Антонов виростив конкурента — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Антонов виростив конкурента

Казна та Політика
813
Китайська копія літака марки "Антонов" обіграла в конкурентній боротьбі свій же прототип: уряд Венесуели закрив переговори про купівлю 20 Ан-148, законтрактувавши замість нього китайський МА-600. Приводом були негативні відгуки про машину від російського експлуатанта Ан-148, які, на думку українських експертів, були лише грою на користь його конкурента - літака SukhoiSuperJet 100.
Переговори корпорації "Іркут" (займається просуванням на ринках літаків, у тому числі - марки Ан) і Міноборони Венесуели виявилися зірваними через відмову замовника підтвердити свій вибір. Намічений на вчора візит президента Венесуели Уго Чавеса на ВАЛТ (Воронезьке акціонерне літакобудівне товариство) не відбувся саме з цієї причини, передбачають російські спостерігачі. Корпорація "Іркут" вже включила до плану продажів 20 літаків Ан-148 для Венесуели, які передбачалося поставити замовнику до 2015 р.
Причиною відмови від опціону замовник назвав дані оприлюдненого нещодавно звіту авіакомпанії "ДТК-Росія", що експлуатує цю машину. У звіті містився перелік недоліків, виявлених перевізником під час комерційної експлуатації літака. Так, вказувалося на наявність несправностей в системі управління, пілотажно-навігаційному обладнанні і допоміжній силовій установці. Аудитори дійшли до висновку, що "експлуатаційна надійність літака не може забезпечувати достатній рівень безпеки і регулярності польотів".
Зупинивши свій вибір на літаку МА-600, венесуельський уряд все ж зробив непрямий вибір на користь літаків "Антонова". Річ у тім, що це повітряне судно створене на базі китайського Y-7, який, у свою чергу, скопійований з радянського Ан-24. У КНР Y-7 за ліцензією АНТК ім. Антонова почали збирати ще в 1982 р., коли в СРСР цей літак був знятий з виробництва. Також за сприяння українських конструкторів був створений модернізований варіант Y-7 - МА-600, який надійшов у серійне виробництво в 2000 р.
Всупереч запевненням в тому, що відмова від замовлення Ан-148 зумовлена появою інформації, що дискредитує його, в ЗМІ, експерти сумніваються в тому, що названа причина є дійсною підосновою зриву операції. "Це був дуже очевидний компромат з метою забити Ан-148 на користь російського конкурента SukhoiSuperJet. Всі вказані неполадки - абсолютно нормальне явище при доведенні повітряного судна, і в подальших моделях таких проблем не буде.
Наприклад, в Airbus-330 стадія доведення зайняла 3-4 роки, багато хто відмовлявся від нього. А зараз це - суперзатребуваний літак", - говорить радник генконструктора АНТК ім. Антонова Володимир Рижов.
Експерти вважають також, що непрямим свідченням заангажованості висновків "ДТК-Росія" є той факт, що, всупереч критичним оцінкам Ан-148, під час авіасалону "Авіасвит", який нещодавно проходив під Києвом, гендиректор компанії Сергій Бєлов оголосив про плани поповнити флот перевізника ще дев'ятьма такими літаками.
Окрім іншого, аналітики вказують на взаємний інтерес ринку цивільної авіації країн Латинської Америки і країн-виробників літака Ан-148. Цей тип повітряного судна проектувався під умови, подібні до тих, що склались у Венесуелі та у її сусідів: погана якість покриття аеродромів, кліматичні особливості тощо. Фахівці оцінюють потреби тутешнього ринку в 150-200 одиниць Ан-148.
Реальною причиною відмови уряду Венесуели від Ан-148 могла стати непідйомна для замовника ціна машини, передбачають експерти: китайський літак може обійтися йому дешевше приблизно в два рази. "Україна інколи дуже безтурботно ставиться до своїх ексклюзивних прав на технічну документацію літакової техніки. У гонитві за заробітком сьогодні ми можемо багато втратити завтра.
Наприклад, на базі того ж Y-7 китайці вже без всякої ліцензії створюють Y-8, копію Ан-12 або аналог Ан-70. КНР зацікавлена в оновленні всього свого парку військових вантажних літаків за рахунок цієї моделі", - говорить аналітик однієї з консалтингових компаній. Якщо ж Китай захоче вивести машину на зовнішній ринок - за рахунок своєї ціни вона може бути сповна конкурентна, додає експерт.
Проте говорити про розумну економію у випадку Ан-148 і Венесуели навряд чи доводиться: вибраний замість нього МА-600 - турбогвинтовий літак малої пасажиромісткості, тоді як ніша Ан-148 - реактивні повітряні літаки з більшою кількістю пасажирських крісел. Якщо Венесуелі потрібен був літак саме з такими характеристиками, не виключено, що інформація про відмову від операції - всього лише спроба отримати якісь фінансові поступки від продавця.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас