478
Американські компанії ховають гроші під подушкою
— Казна та Політика
За даними міжнародного рейтингового агентства Moody’s Investors Service, за станом на середину 2010 р. компанії нефінансового сектора США накопичили $943 млрд. готівки і короткострокових інвестицій, в порівнянні з $775 млрд. наприкінці 2008 р. Цієї суми вистачило б в рік на здійснення капітальних вкладень і виплату дивідендів, і $121 млрд. ще могло залишитись. Проте американські компанії не дуже охоче направляють кошти на розширення бізнесу і штату співробітників через невизначеність, що зберігається, в економіці.
Найбільші запаси готівки має в своєму розпорядженні американський технологічний сектор ($207 млрд.). Далі слідують фармацевтичний ($124 млрд.) і енергетичний ($105 млрд.) сектори, а також виробники споживчих товарів ($101 млрд.). У списку окремих компаній - представники технологічного сектора, також лідирують за обсягом накопиченої готівки.
На першому місці виявилась компанія Cisco Systems з $39,86 млрд. готівкових коштів, за нею слідують Microsoft ($36,8 млрд.), Google ($30,1 млрд.) і Oracle ($23,6 млрд.). Значні фінансові ресурси ($21,9 млрд.) має в своєму розпорядженні також провідний американський автовиробник Ford. При цьому на 20 провідних корпорацій доводиться 37% від всіх коштів, накопичених компаніями США.
Скорочення витрат компаніями США позначилось також на обсягах їх добродійних внесків. За даними Committee Encouraging Corporate Philanthropy, унаслідок кризи пожертвування американських корпорацій готівкою скоротилися з $4 млрд. в 2008 р. до $3,8 млрд. в 2009 р. На тлі кризи свої добродійні внески готівкою зменшили дві третини досліджених некомерційною організацією компаній.
"Враховуючи низький попит в певних галузях економіки, компанії дуже обережно відносяться до інвестицій своєї готівки в збільшення потужностей виробництва і прийняття на роботу нових співробітників, таким чином роблячи дуже незначний вклад у відновлення ситуації на ринку зайнятості. Не дивлячись на таку динаміку, ми вважаємо, що компанії просто знаходяться в очікуванні збільшення визначеності в економіці і ознак постійного зростання продажів перед тим, як витрачати кошти, для збереження яких було витрачено так багато сил", - пояснюють поведінку американських компаній фахівці Moody’s.
"Ці кошти могли би допомогти економіці, але питання в тому, чи будуть вони їх витрачати. І я скептичний із цього приводу. У США і без того багато невживаних виробничих потужностей, а значного зростання продажів не очікується. Відповідно, вкладати у виробництво немає необхідності", - вважає економіст банку UniCredit Харм Бандхольц.
Аналітики агентства зазначають, що в періоди стабілізації ситуації в економіці компанії розпоряджаються запасами готівкових коштів інакше: вони більш охоче витрачають гроші на зворотний викуп акцій, а також на операції зі злиття і поглинань. На їх думку, саме так поводитимуться і американські компанії, коли ситуація в економіці покращуватиметься.
В той же час статистичні дані свідчать про те, що активність компаній США у сфері злиття і поглинань, а також викупу акцій вже збільшується. Так, за даними Birinyi Associates, за перші дев'ять місяців 2010 р. обсяг операцій із викупу цінних паперів у акціонерів в США вже виріс вчетверо в порівнянні з тим самим періодом 2009 р. і перевищив $276 млрд. За даними компанії Dealogic, з січня по вересень 2010 р. американські компанії направили на злиття і поглинання $615 млрд., що на 7% більше в порівнянні з аналогічними показниками 2009 р.
Тоді як компаніям США необхідно розумно розпорядитися майже трильйоном, в інших регіонах світу компаніям належить з цією сумою розлучитися. Аналітики Moody’s прогнозують, що компаніям в регіоні EMEA (Європа, Близький Схід, Африка) в найближчі чотири роки належить рефінансувати більше $1 трлн. Найбільші потреби в рефінансуванні відчуватиме телекомунікаційний сектор (15% всього боргу). На енергетичні компанії ляже 14% боргу, на автовиробників - 12%. Найбільший обсяг боргу належить рефінансувати компаніям Німеччини, на які припадає 22% заборгованостей в регіоні EMEA. При цьому найбільший борг в $46,2 млрд. доведеться погасити найбільшому європейському автовиробникові - німецькій компанії Volkswagen. На другому місці із заборгованістю в $39,9 млрд. - компанія Daimler, ще один провідний автовиробник з Німеччини.
За матеріалами: Экономические Известия
Поділитися новиною