Франція виставляє аеропорти на продаж — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Франція виставляє аеропорти на продаж

Казна та Політика
314
"Приватизація регіональних аеропортів прискорюється і має розпочатися ще до кінця року. Першим через процедуру часткової приватизації пройде аеропорт Ліона, за ним ідуть Ніцца, Тулуза і Бордо", - повідомило французькій газеті Les Echos джерело, близьке до уряду. Сума потенційної виручки держави від продажу акцій аеропортів уточнюється. Поки ж вартість кожного з аеропортів, які готують до приватизації, оцінюється в суму від EUR100-300 млн.
Аеропорти у Франції традиційно перебувають у власності держави і контролюються урядом. Перша спроба приватизувати регіональні аеропорти була зроблена урядом в 2004 р. Тоді пропонувалося передати 40% акцій управляючих компаній місцевим муніципалітетам. Тепер уряд готовий збільшити частку приватного капіталу в регіональних аеропортах, але як мінімум до 2013 р. мають намір зберегти контрольні пакети акцій в державній власності. Передбачається, що держава збереже за собою приблизно 60% акцій аеропортів, що приватизуються. На думку експертів, зразком для часткової приватизації аеропортів в провінційних містах Франції може стати часткова приватизація аеропортів Парижа.
Потенційні покупці вже оповіщені про майбутній продаж міноритарних пакетів акцій в аеропортах, що приватизуються. У числі можливих інвесторів, яких може зацікавити пропозиція уряду Франції, називають компанії Veolia Transport і Vinci, які вже управляють низкою регіональних аеродромів Франції, а також Macqarie та інші крупні компанії. Приватні інвестиційні фонди усе охочіше інвестують в застарілу інфраструктуру, у зв'язку з тим, що уряди країн ЄС збільшують витрати на її модернізацію. В даний час французька влада шукає банк, який займеться організацією продажу акцій аеропортів.
Аеропорт "Ніцца Лазурний Берег", що приватизується, є одним з найбільших у Франції, основним аеропортом, який використовують при подорожах на престижні курорти Лазурного Берега - Ніццу, Монако, Канни і Сен-Тропе. За пасажиропотоком аеропорт Ніцци є третім найбільшим після паризьких - Міжнародного аеропорту імені Шарля де Голля і "Орлі".
Та в першу чергу буде приватизований ліонський Міжнародний аеропорт Ліон-Сент-Екзюпері. Цей аеропорт, розташований в 25 км. на схід від Ліона, - четвертий найбільший у Франції за обсягом пасажиропотоку, який в 2008 р. становив понад 7,9 млн. пасажирів. Передбачається, що основним претендентом на ліонський аеропорт Сент-Екзюпері буде велика компанія Aéroport de Paris, яка обслуговує авіавузол столичного регіону. У перспективі аеропорт Ліона Сент-Екзюпері може стати основним транспортно-пересадковим вузлом для міжрегіональних рейсів.
Влада Франції передасть у приватні руки не лише аеропорти. На початку червня уряд Франції схвалив план приватизації державної нерухомості, у тому числі історичних пам'ятників. Замки, садиби, гостьові будинки, армійські казарми, ферми, мисливські будиночки, що перебувають у віданні держави, будуть продані зацікавленим покупцям. Продажу підлягають декілька сотень об'єктів у запущеному стані. В держави немає грошей на їх утримання. У списку об'єктів, що приватизуються, є і дорога нерухомість - готель De Seignelay в центрі Парижа і розкішна садиба на березі Женевського озера. За 1700 об'єктів нерухомості, що приватизується, уряд президента Франції Ніколя Саркозі розраховує виручити декілька мільярдів євро, які підуть на покриття дефіциту державного бюджету Франції.
Організатори приватизації запросять до участі в аукціонах як французьких, так і зарубіжних покупців. При цьому кошти інвесторів перевірятимуться на чистоту. Так французька влада сподівається уникнути повторення скандалів, які були після купівлі африканськими диктаторами декількох замків у Франції. Міністерство фінансів Франції перевірятиме і мету придбання інвесторами того чи іншого об'єкту, аби не допустити зловживань з власністю. Так, в недавньому минулому держава продала історичні будівлі Національного друкарського двору і одного з банків за заниженою ціною. В результаті інвестор, якому вдалося збити ціну, згодом перепродав нерухомість дорожче.
Починаючи з 2005 р. французька влада продала декілька сотень об'єктів і заробила близько EUR3 млрд. Гроші, отримані від приватизації, прямували до бюджетів міністерств і відомств, у веденні яких знаходилися об'єкти. Кошти, отримані від нинішнього розпродажу, будуть направлені до бюджету Франції. Історики вітають приватизацію архітектурних пам'ятників, розраховуючи на те, що заможні покупці знайдуть кошти на реставрацію, яку уряд не може собі дозволити.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас