Митниця блокує Одесу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Митниця блокує Одесу

4364
Мляві спроби влади розблокувати роботу одеських портів шляхом зменшення термінів митного оформлення вантажів, поки ні до чого не призвели: в останні дні контейнери із портів знову майже не вивозяться. Тільки за вересень транспортники нарахували збитків від простоїв на 300 млн. грн. і зараз серйозно готуються до страйку. Після короткочасного спаду напруги, пов'язаного із візитом до Одеси прем'єр-міністра Миколи Азарова, ситуація в портах Великої Одеси знову загострилась. Всупереч дорученням прем'єра зменшити середній термін митного оформлення вантажів до двох годин, сьогодні, за даними Одеського порту, цей термін становить 17 годин, причому не тільки для імпортних, а й транзитних контейнерів.
"Кількість контейнерів, що відправляються на спеціальний догляд, становить 67% для транзитних і 95% для імпортних. У той час як нормальні показники - не більше 10-ти і 70% відповідно", - говорить заступник начальника Одеського МТП Юрій Васьков. Брокери ж запевняють, що це середні цифри по вересні, які враховують дні "відлиги" після візиту київської делегації (24-26 вересня). У той час як в останні дні контейнери оформлюються за 56 годин. "За цей час з порту виїжджало не більше 25-30 автомобілів на добу, тоді як раніше - близько 1 тис.", - розповідає член правління Союзу перевізників Півдня України Олександр Захаров.
Митники свої особливі зусилля пояснюють "указками зверху" покращити боротьбу з контрабандою. За словами заступника начальника Південної митниці Юрія Соколова, в даний момент розробляється проект постанови Кабміну, який легалізує норму про двогодинний огляд. У Мінтрансзв'язку поки, схоже, рішення проблеми бачать більш чітко. Як повідомила прес-служба відомства, Мінтранс тільки готує проект доручення Кабміну, згідно з яким "буде створена комісія з питань спрощення процедур контролю вантажів, пасажирів і транспортних засобів у морських торговельних портах". У свою чергу ця комісія розробить пропозиції Кабміну про заходи щодо поліпшення цих процедур, після чого вже можлива поява конкретних нормативних актів.
Водночас транспортники запевняють, що нормалізація ситуації можлива і в рамках чинного законодавчого поля, а всі посилання чиновників на законодавство - тільки відмовки. "Ще півтора року тому 80% автотранспорту ми оформляли за три години", - запевняє Юрій Васьков з ОМТП.
Мотивація митників щодо посилення боротьби з контрабандою не здається транспортникам переконливою. "Її результативність близька до нуля. Випадок із затриманими наркотиками є яскравим прикладом цього: партія була виявлена тільки завдяки оперативності іноземних спецслужб. Навіть при відправленні судна на спецогляд їх ніколи не виявили б - митникам два дні довелося пиляти труби, щоб щось знайти ", - розповідає представник порту. За словами Юрія Васькова, найбільше здивування портовиків викликає трьох-чотириразовий огляд транзитних вантажів: згідно із законодавством, огляд опломбованих контейнерів повинен проводитися в пункті кінцевого розмитнення. "Кілька тисяч з тих машин, що застрягли в Одесі, везуть вантажі до Москви, Мінська, Санкт-Петербург", - підтверджує Юрій Соколов. Підгрунтям дій митних служб жертви їхньої пильної уваги вважають спроби виконати план із перерахування платежів до бюджету (нагадаємо, у порівнянні з минулим роком він збільшений на 20 млрд. грн.).
"В результаті митники нараховують митні платежі за лише їм відомими цінами. Наша компанія вже подала низку позовів до судів на такі дії", - говорить директор компанії із міжнародних перевезень Vast-Trans Валерій Черненко.
Збитки від затримок вантажу, простою в портах і розмір недоотриманого прибутку транспортникам ще належить оцінити після нормалізації ситуації, але вже зараз, за підсумками вересня, вони говорять про суму в 300 млн. грн. (По Одеському та Іллічівському портах).
"При середньомісячному обсязі контейнерного обігу у цьому році в 20 тис. контейнерів, у вересні ми недорахувалися близько 5 тис. контейнерів, тобто спад склав 25%", - підраховує Юрій Васьков. При цьому він підкреслює, що проблема нагадає про себе і за результатами роботи порту в наступні місяці через уповільнення товарообігу. "У гонитві за збільшенням митних платежів держбюджет втрачає податкові надходження: вже місяць, як ринок автоперевезень в напрямку портів завмер і не споживає палива, не платить податок на прибуток", - говорить Олександр Захаров. Він додає, що в Одеській області вже веде активну роботу страйковий комітет у складі представників транспортних підприємств регіону. У випадку, якщо ситуація не нормалізується, комітет, за словами пана Захарова, почне страйк.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас