Економіст: Німеччині слід відмовитися від євро і повернутися до марки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Економіст: Німеччині слід відмовитися від євро і повернутися до марки

Валюта
1821
Провідній економіці єврозони, Німеччині, варто відмовитися від євро і повернутися до марки. Таку думку висловив колишній головний економіст Світового банку, лауреат Нобелівської премії з економіки Джозеф Стігліц. На його думку, це в значній мірі знецінить євро і створить сприятливі умови для експортерів з решти у валютному союзі країн, передає РБК daily.
Поки ж, переконаний учений, євро не може вижити в силу дисбалансу серед членів ЄС - в одних спостерігається позитивне сальдо, а інші безуспішно борються з дефіцитом. У даній ситуації Європейському центробанку вкрай складно проводити таку збалансовану грошово-кредитну політику, яка б задовольняла інтереси всіх країн, впевнений Дж.Стігліц.
Більш того, на його думку, одну з головних небезпек для наміченого зростання глобальної економіки представляють влади найбільших країн. Їх спроби якнайшвидшого скорочення бюджетних дефіцитів можуть незабаром призвести до того, чого ще кілька місяців тому так сильно боялися ринки по всьому світу, - до подвійної рецесії. "Оскільки багато країн вирішили зайнятися скороченням дефіциту передчасно, глобальний сукупний попит зменшиться, можливо, обернувшись навіть подвійною рецесією", - зазначив Дж.Стігліц.
Втім, багато економістів критично оцінюють подібну ідею нобелівського лауреата. "Вихід Німеччини з єврозони ніяк не додасть ринкам впевненості в кредитоспроможності найбільш слабких її членів, а це зараз основний момент для стабілізації валюти. Більше того, у такому разі ЄС підірве свою репутацію і визнає, що у валютному союзі назріли дуже серйозні проблеми, вирішити які стандартним набором інструментів вже не представляється можливим", - сказав професор Лондонської школи економіки Кевін Фезерстоун.
За матеріалами:
РБК-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас