Американські компанії ховають гроші під подушкою — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Американські компанії ховають гроші під подушкою

Казна та Політика
478
За даними міжнародного рейтингового агентства Moody’s Investors Service, за станом на середину 2010 р. компанії нефінансового сектора США накопичили $943 млрд. готівки і короткострокових інвестицій, в порівнянні з $775 млрд. наприкінці 2008 р. Цієї суми вистачило б в рік на здійснення капітальних вкладень і виплату дивідендів, і $121 млрд. ще могло залишитись. Проте американські компанії не дуже охоче направляють кошти на розширення бізнесу і штату співробітників через невизначеність, що зберігається, в економіці.
Найбільші запаси готівки має в своєму розпорядженні американський технологічний сектор ($207 млрд.). Далі слідують фармацевтичний ($124 млрд.) і енергетичний ($105 млрд.) сектори, а також виробники споживчих товарів ($101 млрд.). У списку окремих компаній - представники технологічного сектора, також лідирують за обсягом накопиченої готівки.
На першому місці виявилась компанія Cisco Systems з $39,86 млрд. готівкових коштів, за нею слідують Microsoft ($36,8 млрд.), Google ($30,1 млрд.) і Oracle ($23,6 млрд.). Значні фінансові ресурси ($21,9 млрд.) має в своєму розпорядженні також провідний американський автовиробник Ford. При цьому на 20 провідних корпорацій доводиться 37% від всіх коштів, накопичених компаніями США.
Скорочення витрат компаніями США позначилось також на обсягах їх добродійних внесків. За даними Committee Encouraging Corporate Philanthropy, унаслідок кризи пожертвування американських корпорацій готівкою скоротилися з $4 млрд. в 2008 р. до $3,8 млрд. в 2009 р. На тлі кризи свої добродійні внески готівкою зменшили дві третини досліджених некомерційною організацією компаній.
"Враховуючи низький попит в певних галузях економіки, компанії дуже обережно відносяться до інвестицій своєї готівки в збільшення потужностей виробництва і прийняття на роботу нових співробітників, таким чином роблячи дуже незначний вклад у відновлення ситуації на ринку зайнятості. Не дивлячись на таку динаміку, ми вважаємо, що компанії просто знаходяться в очікуванні збільшення визначеності в економіці і ознак постійного зростання продажів перед тим, як витрачати кошти, для збереження яких було витрачено так багато сил", - пояснюють поведінку американських компаній фахівці Moody’s.
"Ці кошти могли би допомогти економіці, але питання в тому, чи будуть вони їх витрачати. І я скептичний із цього приводу. У США і без того багато невживаних виробничих потужностей, а значного зростання продажів не очікується. Відповідно, вкладати у виробництво немає необхідності", - вважає економіст банку UniCredit Харм Бандхольц.
Аналітики агентства зазначають, що в періоди стабілізації ситуації в економіці компанії розпоряджаються запасами готівкових коштів інакше: вони більш охоче витрачають гроші на зворотний викуп акцій, а також на операції зі злиття і поглинань. На їх думку, саме так поводитимуться і американські компанії, коли ситуація в економіці покращуватиметься.
В той же час статистичні дані свідчать про те, що активність компаній США у сфері злиття і поглинань, а також викупу акцій вже збільшується. Так, за даними Birinyi Associates, за перші дев'ять місяців 2010 р. обсяг операцій із викупу цінних паперів у акціонерів в США вже виріс вчетверо в порівнянні з тим самим періодом 2009 р. і перевищив $276 млрд. За даними компанії Dealogic, з січня по вересень 2010 р. американські компанії направили на злиття і поглинання $615 млрд., що на 7% більше в порівнянні з аналогічними показниками 2009 р.
Тоді як компаніям США необхідно розумно розпорядитися майже трильйоном, в інших регіонах світу компаніям належить з цією сумою розлучитися. Аналітики Moody’s прогнозують, що компаніям в регіоні EMEA (Європа, Близький Схід, Африка) в найближчі чотири роки належить рефінансувати більше $1 трлн. Найбільші потреби в рефінансуванні відчуватиме телекомунікаційний сектор (15% всього боргу). На енергетичні компанії ляже 14% боргу, на автовиробників - 12%. Найбільший обсяг боргу належить рефінансувати компаніям Німеччини, на які припадає 22% заборгованостей в регіоні EMEA. При цьому найбільший борг в $46,2 млрд. доведеться погасити найбільшому європейському автовиробникові - німецькій компанії Volkswagen. На другому місці із заборгованістю в $39,9 млрд. - компанія Daimler, ще один провідний автовиробник з Німеччини.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас