Засоби пересування не за ціною розкоші — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Засоби пересування не за ціною розкоші

3762
Дуже обережна динаміка
В кінці 2009 року багато аналітиків прогнозували, що продажі в 2010 році залишаться на тому ж рівні, що й роком раніше, або кількість реалізованих легкових автомобілів буде навіть на 12% нижчою. Проте негативні прогнози не виправдалися: у другому кварталі темпи продажів збільшилися на 6% в порівнянні з аналогічним періодом 2009 року. За перше півріччя 2010 року кількість проданих автомобілів склала 94,3 тис., що на 19% менше показника за аналогічний період 2009-го.
У цілому 2010 рік виявився переломним на ринку автоторгівлі. Якщо дана тенденція збережеться протягом наступних декількох років, то на рекордний рівень продажів 2008 року Україна зможе вийти вже в 2013 році. Нагадаємо, що за 2008 рік кількість продажів транспортних засобів в Україні склала близько 680 тис. У 2009 році ця цифра знизилася до 210 тис.
За словами директора із корпоративних зв'язків салону "Атлант-М" Юлії Кажарської, вітчизняний авторинок уже пройшов дно і починає підніматися вгору. Динаміка зростання поки досить обережна і стримується як браком платоспроможного попиту, так і певним дефіцитом машин у зв'язку з недостатнім їх замовленням імпортерами та дилерами, проте наступного року прогнозується продовження зростання.
У цілому в структурі продажів по класах автомобілів за підсумками 6 місяців 2010 року можна говорити про зниження продажів у класах B і C на користь класу E, мінівенів, позашляховиків, а також комерційної техніки. Продажі в Premium-сегменті залишилися практично на тому ж рівні.
"Купуй українське!"
Одним із чинників сильного падіння продажів є низька платоспроможність українців. Раніше двигуном торгівлі було автокредитування. Але зараз воно зменшилось майже до нуля. У зв'язку з цим багато хто не зміг дозволити собі придбати іномарку і віддав перевагу вітчизняним виробникам.
Не дивно, що в результаті на сьогоднішній день лідерство із продажів на авторинку утримують автомобілі ВАЗ. А вітчизняний ЗАЗ бореться за друге місце з Hyundai місцевої збірки, який завдяки проведенню неодноразових акцій зі зниження цін утримує лідерство в сегменті іномарок. Незважаючи на те, що за підсумками 2009 року продажі вітчизняних марок зменшились приблизно на дві третини, це мало вплинуло на їхні позиції. Український споживач все ще вважає за краще купувати "наші" автомобілі, що, однак, побічно свідчить про низькі доходи основної частини населення країни, тому що іномарки, природно, в обслуговуванні обходяться дорожче.
Без кредитів
У 2009 році тільки близько 10 банків видавали кредити на купівлю автомобіля, та й умови кредитування були дуже невигідними. Крім того, що ставка за кредитом доходила майже до 25%, ще й не в кожному салоні можна було оформити кредит на потрібний потенційному покупцеві автомобіль. Багато банків кредитували тільки ті автосалони, з якими у них були прямі домовленості, а також автомобілі зі своїх штрафмайданчиків. Іншими словами, споживачеві практично не залишали вибору - або купуй втридорога, або не купуй взагалі.
У 2010 році ринок автокредитування пішов на поправку. Кількість банків, що видають кредити на купівлю авто, з початку року збільшилась у два рази. До цього списку входять такі великі банки, як "Правекс-Банк", АКБ "Укрсоцбанк", Universal Bank, "VAB Банк", ВТБ Банк та інші. Збільшення кількості банків-кредиторів позитивно вплинуло на ринок автокредитування в Україні: середні ставки за кредитами трохи знизилися, проте все ще залишаються на високому рівні.
Їжа для мотора
Що стосується ринку нафтопродуктів, то ціни на бензин в Україні продовжують зростати у зв'язку із ситуацією на світовому ринку, а також нерівними умовами для компаній-експортерів і вітчизняних виробників. Крім того, приблизно близько 50% українського бензину не відповідає державним стандартам. Неякісний бензин продається за цінами, які дешевше від ринкових, що ставить імпортерів у нерівні умови, змушуючи підвищувати торгову націнку для збереження ліквідності. З нафти, яка добувається в Україну, виробляються лише 25% споживаного палива, решту нафти та нафтопродуктів імпортують.
Наприкінці травня Верховна Рада прийняла урядовий законопроект "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо оподаткування)", у якому йшла мова про підвищення акцизного збору на паливо. Згідно з ним, акцизний збір на бензини з октановим числом більше 80 був збільшений з 110 євро до 132 євро за тонну.
Підвищуючи ставки акцизного збору, уряд сподівається збільшити дохід держбюджету, що дозволить профінансувати будівництво нових автомобільних доріг у рамках підготовки до проведення в України фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу. Це, хай і не суттєво, але все ж підняло ціни. При цьому, наприклад, "Укртатнафта" має пільгову ставку акцизного збору на виробництво бензину, що дозволяє їй продавати свій продукт за цінами нижчими за середні.
Присісти на стимулятори
Як показує досвід розвинених країн, зростання продажів автомобілів необхідно штучно стимулювати. Це можна зробити декількома способами: поліпшити умови кредитування, прийняти законопроект Trade-in, а також регулювати попит і пропозицію різними акціями і знижками для потенційних споживачів.
Сама по собі система Trade-in є дуже зручним інструментом торгівлі, визнаним в усьому світі. Вона передбачає обмін старого автомобіля на новий з доплатою, якщо між ціною автомобіля, бувшого у використанні, після оцінки і новим автомобілем виявляється позитивна різниця. В Україні ця новація тільки починає приживатися, і її гальмом стало оподаткування. Сьогодні податок на Trade-in становить 15%. Якщо салони почнуть оформляти всі угоди даного типу на себе, то в цілому їм доведеться оплачувати 35% податку з продажу автомобіля. У результаті всі операції за даною програмою проводяться "в тіні" через нотаріусів або фізичних осіб.
Наприкінці червня 2010 року "Всеукраїнська асоціація автоімпортерів і дилерів" запропонувала прийняти так званий Trade-in закон, який полегшив би основну частину операцій з обміну старих авто і зробив би його прозорим. Навіть не зважаючи на те, що за даною схемою автомобіль продається на 2-3 тисячі нижче його оціночної вартості, власник автомобіля має стовідсоткову гарантію отримання за нього коштів, в той час як на товарних біржах існувало дуже багато ризиків, пов'язаних з продажем авто.
Добридень, лізинг!
Ще одна схема купівлі автомобіля "в розстрочку" - це автолізинг. Лізинг - це один із сучасних ефективних фінансових інструментів, що дозволяє купувати необхідне майно, отримавши його в своє користування відразу після укладення відповідного договору лізингу і проводячи розрахунки протягом тривалих термінів (від 1 до 3-5 і до 10 років).
Після закінчення цього терміну лізингоодержувач отримує право власності на предмет лізингу, або за домовленістю повертає, або міняє його на новий (залежить від предмета лізингу та його стану). За умови купівлі автомобіля в лізинг покупець не є його власником до моменту остаточного розрахунку.
До кризи лізинг не був популярним у автодилерів. Зараз ситуація змінилася. За прогнозами експертів, в 2010 році портфель договорів лізингу має збільшитися приблизно на 80% в порівнянні з 2009 роком, оскільки в найближчий рік суттєвого поліпшення ситуації у сфері автокредитування банками можна не чекати.
За даними продажів офіційного дилера Volkswagen "Атлант-М", у лізинг зараз купуються в 4 рази більше автомобілів, ніж у кредит. Це близько 20-30% продажів. До того ж програми іноземних лізингових компаній значно вигідніші вітчизняної кредитної пропозиції. Основна відмінність полягає в тому, що всі поточні витрати на техобслуговування, страхування цивільної відповідальності та КАСКО вже враховані в щомісячних лізингових платежах.
Автострахування
Автострахування виявилося одним з найбільш постраждалих фінансових секторів, тому що в посткризовий період зросла кількість виплат із КАСКО та ОСАЦВ, а кількість продажів полісів зменшилась. З ринку почали йти як великі, так і дрібні страхові компанії через те, що багато хто не зміг виконати свої зобов'язання.
З початку 2010 року поліси КАСКО та ОСАЦВ подорожчали у зв'язку з підвищенням курсу долара і введенням нової системи оформлення ДТП. З 27 серпня, згідно з рішенням Держфінпослуг № 566, тариф ОСЦПВ знизився з 291,45 грн. до 180 грн., а ліміти відповідальності зросли у два рази: за майновий збиток - з 25,5 тис. грн. до 50 тис. грн., за заподіяння шкоди життю та здоров'ю потерпілих - з 51 тис. грн. до 100 тис. грн.
На думку страхових компаній, дане підвищення в ціні дозволить надавати клієнтам якісніші послуги. Експерти прогнозують, що підвищення цін на страхові послуги дозволить ринку вилізти зі збиткової ями і поліпшити свій фінансовий стан.
Роман Мацуката, фінансовий аналітик Інформаційно-рейтингового агентства Credo Line
- На сьогоднішній день, не зважаючи на те, що в 2009 році Україна посіла друге місце за зниження мкількості продажів автомобілів в Європі, за підсумками 2010 року автомобільний ринок починає підніматися з колін і показувати позитивні результати. Число автопродажів залежить від багатьох факторів, які слід враховувати уряду при проведенні законодавчої політики для того, щоб досягти показників 2008 року. У першу чергу, необхідно поліпшити умови кредитування автосалонів, за рахунок чого підвищиться рівень платоспроможності вітчизняних споживачів.
Затвердження законопроекту Trade-in дозволить автосалонам швидше і простіше реалізовувати нові машини, в результаті чого поліпшиться товарообіг, зникнуть "сірі схеми" реалізації уживаних автомобілів, що призведе до збільшення доходу країни від податків з легальних продажів. Уряду необхідно створити єдині правила гри для вітчизняних виробників, а також імпортерів нафти. Це дозволить стабілізувати ціни і позбутися від неякісного бензину.
Проблеми ринку автострахування планується вирішити шляхом підвищення цін на страхові послуги. Крім цього, багато страхових компаній змушені змінювати політику ведення бізнесу та методи залучення клієнта відповідно до нинішньої ситуацією.
Незважаючи на це, глобальних змін на ринку автострахування не відбудеться, проте умови виплат будуть і далі посилюватися.
За матеріалами:
Кіевскій ТелеграфЪ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас