"Ъ": Мінекономіки та ГоловКРУ хочуть отримати право призупиняти торги
Мінекономіки оприлюднило доопрацьований проект змін до закону "Про здійснення держзакупівель". Ці поправки були схвалені на засіданні Кабінету міністрів ще 4 жовтня, але міністр економіки Василь Цушко пообіцяв погодити документ з Єврокомісією і Світовим банком. Порівняно з версією, оприлюдненою у вересні, з проекту закону зникла норма, що дозволяє Держкомстату отримувати від замовника торгів план держзакупівель для моніторингу цін на товари, роботи і послуги. Ця зміна повинна набути чинності з 1 січня 2011 року. Виключені з документа і такі види торгів, як редукціон і вільний вибір. Збільшився поріг проведення процедури запиту цінових пропозицій з нинішніх 200 тис. грн. до 700 тис. грн. (раніше Мінекономіки пропонувало 300 тис. грн.).
В оновленій версії проекту закону розширюються повноваження Мінекономіки як уповноваженого органу у сфері держзакупівель і Головного контрольно-ревізійного управління - вони зможуть ініціювати припинення тендерних процедур в разі виявлення порушень. Зараз орган оскарження - Антимонопольний комітет - припиняє торги лише за заявкою учасника тендеру. Термін розгляду скарг скорочується з 30 до 20 робочих днів. А якщо комітет не прийме рішення за скаргою за 23 дні, вона вважатиметься відхиленою.
За словами заступника глави КРУ Дениса Красникова, зараз вони проводять позапланові перевірки тендерів з підвищеним ступенем ризику - вивчають відповідність предмету держзакупівлі виду діяльності замовника торгів, результати конкурсу, вартість закупівлі. "Ми оперативно вивчаємо тендери, - говорить він, - і за декілька днів можемо відправити виявлені факти порушень на вивчення Антимонопольного комітету. Але він, як орган заперечення, не може припинити процедуру торгів за зверненням держорганів - лише якщо із скаргою звернеться підприємець-учасник торгів. Якщо зміни приймуть, в комітету буде юридична можливість вивчити наші акти перевірок".
Експерти не підтримують розширення переліку органів, що впливають на торги. На думку в.о. голови Союзу малих, середніх і приватизованих підприємств В'ячеслава Биковця, досить одного Антимонопольного комітету, аби прийняти рішення про припинення процедури.
"Чим більше контролюючих органів, тим більше можливостей для корупції, - вважає пан Биковець.- А що буде причиною виходу КРУ на перевірку? Ми знаємо, що є фірми, для яких в тендері головне не результат, а подача скарги". Президент Асоціації підприємців і промисловців-постачальників товарів, робіт і послуг для державних потреб Володимир Доброскок вважає, що ефективніше було б розглядати скарги із тендерних порушень в суді, а в закон вписати процедуру і терміни розгляду таких скарг. Крім того, плату за розгляд скарг необхідно відмінити, оскільки через це тендери майже ніхто не оскаржує, зазначає експерт.
Наталя Непряхіна
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною