"Ъ": "Луганськтепловоз" знов затримується — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": "Луганськтепловоз" знов затримується

Фондовий ринок
324
Продаж компанії "Луганськтепловоз" в черговий раз оспорено. Пов'язана з групою "Приват" Mantara Holding добилася в суді визнання результатів конкурсу з приватизації підприємства недійсними і заявляє про готовність заплатити за "Луганськтепловоз" більше 600 млн грн. в разі проведення нового аукціону. "Приват" скористався тим, що покупець підприємства - російський "Трансмашхолдинг" - досі не зміг домовитися з Фондом держмайна про умови розрахунків при його покупці.
Господарський суд Києва скасував результати конкурсу з продажу холдингової компанії "Луганськтепловоз", повідомив вчора Фонд держмайна (ФДМ). Ухвалу було винесено 21 вересня за позовом Mantara Holding, недопущеної до торгів, бенефіціарами якої є підприємці Ігор Коломойський і Геннадій Боголюбов. У ФДМ обіцяють оспорити вирішення суду. Там пояснюють, що не допустили Mantara Holding через те, що в компанії не було висновку українського аудитора щодо її фінансовій звітності. До того ж вона не надала дані, які показують, звідки в підприємства кошти на купівлю "Луганськтепловозу".
Представник Mantara Holding В'ячеслав Деришев говорить, що компанію повідомили про брак документів за день до торгів, хоча заявка була подана ще 7 червня. За його словами, в конкурсній заявці Mantara Holding було вказано, що вона має в своєму розпорядженні висновок іноземного аудитора, а також названі її кінцеві бенефіціари. Джерело Ъ в групі "Приват" говорить, що компанія збирається добитися проведення нового конкурсу, навіть якщо судове рішення оспорить ФДМ, і готова заплатити за "Луганськтепловоз" більше 600 млн грн.
ВАТ "ХК 'Луганськтепловоз'" - найбільший в Україні виробник магістральних і маневрових тепловозів, дизельних і електропоїздів. Виробляє також трамваї, поворотні круги і запчастини для залізничного транспорту. У 2009 році виручка компанії склала 543,6 млн грн., збиток - 157,3 млн грн.
Управляючий партнер юридичної фірми "Астерс" Олексій Дідковський високо оцінює шанси ФДМ оспорити рішення. "Згідно з законом про аудиторську діяльність в підприємства, яке бере участь в конкурсі, має бути ліцензійний висновок українського аудитора", - говорить Олексій Дідковський. За його словами, в умовах конкурсу це було вказано, тому ФДМ діяв в рамках закону.
Але рішення суду невигідне "Трансмашхолдингу", що переміг в конкурсі, досі не оформив купівлю підприємства, говорить незалежний фінансовий консультант Інна Перепелиця.
Річ у тім, що "Трансмашхолдинг" досі не вніс гроші за придбаний пакет. Російська компанія пропонує ФДМ взаємозалік - компанія вже купувала підприємство в 2007 році. Тоді російська компанія заплатила за пакет 293 млн грн. (на той момент $58 млн), а зараз - 410 млн грн.
Проте ФДМ вимагає, щоб "Трансмашхолдинг" протягом 20 днів заплатив за отримані акції "Луганськтепловозу" і вніс штрафні санкції за прострочення платежу. ФДМ і зараз наполягає на оплаті з боку російської компанії - з врахуванням пені і штрафу в 84,2 млн грн.
Заступник гендиректора "Трансмашхолдингу" Анатолій Мещеряков сподівається, що ФДМ зможе оспорити скасування результатів конкурсу. "Повторюється ситуація минулих років. Якщо і далі будуть скасування конкурсів, 'Луганськтепловоз' не буде потрібний жодному інвесторові ні за які гроші", - говорить він. "Підприємство просто не хоче ризикувати вкладеними коштами, - пояснює Інна Перепелиця.- Позов затягує початок реалізації компанією російської держпрограми з виробництва тепловозів".
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас