Siemens пустить потяги під Ла-Манш


Siemens пустить потяги під Ла-Манш

Верховний суд Великобританії відхилив вимогу французької компанії Alstom скасувати результати тендеру на постачання поїздів для тунелю під Ла-Маншем, який виграв німецький концерн Siemens. Тепер оператор тунелю міжнародна залізнична компанія Eurostar, що спеціалізується на високошвидкісних перевезеннях, заплатить німецькій компанії за десять нових поїздів EUR800 млн. ($1,1 млрд.). Нові поїзди Siemens, характеристики яких помітно перевищують показники своїх попередників (за швидкістю і безпекою), будуть введені в експлуатацію в 2014 р.

Протягом 16 років єдиним виробником, який поставляв поїзди для Євротунелю під Ла-Маншем, була французька компанія Alstom. Однак на початку жовтня оператор тунелю Eurostar замовив десять нових поїздів у німецької компанії Siemens. У той час як нинішні поїзди TGV, вироблені Alstom, вміщають до 750 пасажирів, а їх максимальна швидкість становить 300 км на годину, нові потяги, які випустить Siemens, зможуть перевозити понад 900 пасажирів і розвивати швидкість до 320 км на годину. Хоча в тендері на постачання поїздів брав участь і Alstom, проте Eurostar вибрав німецький концерн, пояснивши своє рішення інтересами пасажирів.

Поразка французької компанії Alstom в тендері виявилася надзвичайно відчутною, оскільки 55% компанії Eurostar належить Національній компанії французьких залізниць (SNCF), контрольованої французьким урядом. Французи стверджують, що діючі норми забезпечення безпеки пасажирів Євротунелю складені так, що їм відповідає лише продукція Alstom: зокрема, це стосується довжини вагонів - у Siemens вони коротші - і розташування двигунів, які в Siemens не зосереджені в головній частині.

Виграш тендеру компанією з Німеччини порушив обурення в уряді Франції. "Ми з самого початку говорили керівникам Євротунелю і Eurostar, що ніякі поїзди, за винятком нинішніх поїздів компанії Alstom, ходити там не можуть. Тож рішення, прийняте Eurostar, нічого не змінює. Проблема не в конкретному виробнику: існують правила безпеки, які визначають довжину і планування вагонів, порядок евакуації, систему двигунів і так далі. Вибір, зроблений Eurostar, цим стандартам не відповідає, тому він є хибним", - стверджував держсекретар Франції з питань транспорту Домінік Бюссеро.

У той же час в Siemens стверджують, що посилатися на діючі правила безпеки не можна, оскільки для даного замовлення стандарти були розширені ще півроку тому профільною міжнародною комісією - за згодою представників Франції. Після поразки в тендері Париж цю згоду намагався дезавуювати. Посилання ж на особливу пожежонебезпеку двигунів Siemens, розподілених під підлогою, також виглядає не надто переконливо: Alstom обладнає свої нові поїзди за аналогічним принципом. Представники Siemens кажуть, що претензії французів до безпеки німецьких поїздів є не більше ніж приводом, покликаним замаскувати протекціонізм, з яким країни ЄС повинні боротися.

Тим часом Німеччина все активніше нарощує свою участь у використанні тунелю під Ла-Маншем. Так, компанія Eurostar планує розширити свою високошвидкісну мережу до Берліна і Кельна. Концерн "Німецькі залізниці" (Deutsche Bahn) 19 вересня домігся дозволу на проїзд швидкісних поїздів у тунелі Eurostar. У найближчі кілька років Deutsche Bahn планує відкрити регулярне сполучення між Лондоном і Франкфуртом-на-Майні. До цього Національна компанія французьких залізниць, якій належить частка в Eurostar, перешкоджала цьому. Проте в кінці вересня сторони відмовилися від боротьби один з одним і досягли домовленості, зокрема, про запуск німецьких високошвидкісних поїздів між Франкфуртом-на-Майні і французьким Марселем.

Аналітики говорять, що ситуація на європейському ринку транспорту непередбачувана. Можливі як позиційна війна виробників з різних країн Європи, так і їх союз, а також поява загальноєвропейського залізничного консорціуму, який міг би стати відповіддю на зростаючу конкуренцію з боку компаній з Азії.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Казна та Політика
Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua