"Ъ": Укрзалізниця" відмовляється надавати вагони для експорту продукції ГМК — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": Укрзалізниця" відмовляється надавати вагони для експорту продукції ГМК

643
"Укрзалізниця" (УЗ) відмовляється надавати українські піввагони для постачань продукції гірничо-металургійного комплексу на експорт до Росії, заявив вчора на балансовій нараді підприємств ГМК в Дніпропетровську генеральний директор об'єднання "Укртрубпром" Леонід Ксаверчук. Монополія вимагає від компаній укладати договори про постачання з країною-імпортером - тобто до Росії продукція повинна перевозитися в російських вагонах. "Трубні підприємства зіткнулися з гострою проблемою: 80% продукції трубників йде на експорт, і забезпечити весь цей обсяг вагонами країни-замовника немає можливості", - пояснив Ксаверчук.
Глава об'єднання повідомив, що регіональні залізниці отримали відповідне розпорядження від "Укрзалізниці". "Завтра я зможу показати вам листи-інструкції УЗ відділенням залізниць, в яких забороняється відвантажувати продукцію на експорт в українські вагони", - пообіцяв він. Інструкція УЗ може розглядатися її підвідомчими підприємствами виключно як рекомендація. Але, за словами Леоніда Ксаверчука, деяким виробникам вже було відмовлено у вантаженні продукції на експорт: "Зокрема, до нас звернувся трубний Новомосковський завод (входить до трубно-колісної компанії 'Інтерпайп'" Віктора Пінчука,- ред.) з проханням допомогти у вирішенні питання по відвантаження труб на експорт. Придніпровська залізниця не виділяє піввагони для перевезення труб за кордон, що негативно впливає на роботу підприємства".
Джере в "Інтерпайпі" підтвердило, що в підприємств компанії виникли проблеми з відвантаженням експортної продукції у зв'язку з дефіцитом рухомого складу. "Щомісячно скорочується кількість вагонів, що надаються 'Укрзалізницею' для перевезення. Для вирішення проблеми своєчасного відвантаження ми активно залучаємо вагони комерційних організацій. Крім того, ми збільшуємо обсяг перевезень автотранспортом територією України", - відзначив співрозмовник.
Як пояснив заступник начальника служби перевезення Придніпровської залізниці Віталій Корнілов, УЗ ввела обмеження для тих, хто везе продукцію на далекі відстані: "На ближні відстані - для Московської залізниці, Південно-Східної залізниці і Білорусі - вагони надаються без обмежень". За його словами, це змушений крок.
"Обіг українського піввагона по РФ в середньому складає більше 10 діб. Дозволивши завантаження українських піввагонів, ми за тиждень відправимо до Росії весь парк, і нам нічим буде перевозити продукцію на внутрішньому ринку", - зазначив пан Корнілов. В УЗ говорять, що з початку жовтня щодня в РФ вирушає близько тисячі порожніх російських піввагонів, оскільки в російських операторів немає договорів на відвантаження з українськими підприємствами. "Ще три місяці тому УЗ почала попереджати підприємства про майбутні обмеження, закликаючи укладати договори з російськими держкомпаніями про надання вагонів для відвантаження продукції", - розповів Віталій Корнілов.
В УЗ зазначають, що проблем з експортом могло бути менше, якби підприємства ГМК не затримували вагони на своїх підприємствах, через що знижується їх оборотність. За даними УЗ, за станом на 30 вересня на під'їзних шляхах підприємств країни знаходилося 20,37 тис. вагонів, що простоюють більше доби, у тому числі 13,77 тис. піввагонів. "Підприємства надовго затримують вагони. Але головною проблемою є гострий брак піввагонів в УЗ. Ми це розуміємо і закликаємо вирішувати це питання", - додає пан Ксаверчук. Раніше перший заступник гендиректора УЗ Микола Сергієнко говорив, що необхідні інвестиції в оновлення парку вагонів складають приблизно 27 млрд грн. Таких грошей в УЗ немає, тому зараз монополія веде переговори з приватними власниками вагонів про об'єднання парку.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас