Рада ухвалила закон про Кабмін


Рада ухвалила закон про Кабмін

Верховна Рада України ухвалила закон про Кабінет міністрів, що відповідає вимогам Конституції 1996 року і що дозволяє президенту формувати уряд і звільняти прем'єра без участі парламенту.

За урядовий проект закону "Про Кабінет міністрів" в четвер проголосували 252 народні депутати з 431 зареєстрованих.

Перед цим парламент проголосував за те, щоб розділити текст цього документа на два закони. Один - це закон про Кабінет міністрів, а другий - закон про внесення змін до низки чинних законів у зв'язку зі скасуванням політреформи 2004 року і відновленням дії Конституції 1996 року. Обидва ці закони були проголосовані одним голосуванням.

Закон "Про Кабінет міністрів" встановлює загальні положення, що стосуються діяльності уряду, визначає основні завдання, принципи діяльності і правові основи діяльності уряду.

Згідно з законом, до складу Кабінету міністрів входять прем'єр, перший віце-прем'єр, три віце-прем'єри і міністри.

Закон встановлює, що посадовий склад (кількість і перелік посад) нового Кабінету міністрів визначаються президентом за поданням прем'єр-міністра одночасно з призначенням персонального складу уряду в порядку, встановленому законом.

Крім того, прем'єр-міністр призначається на посаду президентом України за згодою більше половини від конституційного складу Верховної Ради (понад 226 депутатів).

Документом встановлюються умови відставки уряду. Зокрема, Верховна Рада за пропозицією не менше однієї третини народних депутатів (150 депутатів) може розглянути питання про відповідальність Кабінету міністрів і ухвалити резолюцію недовіри уряду.

Питання про відповідальність уряду не пізніше ніж через 10 днів після внесення пропозиції розглядається на пленарному засіданні парламенту, на яке запрошується всі члени уряду. Згідно з законом, резолюція про недовіру Кабінету міністрів вважається прийнятою якщо за це проголосували більшість (226) народних депутатів.

Прийняття такої резолюції тягне за собою відставку уряду. Прем'єр, у зв'язку з прийняттям резолюції недовіри, зобов'язаний подати президенту заяву про відставку Кабінету міністрів у день прийняття такої резолюції.

Крім того, встановлюється, що президент має право прийняти рішення про відставку Кабінету міністрів. Прем'єр-міністр в такому разі зобов'язаний подати президенту заяву про відставку Кабінету міністрів.

Крім того, законом визначається, що прем'єр-міністр має право заявити президенту про свою відставку.

Прем'єр-міністр звільняється з посади з дня видання президентом України указу про відставку прем'єра. Прийняття президентом рішення про відставку прем'єра тягне за собою відставку всього складу Кабінету міністрів.

Також встановлюється, що повноваження прем'єра припиняються в разі його смерті. В цьому випадку повноваження прем'єр-міністра на період і початок роботи нового Кабміну виконує перший віце-прем'єр або віце-прем'єр.

Законом визначається, що Кабінет міністрів, який склав свої повноваження перед новообраним президентом України, виконує свої обов'язки до початку роботи новосформованого Кабінету міністрів, але не довше ніж 60 днів.

Крім того, встановлюються умови звільнення членів уряду. Зокрема, міністр може бути звільнений з посади за рішенням президента України за поданням прем'єр-міністра або шляхом прийняття відставки члена Кабміну за поданою ним заявою про відставку.

Законом також встановлюється, що посади членів уряду відносяться до політичних посад, на які не поширюється трудове законодавство і законодавство про держслужбу.

Згідно з документом, члени Кабінету міністрів не мають права поєднувати свою службову діяльність з іншою роботою, окрім викладацької, наукової і творчої роботи в неробочий час.

Також встановлюється, що парламент невідкладно розглядає питання про припинення депутатських повноважень призначених членів Кабінету міністрів відразу ж після такого призначення на першому засіданні Верховної Ради.

Як повідомлялося, 1 жовтня Конституційний суд визнав неконституційним закон "Про внесення змін до Конституції України" від 8 грудня 2004 року № 2222-ІV (так звана політреформа 2004 року) у зв'язку з порушенням процедури його розгляду і прийняття.

"Конституційний суд виходить з того, що визнання неконституційним закону 2222 у зв'язку з порушенням процедури його розгляду і прийняття означає відновлення дії попередньої редакції норм Конституції, які були змінені, доповнені і виключені законом 2222", - йдеться також у рішенні КС.

Суд поклав на органи держвлади обов'язки з виконання даного рішення стосовно приведення нормативно-правових актів відповідно до Конституції України від 27 червня 1996 року в редакції, яка існувала до внесення до неї змін законом "Про внесення змін Конституції України" від 8 грудня 2004 року №2222- IV".

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Інтерфакс-Україна", в будь-якому вигляді суворо заборонено.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua