"Ъ": Тролейбуси йдуть на лобове зіткнення


"Ъ": Тролейбуси йдуть на лобове зіткнення

Два основних претендента на постачання транспорту містам, які приймають Євро-2012, - компанія "Богдан" і Львівський автобусний завод (ЛАЗ) - перейшли до відкритої боротьби один з одним за допомогою Антимонопольного комітету (АМКУ). Корпорація "Богдан" днями заблокувала закупівлю Харковом в ЛАЗу автобусів і тролейбусів на суму 300,5 млн грн. А на минулому тижні ЛАЗ оскаржив в АМКУ закупівлю Кримом тролейбусів "Богдана" вартістю 142 млн грн. Суперечки між компаніями ставлять під загрозу терміни реалізації програми із закупівлі муніципалітетами транспорту.

Корпорація "Богдан" подала скаргу до Антимонопольного комітету про порушення комунальним підприємством "Харківвпас" закону "Про держзакупівлі" при покупці 93 тролейбусів і 56 автобусів у Львівського автобусного заводу, говориться в повідомленні на сайті АМКУ, який 5 жовтня своїм рішенням припинив процедуру закупівлі. "Закупівлю поза конкурсом 'Харківпас' пояснив в обґрунтуванні вживання процедури закупівлі у одного учасника тим, що ЛАЗ є єдиним виробником даної техніки в Україні. Але це не відповідає дійсності", - говорить віце-президент "Богдана" Володимир Гунчик.

Дійсно, характеристики тролейбусів ЛАЗ Е-183 і "Богдана" Т701.10 практично ідентичні: 12 м, місткість 100 осіб, двигун постійного струму. У АМКУ підтвердили цю інформацію.

Директор КП "Харківпас" Віктор Громикін від коментарів відмовився. А в ЛАЗі заявили, що, хоча "Богдан" і має аналогічну продукцію, ЛАЗ - єдине в Україні підприємство, яке має серійне виробництво необхідної техніки. "В Україні багато компаній можуть виробляти міський транспорт, але це не означає, що він відповідає вимогам замовника", - говорить голова наглядової ради ЛАЗу Ігор Чуркін.

Цікаво, що аналогічним чином - шляхом блокування рішень місцевої влади про закупівлю транспорту у конкурента, діє і ЛАЗ. 2 вересня в тендері на постачання 61 тролейбуса Криму переможцем була оголошена компанія "Богдан". Але договір з переможцем так і не підписали. 8 вересня АМКУ припинив процедуру закупівлі через скаргу ЛАЗу у відомство, який звинуватив МінЖКГ Автономної республіки Крим в порушенні порядку проведення тендеру. У ЛАЗі говорять, що МінЖКГ опублікувало вимоги до тендеру лише за місяць до його проведення, а однією з умов була наявність сертифікату випробувань тролейбуса на гірській трасі, отримання якого вимагає більше часу.

Фактично це суперечка між двома основними претендентами на постачання міського транспорту для Євро-2012, говорить директор Центру політичного і економічного аналізу Олександр Кава. Всього для закупівлі транспорту - 2 тис. тролейбусів і автобусів - держава обіцяє виділити 3,5 млрд грн. Ситуацію міг би вирішити уряд. Річ у тому, що ЛАЗ зараз має переважне право на постачання транспорту містам - підприємство підписало відповідний меморандум з Кабміном. "Ми отримали схвалення з боку уряду про можливість розглянути і нашу пропозицію спеціальною комісією, - говорить Володимир Гунчик.- Але і досі вона так і не відвідала наше підприємство". У прес-службі віце-прем'єра з питань Євро-2012 Бориса Колесникова вчора від коментарів відмовилися.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми
Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua