Митниця блокує Одесу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Митниця блокує Одесу

Казна та Політика
1357
Мляві спроби влади розблокувати роботу одеських портів, скоротивши термін митного оформлення вантажів, поки ні до чого не призвели: останніми днями контейнери з портів знову майже не вивозяться. Лише за вересень транспортники нарахували збитків від простоїв на 300 млн. грн. і зараз серйозно готуються до страйку.
Після короткочасного спаду напруги, пов'язаної з візитом до Одеси прем'єр-міністра Миколи Азарова, ситуація в портах Великої Одеси знову розжарилася. Всупереч дорученню прем'єра скоротити середній термін митного оформлення вантажів до двох годин, сьогодні, за даними Одеського порту, цей час становить 17 годин, причому не лише для імпортних, але і транзитних контейнерів.
"Кількість контейнерів, що відправляються на спеціальний огляд, складає 67% для транзитних і 95% для імпортних. Тоді як нормальні показники - не більше 10-ти і 70% відповідно", - говорить заступник начальника Одеського МТП Юрій Васьков. Брокери ж запевняють, що це середні цифри вересня, які враховують дні "відлиги" після візиту київської делегації (24-26 вересня). Тоді як в останні дні контейнери оформляються по 56 годин. "За цей час з порту виїжджало не більше 25-30 автомобілів на добу, тоді як раніше - близько 1 тис.",- розповідає член правління Союзу перевізників Півдня України Олександр Захаров.
Митники свої особливі зусилля пояснюють "указками зверху", що приписують поліпшити боротьбу з контрабандою. За словами заступника начальника Південної митниці Юрія Соколова, в даний момент розробляється проект постанови Кабміну, який легалізує норму про двогодинний огляд. У Мінтрансзв’язку поки, схоже, вирішення проблеми бачать не так. Як повідомила прес-служба відомства, Мінтранс лише готує проект доручення Кабміну, згідно з яким "буде створена комісія з питань спрощення процедур контролю вантажів, пасажирів і транспортних засобів в морських торгівельних портах". У свою чергу ця комісія розробить пропозиції Кабміну про заходи з поліпшення цих процедур, після чого вже можлива поява конкретних нормативних актів.
В той же час транспортники запевняють, що нормалізація ситуації можлива і в рамках чинного законодавчого поля, а всі відсилання чиновників до законодавства - лише відмовки. "Ще півтора роки тому 80% автотранспорту ми оформляли за три години", - запевняє Юрій Васьков з ОМТП.
Мотивація митників у посиленні боротьби з контрабандою не здається транспортникам переконливою. "Її результативність близька до нуля.
Випадок із затриманими наркотиками є яскравим цьому прикладом: партія була виявлена лише завдяки отриманому орієнтуванню іноземних спецслужб. Навіть при відправленні судна на спецдгляд її ніколи не виявили б - митникам два дні довелося пиляти труби, щоб щось знайти", - розповідає представник порту.
За словами Юрія Васькова, найбільший подив портовиків викликає три- чотирикратний огляд транзитних вантажів: згідно з законодавством, огляд опломбованих контейнерів має проводитися в пункті кінцевого розмитнення. "Декілька тисяч з тих машин, що застрягли в Одесі, везуть вантажі до Москви, Мінська, Санкт-Петербурга", - підтверджує Юрій Соколов. Підґрунтям дій митних служб жертви їх пильної уваги вважають спроби виконати план перерахування платежів до бюджету (нагадаємо, порівняно з минулим роком він збільшений на 20 млрд. грн.).
"В результаті митники нараховують митні платежі за лише їм відомими цінами. Наша компанія вже подала низку позовів до судів на такі дії", - говорить директор компанії з міжнародних перевезень Vast-Trans Валерій Черненко.
Збитки від затримок вантажу, простою в портах і розмір недоотриманого прибутку транспортникам ще належить оцінити після нормалізації ситуації, але вже зараз, за підсумками вересня, вони говорять про суму в 300 млн. грн. (щодо Одеського і Іллічівського портів).
"При середньомісячному обсязі контейнерного обороту цього року в 20 тис. контейнерів, у вересні ми недолічилися близько 5 тис. контейнерів, тобто спад склав 25%", - підраховує Юрій Васьков. При цьому він підкреслює, що проблема виявить себе і після результатів роботи порту в подальші місяці через сповільнення товарообороту. "У гонитві за збільшенням митних платежів держбюджет втрачає податкові надходження: вже місяць, як ринок автоперевезень у напрямі портів завмер і не споживає палива, не платить податок на прибуток", - говорить Олександр Захаров. Він додає, що в Одеській області вже веде активну роботу страйковий комітет у складі представників транспортних підприємств регіону. В разі, якщо ситуація не нормалізується, комітет, за словами Захарова, почне страйк.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас