"Ъ'": Вивезене паливо повертається в країну для перепродажу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ'": Вивезене паливо повертається в країну для перепродажу

Енергетика
730
За даними Енергетичної митниці, в жовтні в Україні було імпортовано 20 тис. т бензину Energy-92, виробленого на Кременчуцькому НПЗ (належить "Укртатнафті"). Нафтопродукти були імпортовані кременчуцькою компанією "Лівела" без сплати акцизного збору, мита і ПДВ, - єдиної, яка має на це право.
Нагадаємо, вона домоглася цього в суді в серпні, пославшись на норми закону, що діяли в 1990-х, але зараз втратили силу. Після отримання права не платити податки і збори при імпорті нафтопродуктів "Лівела" зуміла за три місяці збільшити частку на українському ринку палива до 44%. Решта нафтотрейдерів зазнають збитків і втрачають клієнтів, а Одеський, Дрогобицький і Надвірнянський нафтопереробні заводи взагалі припинили переробку нафти.
Голова правління ПрАТ "Укртатнафта" Павло Овчаренко розповів, що безпосередньо компанії "Лівела" підприємство нафтопродукти не продавало. За його словами, "Укртатнафта" змушена експортувати нафтопродукти у зв'язку з тим, що "кон'юнктура внутрішнього ринку і низькі ціни на ньому" не дозволяють продавати паливо на території Україні. "Минулого місяця ми експортували 50 тис. т нафтопродуктів. Ми продали їх компаніям-нерезидентам. Куди були далі відправлені ці нафтопродукти, мені невідомо. До компаній-нерезидентам, які купили це паливо," Укртатнафта "ніякого стосунку не має", - запевнив Овчаренко.
У прес-службі Лукойлу (Росія) повідомили, що без використання схем пільгового імпорту нафтопродуктів жоден НПЗ на українському ринку сьогодні працювати не зможе. "Якщо платити всі податки, то ціна виходить майже на 40% вище", - заявили там. Генеральний директор мережі АЗС "Донецькойлсервіс" Віктор Мартиросян вважає, що "Укртатнафта" і її акціонери до імпорту нафтопродуктів через "Лівелу" швидше за все не причетні: "Їм треба завантажити завод, вони продають нафтопродукти всім, хто готовий купити. У даному випадку - нерезидентам , афілійованим з 'Лівелою' ". За його словами, технічно необхідно замитнити танкер, випустити його з митної території України, а потім повернути в порт. "Але різниця в податках повністю покриває витрати на фрахт судна", - говорить нафтотрейдер.
Директор компанії А-95 Сергій Куюн вважає, що конкурувати зі схемою імпорту, яку використовує "Лівела", неможливо: "Все більше компаній стають частиною цієї схеми". Член комітету Верховної ради з питань паливно-енергетичного комплексу Олександр Гудима упевнений, що, якщо найближчим часом ситуація кардинально не зміниться, вже до січня ринок буде повністю монополізований "Лівелою": "Далі компанія просто почне диктувати умови ринку, який вона зайняла. Це загрожує неконтрольованим зростанням цін".
На думку його колеги, Сергія Пашинського, монополізація ринку "Лівелою" може стати предметом для розслідування Антимонопольного комітету. "У принципі, у держави є достатньо важелів, за допомогою яких вона могло б заблокувати діяльність 'Лівели'. Але компанією ніхто всерйоз не займається, і це наводить на думку про те, що її діяльність не викликає нарікань Кабміну, незважаючи на податкові втрати" , - говорить він. Пашинський нагадує, що втрати держбюджету від діяльності "Лівели" вже перевищили $250 млн, а до кінця року можуть скласти $1 млрд.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас