"Ъ": Мінекономіки хоче повернути куплене


"Ъ": Мінекономіки хоче повернути куплене

Міністерство економіки запропонувало уряду наділити його правом переглядати свої дозволи на держзакупівлі у одного учасника і відмови в їх видачі по виявлених обставинах. Експерти вважають, що це порушить конкуренцію, а юристи прогнозують збільшення кількості позовів до Мінекономіки з боку учасників закупівель.

В п'ятницю Мінекономіки оприлюднило проект змін в порядок узгодження застосування процедури закупівель у одного учасника, дозволи на які зараз видає міністерство. У відомстві прагнуть розширити свої функції контролюючого органу у сфері держзакупівель за рахунок отримання права переглядати рішення про погодження або відмову в погодженні проведення тендерної процедури з одним учасником. В разі затвердження поправок Мінекономіки зможе міняти прийняті рішення "за знов виявленими обставинами", але лише до моменту підписання договору. Причинами перегляду зможуть бути виявлені технічні помилки і "істотні обставини", які не були і не могли бути відомі Мінекономіки при розгляді поданих замовником документів.

Чинний порядок, затверджений 28 липня постановою Кабінету міністрів №668, передбачає відмову в погодженні застосування процедури закупівлі у одного учасника, зокрема, якщо в документах виявлена недостовірна інформація, відомості подані не в повному обсязі або недостатньо обґрунтовано застосування технології закупівлі. У пояснювальній записці до проекту йдеться, що зміни удосконалять механізм погодження, і без них варто чекати негативних наслідків для функціонування сфери закупівель за бюджетні кошти.

За даними Мінекономіки, в I кварталі поточного року було видано 257 дозволів на закупівлю у одного учасника і в обмеженої кількості учасників на суму 4,09 млрд грн., в II кварталі - 97 дозволів на 1,14 млрд грн. Експерти не поділяють позицію Мінекономіки, оскільки запропонована норма не вдосконалить законодавство, а порушує конкуренцію.

Президент Асоціації підприємців і промисловців-постачальників товарів, робіт і послуг для державних потреб Володимир Доброскок відзначає, що порушення при погодженні процедур закупівель у одного учасника були завжди, а суб'єктивний чинник так само відіграє важливу роль. Тому перед погодженням необхідно ретельно вивчати всі обставини. "Один учасник має бути тоді, коли закупівля здійснюється в надзвичайній ситуації і її потрібно провести терміново, всі інші причини участі лише одного виконавця притягнуті за вуха", - вважає Доброскок. "У запропонованому варіанті змін під формулюванням 'істотні обставини' або 'технічні помилки' можна розуміти що завгодно. Ці поправки завуальований ведуть до того, що чиновники шукатимуть спосіб вирішити питання на свою користь", - обурений в.о. голови Союзу малих, середніх і приватизованих підприємств В'ячеслав Биковець.

Управляючий партнер юридичної компанії "Астерс" Олексій Дідковський підтверджує, що будь-які неконкретні формулювання ведуть до зловживань. "Весь процес погодження буде відданий на розсуд чиновників, і це погано, бо демотивує учасників закупівель. Вони розуміють, що чиновник зможе прикритися будь-яким приводом, чіплятися до коми", - говорить юрист. Дідковський упевнений, що учасники ринку повинні наполягти на чіткому роз'ясненні в документі обставин, які можуть вплинути на процес погодження. Інакше він не відкидає збільшення кількості позовів до Мінекономіки: "Міністерству краще цього уникнути, тому що воно повинне вибудовувати роботу з ринком, а не отримувати по 20 позовів на день".

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua