на прогнозований значний приріст вітчизняного нафтовидобування", - продовжив Арустамов.
Він уточнив, що завантажувати другу чергу Балтійської трубопровідної системи (БТС-2) планується нафтою "Дружби", яка доки йде на Гданськ, "розвантажимо трохи Приморськ, оскільки він працює на межі, а також знімемо сировину із напрямів Броди-Одеса і Броди-Южний". Проблеми, котрі ще не так давно виникали із транзитерами, могли ударити по нафтовидобуванню, особливо негативні наслідки це могло мати взимку, нагадав віце-президент. "Адже якщо нафту нікуди качати - треба прикручувати свердловини, а так можна і родовище занапастити. Тепер БТС-2 завжди може зіграти роль резерву. Не побоюся такого порівняння: вона, як атомна бомба, - засіб заборони, гарантія від політичного шантажу", - зазначив Арустамов. Так, наприклад, якщо раптом виникнуть проблеми з прокачуванням по "Дружбі", "Транснефть" зможе пустити нафту по БТС-2. "І хоча обхідним шляхом, але рівно ті самі об'єми безперебійно надходитимуть європейським споживачам", - пояснив він.
При цьому віце-президент підкреслив, що розвиток нового східного експортного напряму не призведе до зняття обсягів із західного. "Це просто технічно неможливо. Навіть коли ТС ССТО вийде на повну потужність - 80 млн тонн на рік (це з врахуванням запуску другої черги і виходу китайського маршруту на об'єм постачань в 30 млн тонн), все одно цієї пропускної спроможності буде недостатньо аби поглинути весь експортний потік. Він значно більший. І основна його частина, як і раніше, йтиме в західному напрямі. Отже це загроза абсолютно уявна і необґрунтована", - сказав він. "Немає жодної логіки в тому, аби знімати об'єми з напряму, по якому ми не одне десятиліття постачаємо сировину на європейські НПЗ. Це для нас найдешевший і найбільш вигідний спосіб доставки нафти на переробляючі комплекси. Який сенс везти морем, ставити себе в залежність від льодової обстановки, погоди в портах та інших не завжди прогнозованих чинників, якщо можна без проблем прокачати по трубі?" - додав віце-президент.
"Крім того, ще раз підкреслю, є жорстка вказівка уряду: жоден НПЗ в Європі не повинен постраждати. І "Транснефть" буде неухильно її виконувати", - резюмував він.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас