Споживач хоче близькості — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Споживач хоче близькості

Казна та Політика
592
Покупці мереж електроніки і побутової техніки стають прагматичнішими. Придбання комп'ютера або пральної машини втрачає ореол святковості і особливості події. Тому поведінка споживачів змінюється. "За результатами досліджень Advanter Group з'ясувалося, що якщо в 2007 р. споживач в середньому відвідував від трьох до чотирьох точок продажу перед тим, як зробити покупку, - говорить Вадим Савельєв, керівник проектів, консультант групи компаній Advanter Group, - те зараз цей показник зменшився до відвідування однієї або двох точок". На перший план при здійсненні покупки вийшли такі чинники, як низькі ціни, можливість вибору і зручне розташування магазина.
"Український покупець упевнено рухається у бік глобальної загальноєвропейської тенденції, а саме - проявляє поведінку так званого розумного покупця, - вважає Юлія Задеряка, керівник відділу реклами і PR компанії "Півдня-контракту".- Який дуже зважено підходить до грошових витрат, дуже серйозно відноситься до порівняння цін і сервісів, а також уважно підходить до вибору місця покупки тієї або іншої техніки".
При цьому на другий план відходить упевненість, що в цьому магазині продаються якісні товари, наявність сервісу, можливість отримання консультації, стверджують експерти Advanter Group. Втім, ритейлери вже давно відреагували на зміну пріоритетів.
"Мережі приваблюють споживача акціями і спецпропозиціями, а вже зацікавленого покупця знайомлять з основним асортиментом і сервісом", - стверджує Володимир Колодюк, президент Unitrade Group.
Тому, якщо раніше ритейлеру необхідно було стати останнім магазином, який відвідає споживач перед покупкою, то тепер важливіше стати одним з перших. У цьому контексті поведінка потенційних покупців також зазнала змін. За даними досліджень Advanter Group, близько 60% покупок здійснюється в магазинах, які розташовані недалеко від будинку або по дорозі "будинок - робота".
"Лише в 20% випадків для купівлі техніки респондент спеціально їхав до магазину і ця поїздка не була пов'язана з іншими справами, - констатує Вадим Савельєв.- Споживачі все рідше кудись їдуть для покупки техніки".
А поїздки за певним товаром в іншу частину міста зараз стають реліктом минулого, тому що споживачі раніше були вимушені їздити в спеціалізовані магазини, аби знайти конкретний товар.
Такі тенденції є непрямими наслідками цінової боротьби роздрібних мереж. Суперництво призвело до вирівнювання рівнів цін між різними операторами ринку.
"Ціни в основних гравців практично однакові, люди це розуміють, - говорить Володимир Колодюк.- На весь асортимент ціни відрізняються трохи, і це не так істотно, аби їхати кудись дуже далеко".
Частково розвиток описаних тенденцій у споживчій поведінці є і заслугою самих ритейлерів, які прагнули розташувати свої магазини в найкращих локаціях.
"Мережі, розвиваючи свою географію, природно, прагнули обирати найкращі локації і займати якомога більше зручних точок аби клієнтам було зручно відвідувати магазин, - зазначає Володимир Колодюк.- Тому мережі самі привчили людей до того, що біля їх будинку або роботи є магазин, в якому вони можуть здійснювати свої покупки і не їхати кудись спеціально".
Таким чином, між окремими мережами поступово згладжуються відмінності, ставиться перед ними завдання - пояснити свої вигідні відмінності від конкурентів. "Його реалізація досить складна в поточних ринкових умовах і може лежати в площині бренду, формату мережі, категорійної політики, а також географічного покриття", - говорить Вадим Савельєв.
Хоча на думку гравців ринку, це питання відноситься не до маркетингової стратегії оператора, а пояснюється все тим самим прагматизмом покупця. "Диференціація є, просто зараз люди знають, чого вони хочуть конкретно, і йдуть за цим товаром більш усвідомлено до того ритейлеру, який підготує цікавішу акційну пропозицію або чий сервіс його влаштовує", - упевнений Володимир Колодюк.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас