У скільки нам обходяться дорожні пробки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

У скільки нам обходяться дорожні пробки

Казна та Політика
869
Сьогодні в більшості шкіл закінчилися канікули, значить, на дорогах великих міст знову почнуть накопичуватися багатокілометрові затори, а це наш час, здоров'я і, зрозуміло, гроші.
Збиток для економіки
Дорожні "тягучки" влітають у копієчку не лише водіям, але й бюджету країни. Методики підрахунку шкоди, якої завдають економіці затори, зарубіжні фахівці почали розробляти ще на початку 70-х і відтоді досягли значного успіху в цьому занятті. З'ясувалося, що через пробки бюджети розвинених країн недоотримують десятки мільярдів доларів! А от російські експерти підрахували: через пробки їхня країна втрачає близько 4% ВВП (бензин, час, знос машин), а одна "автомобілегодина" (тобто стояння в пробці однієї машини протягом 60 хвилин) обходиться бюджету в 5 доларів.
В Україні подібних розрахунків поки не робили, але якщо скористатися вартістю російської автомобілегодини, цифри виходять вражаючі. Отже, беручи за вихідні дані, що на столичні дороги щодня виїжджають близько 1,1 млн автомобілів (включаючи транзитні) і в середньому кожен з них стоїть у пробці годину, отримуємо, що щодня затори завдають бюджету столиці збитків на суму 5,5 млн доларів. Відповідні викладки нескладно зробити для будь-якого міста чи регіону України.
До речі, експерти визначили найбільш "пробкові" дні робочого тижня - це вівторок і середа. А от найменше завантажений транспортними потоками день - понеділок!
Час - гроші
У Національному транспортному університеті Україні підрахували, що найбільше у країні від пробок страждають столичні водії. Щорічно в дорожніх заторах вони втрачають по 360 годин кожен, або 45 робочих днів наа рік!
Якщо ж говорити про конкретні витрати, то найбільш очевидні з них витрати на бензин. Одна година працюючого двигуна (а багато водіїв, опинившись в "тягучці", не вимикають запалювання) - це 15-20 додаткових гривень на паливо.
Крім того, зростає вартість експлуатації автомобіля. Розрахунки, що стосуються збільшення витрат на амортизацію, досить приблизні, однак право на життя мають. Не секрет, що нова машина за рік в середньому втрачає 10% своєї ціни. Тобто та, за яку віддали 20 тис. доларів, за рік подешевшає на 2 тисячі. Таким чином, якщо прийняти як вихідні дані те, що кожен автомобіліст щодня проводить за кермом 2-3 години, з яких одну годину він простоює в пробці, виходить, що кожні 60 хвилин "простою" здешевлюють транспортний засіб на $0,7-1.
Ще одним важливим непрямим збитком є збільшення числа ДТП. За статистикою, число аварій зростає не тільки на високих швидкостях, але і в дорожніх заторах, оскільки рухатися ривками по забитому транспортом шосе незручно і небезпечно. Причому смертність у ДТП на низьких швидкостях незначна, а ось матеріальний збиток буває досить істотний.
Окрема розмова - випадки, коли люди стоять на дорозі, не встигаючи на ділові зустрічі. Тут суму збитку цілком можна прирівняти до суми зірваної угоди. А як бути, коли вас дві години прочекала у порожньому шкільному дворі власна дитина? Хто зуміє оцінити вашу тривогу і її сльози?
Мінус - здоров'я
За підрахунками вчених, одного року простоювання в пробках достатньо, щоб заробити дисфункцію легенів. А двох-п'яти років достатньо, щоб "подружитися" з алергією верхніх дихальних шляхів. Ще рік, і до цих "милих" захворювань додається хронічний бронхіт. Тим же, у кого є схильність до астми, взагалі протипоказано потрапляти у затори.
Постійні роздратування і стрес - також наслідок регулярних "тягучок".
Словом, якщо українська влада найближчим часом не візьметься за ліквідацію пробок, здоров'я українців, яке і без того залишає бажати кращого, похитнеться ще сильніше!
Оце пробка!
14 серпня цього року через ремонт шосе Пекін - Тибет на під'їзді до китайської столиці утворився затор. Причому з часом він не розсмоктувався, а тільки згущався. До понеділка 23 серпня його довжина становила 100 кілометрів, а 26 серпня - 260 кілометрів. Це світовий рекорд!
Влада із самого початку повідомила водіям, що їм доведеться стояти мінімум до вересня, оскільки саме до цього часу повинні були завершити ремонтні роботи на трасі. "Невезучі" автомобілісти кілька тижнів розважали себе іграми в карти та шахи, а спритні місцеві жителі непогано нажилися, продаючи втридорога їжу і напої.
Найбільші затори в світі
1. 260 км. Китай, шосе Пекін - Тибет, 26.08.2010
2. 242 км. Бразилія, м. Сан-Пауло, 28.06.1996
3. 180 км. Іспанія, м. Мадрид, 04.05.2005
4. 176 км. Франція, м. Ліон, 16.02.1980
5. 172 км. Бразилія, м. Сан-Пауло, 15.06.2007
Година в заторі у середньому коштує 26 гривень
Якщо брати лише прямі витрати, то в пробці ми втрачаємо дорогоцінний час, спалюємо бензин і збільшуємо амортизацію автомобіля. Давайте підрахуємо, скільки це краде грошей з нашого гаманця.
1. При середній зарплаті по Україні близько 2350 грн. і двадцяти двох робочих днях по 8 годин одна робоча година обходиться в 13,35 грн.
2. Середня витрата палива на холостому ходу для машини з двигуном 1600 см куб. - 0,8 літра на годину - тобто 6,20 грн.
3. Амортизація авто (0,8 дол.) - 6,40 грн.
Наталія Мічковська
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас