"Ъ": InMind має приховану думку — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": InMind має приховану думку

410
Компанія InMind представила перші дані свого дослідження української аудиторії інтернету. Перевага InMind перед діючою Gemius в тому, що компанія включає в рейтинг такі крупні майданчики, як Google або "Вконтакте". Але в агентствах невдоволені тим, що її дослідження не враховує людей, які користуються інтернетом на роботі, і вважають його вартість завищеною.
За опублікованими даним дослідження компанії InMind, проведеного на замовлення інтернет-асоціації України (ІНАУ), 33% всіх жителів країни, або 12,9 млн українців старше 15 років, не менше одного разу на місяць користуються інтернетом. З них щодня - 8,7 млн осіб. Для порівняння: у даних Gemius за серпень вказано, що інтернетом користуються лише 9,47 млн осіб, з них 5,97 млн щоденні. Ще однією принциповою відмінністю дослідження InMind є наявність в панелі кількох великих інтернет-майданчиків, таких як Google , "Одноклассники", "Вконтакте" та ін. (див. рейтинг сайтів). У рекламних агентствах зазначають, що даними про ці ресурси цікавляться близько 95% всіх рекламодавців, і відсутність їх в дослідженні Gemius є великим недоліком.
Методи дослідження компаній кардинально відрізняються. Gemius використовує методику онлайн-анкетування. Причому опитування здійснюється лише на тих сайтах, які погодилися поставити у себе лічильники Gemius. Саме з цієї причини компанія не може моніторити Google, кілька соцмереж, а також портал ukr.net. У свою чергу, InMind досліджує аудиторію інтернету за допомогою офлайн-панели. Вибірка дослідження - близько 1,5 тисяч користувачів, що встановили на комп'ютер програмне забезпечення (ПО), що дозволяє постійно відстежувати, які сайти вони відвідують. За даними Gemius, їх звіт складений на підставі 48,08 тис. анкет.
До дослідження InMind в рекламних агентств є багато претензій. "InMind не покриває аудиторію користувачів, які користуються інтернетом на роботі. У багатьох компаніях не хочуть встановлювати ПО, яке не є необхідним для роботи", - говорить керівник цифрового відділу медіаагентства "АИТИ/carat" Анастасія Байдаченко.
Крім того, на її думку, вибірка дослідження доки не є репрезентативною: "Ми можемо використовувати ці дані лише для всеукраїнських рекламних кампаній. Але їх недостатньо для отримання детальних даних про окремі регіони". Директор агентства ITCG Андрій Скорик зазначає: "Аби вибірка була репрезентативною, вона повинна налічувати 10 тис. осіб, і ми обговорювали це з компанією. Ті дані, які є зараз, ми купувати не готові".
Ще однією проблемою для рекламних агентств є висока ціна дослідження InMind. "Заздалегідь озвучена вартість даних у декілька разів перевищує ціну Gemius. Це дуже дорого навіть для лідерів ринку. Ми не готові купувати за такі гроші", - говорить топ-менеджер одного з крупних інтернет-агентств. За інформацією учасників ринку, агентства платять за дослідження Gemius 10-12 тис. грн. на рік. "Якщо вибірка буде репрезентативною, ми готові платити 20-30 тис. грн. на рік", - говорить Скорик. Отримати коментарі в InMind вчора не удалося.
Сьогодні компанія планує провести зустріч з рекламодавцями і агентствами, на якій обговорюватимуться умови співпраці.
Найпопулярніші сайти серед інтернет-користувачів в Україні
Джерело: InMind (дані за період з 29 серпня по 29 вересня) і аналітичні дані рекламних агентств (дані Gemius за серпень)
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас