Ан-148 візьмуть в рейс — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ан-148 візьмуть в рейс

Казна та Політика
953
Ан-148 набирає популярності серед українських авіакомпаній. В п'ятницю "Дніправіа" і "Донбасаеро" підписали угоди з "Антоновим" про лізинг двох і спільну купівлю з "Аеросвітом" п'яти Ан-148 до кінця 2011 року. Ще шість літаків має намір купити держкомпанія "Україна". Але навіть в разі залучення фінансування для реалізації цих замовлень на суму близько $320 млн технічно виконати їх в заявлені терміни "Антонов" не здатний, упевнені експерти.
"Дніправіа" і "Донбасаеро" підписали договори про експлуатацію двох Ан-148 на умовах мокрого лізингу з "Антоновим" і лізинговою компанією "Лізингтехтранс", повідомили в авіакомпаніях в п'ятницю. Зараз ці судна експлуатує "Аеросвіт", екіпаж і борттехніків надає "Антонов". "Лізингові платежі здійснюватимуться компаніями залежно від числа виконаних рейсів", - розповів помічник керівника "Аеросвіту" зі зв'язків з громадськістю Сергій Куций. Ще п'ять Ан-148 за генеральною угодою з "Антоновим", підписаною в п'ятницю, авіакомпанії мають намір отримати до кінця 2011 року. Крім того, п'ять Ан-148 мають бути поставлені "Лізингтехтрансу". Твердий контракт на постачання цих 10 суден буде підписано після того, як держава вирішить питання фінансування замовлення, уточнили в "Антонові".
Ан-148 - перша самостійна розробка українських авіаконструкторів. Це дводвигуновий реактивний літак, призначений для регіональних рейсів (2000-4400 км.). Пасажирські варіанти розраховані на 68-85 місць, крейсерська швидкість - 780-850 км/год. Вартість базової моделі - близько $20 млн. Літак виробляють в Києві і на заводі Воронезького акціонерного літакобудівного товариства (ВАЛТ) в Росії.
Зараз флот "Аеросвіту", "Донбасаеро" і "Дніправіа" складається з літаків Airbus, Boeing і Embraer. За словами директора Центру політичного і економічного аналізу Олександра Кави, практично всі рейси перевізників забезпечені договорами код-шерингу: "Ан-148 у флоті авіакомпаній займе нішу між Boeing 737-500 (105-110 крісел) і Embraer 145 (48), що дозволить ефективніше завантажувати рейси".
На виставці "Авіасвіт-XXI" в п'ятницю Ан-148 зацікавилася і компанія "Україна", що забезпечує перевезення вищих посадових осіб і офіційних делегацій країни. "Україна" і "Антонов" підписали протокол про наміри про закупівлю двох VIP-версій Ан-148 і чотирьох в базовій комплектації до кінця 2012 року.
Для фінансування такої масштабної програми виробництва "Антонов" планує до кінця року залучити кредити на суму близько $500 млн. Міністр промполітики Дмитро Колесников повідомив, що переговори ведуться, зокрема, з російськими ВЕБ і ВТБ. Глава "Антонова" Дмитро Ківа розраховує, що позика дозволить протягом трьох років побудувати близько 25 Ан-148 і Ан-158 (з них 12 - в 2011 році), а також легкий транспортний Ан-32.
Проте, на думку Олександра Кави, навіть якщо фінансування буде знайдено, технічно "Антонов" не готовий за рік побудувати стільки літаків: "Виробничий цикл Ан-148 - чотири-п'ять місяців. Цього року 'Антонов' випустить не більше двох суден, а перший серійний літак підприємство будувало близько п'яти років". Не справляється із заявленими обсягами і російське ВАЛТ: цього року буде випущено максимум шість Ан-148, а не десять, як заявлялося. "Ми створили прекрасний літак, але потужностей з його виробництва недостатньо", - констатував в Гостомелі генеральний директор лізингової компанії "Ільюшин Фінанс Ко" (займається просуванням Ан-148) Олександр Рубцов.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас