Кабмін продасть "Київпассервіс" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Кабмін продасть "Київпассервіс"

Казна та Політика
672
Фахівці галузі прогнозують труднощі із забезпеченням пасажирських перевезень.
Міністерство транспорту і зв'язку прийняло рішення приватизувати ДП "Київпассервіс". До складу держпідприємства входять Київський автовокзал (Проспект Науки, 2/1), п'ять автостанцій (А/С) в Києві ("Дарниця", "Дачна", "Південна", "Поділ", "Полісся") і 19 в Київській області. Зокрема А/С підприємства знаходяться в Білій Церкві, Богуславі, Борисполі, Димері, Іванкові, Кагарлику та інших населених пунктах.
Нагадаємо, "Київпассервіс" був створений наказом Мінтрансзв’язку в 2005 р. шляхом реорганізації Київського обласного автотранспортного управління і виділення з його складу майна автостанційного комплексу, на базі якого і було створено нове ДП "Київпассервіс". Основна мета діяльності підприємства - надання послуг населенню і пасажирам, а також автомобільним перевізникам при здійсненні перевезень пасажирів на регулярних автобусних маршрутах.
Київська влада не вперше продає столичні вокзали. У 2007 р. був переданий у приватні руки недобудований автовокзал "Теремки", проте пізніше податкові органи виявили, що приватизація була здійснена незаконно. За час перебування в приватній власності об'єкт був знесений.
У Фонді держмайна стверджують, що прийняте рішення є формальністю і свідчить лише про наміри Кабміну продати підприємство. "ФДМУ зможе приступити до підготовки об'єкту до продажу і розробки умов конкурсу лише після того, як Мінтранс передасть об'єкт Фонду держмайна", - відзначають у Фонді. Поки підприємство залишається у віданні міністерства. А в Київраді вважають, що результат приватизації залежатиме від вибраного сценарію передачі майнового комплексу в приватні руки. "Якщо в умовах проведення конкурсу буде зафіксована заборона на зміну цільового призначення об'єкту, а покупцями будуть перевізники, які зможуть обслуговувати, інвестувати і розвивати автостанції, то приватизація піде підприємству на користь", - відзначив в коментарі голова комісії з питань транспорту і зв'язку Київради Дмитро Олійник. Якщо дозволять міняти призначення підприємства після продажу, Київ чекають великі труднощі із забезпеченням міжміських транспортних перевезень, підкреслив депутат.
Президент Центру економічного розвитку Олександр Пасхавер вважає, що приватизація підприємства може призвести до втрати державою функцій контролю над транспортним монополістом. При продажу "Київпассервісу" існує ризик, що новий власник підвищить тарифи на перевезення і обмежить доступ конкурентів на ринок, відзначає експерт. Пасхавер підкреслив, що поки неясні мотиви рішення уряду про приватизацію.
"Сьогодні "Київпассервіс" - одне з останніх неприватизованих транспортних підприємств", - відзначив в коментарі екс-міністр транспорту Орест Климпуш. У загальнонаціональних масштабах продаж підприємства, на його думку, нічого не змінить: більшість держпідприємств вже перейшли в приватну власність. Колишній міністр вважає, що держава повинна залишити за собою право впливати на пасажирські перевезення і забезпечити ефективне управління на національному рівні.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас