Транспорт погрожують обезголовити — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Транспорт погрожують обезголовити

Казна та Політика
1020
Над міністром транспорту нависла загроза відставки: глава КРУ має намір ініціювати її перед Кабміном через перешкоди, що створюються при проведенні перевірок в портах і дорожніх управліннях. У КРУ також звинувачують главу міністерства в тому, що розтрати держкоштів на підприємствах проходили під його прикриттям. Всупереч серйозності звинувачень навряд чи міністр буде звільнений, але керівникам, які поки утримують свої посади, варто похвилюватися.
Свої претензії до міністра транспорту Костянтина Єфименка голова ГоловКРУ Петро Андреєв озвучив вчора під час прес-конференції, присвяченої результатам комплексного аудиту КРУ української економіки. Перевірка проходила з березня по вересень 2010 р. і охопила період 2008-2009 рр. Її підсумки показали масу фінансових порушень і зловживань на держпідприємствах, втрати держави від яких КРУ оцінило в 53 млрд. грн.
На здивування об'єктом очікуваної критики КРУ виявилося не лише колишній уряд: Костянтину Єфименку дісталася її також чимало. За словами Андреєва, керівники портів та інших підприємств, що входять до сфери управління "Укрморрічфлоту" (департамент Мінтрансу), чинили перешкоди під час ревізій, а міністр при цьому нічого не робив.
"Я ніяк не можу змиритися з тим, що міністр, який відповідає за діяльність своєї вертикалі, керівник підприємства, йому підвідомчого, не допускає контролюючий орган на ревізію, не приймає абсолютно жодних заходів. І я вважаю, що він разом з ними тоді сидить в одних і тих же схемах, і цього міністра не повинно бути в уряді", - заявив голова ГоловКРУ. Він додав також, що найближчим часом має намір поставити питання відставки Костянтина Єфименка перед Кабміном.
У Мінтрансзв'язку заявили, що здивовані подібною заявою. Як повідомила прес-служба відомства, "саме за ініціативою міністерства, за листом міністра транспорту від 12.04.2010 р., ГоловКРУ почала перевірки на об'єктах "Укрморрічфлоту". Всі заплановані перевірки ГоловКРУ, вважають в Мінтрансі, а це більше 50 ревізій на 31 підприємстві, були здійснені.
Як розповіли в КРУ, складнощі під час проведення ревізій виникали в ДП "Дельта-лоцман", Миколаївському, Херсонському, Євпаторійському, Південному, Іллічівському портах. А в Одеському і Маріупольському портах ревізії до цих пір не проведені. Всього КРУ склало 14 актів за фактами подібних перешкод, більшість з яких знаходиться зараз на розгляді в судах. "Фахівці КРУ не допущені до перевірки в Одеському порту, а в Маріупольському порту ми не отримали можливості здійснювати ревізію за окремим запитом понад відведений законом термін в 30 днів (за рішенням суду планова перевірка може бути продовжена на строк до 15 днів)",- говорить директор департаменту інспекції у сфері матеріальних послуг і фінансових послуг ГоловКРУ Олександр Івонін. За його словами, після звернення ревізорів до правоохоронних органів і до міністерства за фактом недопуску до перевірки їм було направлено лист про те, що права проводити її вони не мають, оскільки в портах в цей час проводився операційний аудит (поточних операцій).
"Відносно суб'єкта господарювання, по якому проходить операційний аудит, інші планові заходи за ініціативою органів контрольної служби не здійснюються", - говориться в листі міністра транспорту на адресу КРУ. Позиція ж КРУ ґрунтується на тому, що дана ревізія є не ініціативою управління, а проводиться на виконання доручення Кабміну.
Окрім портів проблеми з ревізією виникли в КРУ також відносно Служби автомобільних доріг в Луганській, Сумській областях, Харківському облавтодорі, ВАТ "УкрНІІ технологій суднобудівельного машинобудування" і ОСП "Інфлот" (всі - в підпорядкуванні Мінтрансзв'язку).
Навряд чи міністр буде звільнений, вважають експерти: виявлені КРУ фінансові порушення відносяться до каденції колишнього уряду, а довести відстоювання Костянтином Єфименком інтересів конкретних керівників буде непросто. Хоча саме цим обумовлена його позиція із недопуску КРУ в окремі порти, вважають спостерігачі.
В 2010 р. майже у всіх портах керівники були замінені, і лише ті, хто зумів переконати міністра в своїй відповідності посаді, залишилися на своїх місцях. Саме вони, за дивним збігом обставин, чинили найбільш палкий опір КРУ. "Там, де керівник перебував на посаді всього пару місяців, - жодних перешкод не було", - говорить пан Івонін.
Але чи зможе міністр гарантувати недоторканість своїм повіреним в портах після того, як над ним самим нависнула загроза відставки, залишається під питанням.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас