Київ заставить вагони метро — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Київ заставить вагони метро

Казна та Політика
825
Київський метрополітен не зміг виконати умови кредитного договору з російським Альфа-банком і тепер окрім самої позики повинен виплатити багатомільйонний штраф. Київрада має намір вирішити КП "Київський метрополітен" заїм в 125 млн. грн. під нижчий відсоток для розрахунків з Альфа-банком. Гроші метрополітен отримає, якщо підпише мирову угоду з кредитором. Відкриття кредитної лінії дозволить тимчасово утриматися від різкого підвищення вартості проїзду. Київрада дозволить "Київському метрополітену" залучити кредит на суму 125 млн. грн. для розрахунків з Альфа-банком. Відповідний проект рішення був підтриманий членами комісії з питань транспорту і зв'язку міськради. Його розглянуть на сесії міськради 7 жовтня.
Проект, текст якого мають в своєму розпорядженні "ЭИ", передбачає надання КП дозволу на відкриття непоновлюваної кредитної лінії під заставу комунальної власності. В заставу планують передати 165 вагонів метро. Термін дії кредиту - один рік. Проект рішення передбачає обмеження процентної ставки на рівні не більше 23% річних.
Нагадаємо, в серпні 2008 р. КП "Київський метрополітен" узяло в Альфа-банку кредит на суму 100 млн. грн. під 15,9%. Гроші були виділені на розвиток транспортної інфраструктури міста, зокрема, 63 млн. грн. підприємство витратило на будівництво станцій метро Сирецько-Печерської лінії. При цьому банк видав кредит без застави. Цікава історія зростання процентних ставок: 31 серпня 2008 р. кредит був узятий під 15,9%, а в лютому 2009 р. сторони продовжили контракт, який передбачав ставку в 39%.
Кредитний тягар виявився непідйомним. "На сьогодні Альфа-банку не виплачено відсотків на суму 23,3 млн. грн. і 8 млн. грн. штрафу", - повідомив в.о. начальника столичного метрополітену Владимир Федоренко. За його словами, для того, щоб підприємство змогло погасити заборгованість по старому кредиту, необхідно оформити нову позику на нових умовах. При цьому Федоренко запевнив, що новий борг не позначиться на вартості проїзду в столичному метро. Банк-кредитор буде на тендері.
Згідно з проектом рішення Київради, для виплати відсотків по кредиту в 2010 р. місто повинне виділити 37,4 млн. грн. У 2011 р. знадобиться 28,7 млн. грн. на оплату відсотків і 125 млн. грн. на погашення тіла кредиту. Члени профільної комісії погодилися вирішити залучення кредиту за умови, що "Київський метрополітен" підпише з Альфа-банком мирову угоду. Як пояснив голова комісії з питань транспорту і зв'язку Київради Дмитро Олійник (БЮТ), така угода повинна гарантувати КП скасування банком штрафних санкцій.
На думку директора Центру політичного і економічного аналізу Олександра Кави, різкого підвищення вартості проїзду в метро в разі перекредитування "Київського метрополітену" чекати не варто. Збільшення навантаження на міськбюджет залежить від того, чи зможе "Київський метрополітен" самостійно розраховуватися протягом року з кредитором. "Якщо підприємство не зможе виплачувати позику - боргові зобов'язання ляжуть на міський бюджет", - підсумував експерт.
За словами керівника аналітичної групи "Менеджмент консалтинг груп" Дмитра Подтуркіна, залучення нового кредиту дозволить збалансувати тарифну політику в найближчому майбутньому, проте в перспективі вартість проїзду все одно доведеться підвищувати. "Погашення кредиту за рахунок нової позики дає можливість керівництву міста управляти процесом тарифоутворення", - відзначив експерт.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас