"Пільговий" імпорт бензину і дизпалива стримує зростання цін — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Пільговий" імпорт бензину і дизпалива стримує зростання цін

Енергетика
608
На багатьох автозаправках - вже імпортний бензин. Помірне зростання цін на нафту у вересні-жовтні не позначилось на цінах на паливо на українських заправках. Навпаки, ціни навіть трохи знизилися, хоча в нормальних умовах повинні були показати адекватне зростання. За даними Держмитслужби, "на даному етапі тільки підприємство (ДП ""Лівела") продовжує митне оформлення нафтопродуктів за рішенням суду зі звільненням від сплати податків".
"Якщо б у структурі ціни була вся податкова складова, ціни на бензин були б сьогодні вищі на 50-60 коп., - говорить Сергій Куюн, директор консалтингової групи "А-95".- Але з іншого боку, всі без виключення постраждають від дефіциту бюджету, який виллється у скорочення соціальних програм, проблеми пенсійного фонду ".
Такий стан речей робить безглуздою дискусію про необхідність підвищення акцизу на паливо, за рахунок якого планується фінансувати будівництво доріг та інфраструктури. За оцінками експертів, тільки за останні три місяці сума оптимізованих податків склала майже 2 млрд. грн.
Існуванням цієї схеми стурбовані й іноземні інвестори, які через Європейську бізнес-асоціацію вже надіслали звернення до президента з проханням звернути увагу на існування антиконкурентних умов на ринку.
"Ми володіємо хорошими виробничими та збутовими потужностями, але, на жаль, через непрозорість конкурентного середовища вони не можуть забезпечити належної ефективності, - говорить Дмитро Зверєв, прес-секретар ТОВ" ТНК-ВР Коммерс ".
В компанії ТОВ "ТНК-ВР Коммерс" переоцінка вартості українських активів компанії призвела до списання за дев'ять місяців 2010 р. $ 127 млн. у вартості нематеріальних активів ТНК-ВР. В даний час компанія розглядає різні опції щоб продовжити свою діяльність на місцевому ринку.
Більш того, як заявили в Комітеті ЄБА з палива та енергетики, деформація конкурентного поля країни "фактично зупиняє інвестиційний процес в галузі, що істотно впливає на розвиток всього народно-господарського комплексу країни. Безумовно, збільшені ризики місцевого ринку, непрозорість середовища, будуть враховуватися інвесторами при реалізації перспективних проектів, що може призвести до переосмислення привабливості тих чи інших бізнес-ініціатив ".
Щоправда, "привілейований" імпорт нафтопродуктів став неминучою спокусою для операторів ринку. Поступово все більше компаній пропонують паливо саме у пільговиків.
"Оскільки працювати "поза схемою" неможливо, оскільки не зможеш конкурувати, то практично всі оператори ринку вже в тому чи іншому ступені беруть участь у нинішньому механізмі постачання ринку, - говорить Сергій Куюн .- Різниця лише в тому, хто наскільки далекий від "перших рук".
У результаті, за оцінками консалтингової групи "А-95", частка світлих нафтопродуктів, ввезених за серпень-жовтень у пільговому режимі, на ринку досягла 30%.
На даний момент ринок чекає на вирішення питання на вищому рівні. Раніше віце-прем'єр-міністр Сергій Тігіпко доручив Антимонопольному комітету України (АМКУ), а також декільком профільним відомствам вивчити ситуацію із ввезенням нафтопродуктів без сплати акцизного збору і ПДВ. Однак поки прогресу у вирішенні проблеми не видно.
У свою чергу прес-служба АМКУ стверджує, що такого доручення від віце-прем'єра відомство не одержувало. Єдиним видимим процесом із цього питання є розгляд справи у Верховному апеляційному суді України. Як повідомляв раніше заступник начальника Енергетичної регіональної митниці Олександр Бельчук, його відомство намагається оскаржити судові рішення, які дозволили здійснювати пільговий імпорт.
Потрібно зауважити, що судові рішення Автозаводського суду міста Кременчука вже були оскаржені податковою і митницею. Однак до закінчення перегляду справи в апеляційному суді фіскальні органи відмовилися від своїх апеляцій, і дію судових рішень про застосування пільг було відновлено.
Тепер податківці і митниця подали скарги на ухвалу апеляційного суду про поновлення дії початкового судового рішення про звільнення підприємства від податків і зборів, в якому перераховані підприємства, на які вони поширюється. Проте шанси на оскарження цих рішень все-таки залишаються.
"Пояснюючи положення законодавства про оподаткування підприємств з іноземними інвестиціями, Конституційний суд України ще в 2002 р. дійшов висновку, що застосування до підприємств з іноземними інвестиціями національного режиму валютного оподаткування відповідає прийнятим Україною міжнародним зобов'язанням, - говорить Олександр Скляренко - радник, адвокат юридичної фірми Magisters .- Таким чином, у ДПАУ і ДМСУ є реальні шанси домогтися скасування вищевказаних судових рішень ".
Як повідомили "ЭИ" у прес-службі Держмитслужби, в Харківському апеляційному адміністративному суді судове провадження за клопотанням Енергетичної регіональної митниці ще не розпочато, а Вищий апеляційний суд України ще не призначив час розгляду.
Але в Управлінні правового забезпечення відомства упевнені, "існують всі підстави, що під час розгляду справи Вищим адміністративним судом України буде перевірена правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального і процесуального права, наданої ними оцінки обставин у справі, за результатами чого буде прийнято законне та обґрунтоване рішення ".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас