Суд залучив Транснефть" до справи про відшкодування "Укртранснафтой" 13 млн грн Одеському НПЗ — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Суд залучив Транснефть" до справи про відшкодування "Укртранснафтой" 13 млн грн Одеському НПЗ

Енергетика
162
Господарський суд Києва залучив ВАТ "АК Транснефть" до справи про відшкодування ВАТ "Укртранснафта" збитків на суму близько 12,8 млн грн. через змушений простій ПАТ "ЛУКОЙЛ - Одеський нафтопереробний завод" в жовтні 2009 року, коли ВАТ змінило маршрут транспортування нафти. Згідно з текстом визначення суду від 8 вересня, із клопотанням про залучення "Транснефти" до справи виступив Одеський НПЗ.
Крім цього, завод змінив позовні вимоги до "Укртранснафти", зокрема, збільшивши позовну суму з 12,06 млн грн. до 12,8 млн грн.
Завод також вимагає зобов'язати "Укртранснафту" виконати зобов'язання за договором про надання послуг з транспортування нафти від 19 червня 2009 року.
Одеський НПЗ, зокрема, наполягає на тому, що український оператор нафтопроводів здійснив прийом нафти в загальній кількості 205 тис. тонн для нього з території Росії від "Транснефти" і, аби сировина транспортувалася за маршрутом Держкордон України - Одеський НПЗ.
Як повідомлялося, на початку жовтня 2009 року "ЛУКОЙЛ" був змушений зупинити виробництво на Одеському НПЗ у зв'язку з діями ВАТ "Укртранснафта", яка з 1 жовтня 2009 року припинила прокачувати нафту маршрутом Лисичанськ-Кременчук-Одеський НПЗ. Запропоновані ВАТ "Укртранснафта" інші маршрути постачань нафти на Одеський НПЗ помітно погіршували економіку постачань сировини на підприємство. Крім того, "Транснефть" не мала технічної можливості забезпечити постачання нафти на Одеський НПЗ за іншими маршрутами в жовтні поточного року. Запропоновані "Укртранснафтою" інші маршрути постачань нафти на Одеський НПЗ, за розрахунками фахівців "Лукойлу", значно здорожують вартість сировини і, таким чином, призводять до збитковості підприємства, говорили в компанії. Так, наприклад, маршрут кордон Білорусі-Броди-Одеса збільшує транспортні витрати на $5,7 за тонну.
У свою чергу, "Укртранснафта" поклала всю відповідальність за зупинку переробки нафти на Одеському НПЗ на "ЛУКОЙЛ" і "Транснефть".
За словами глави "Укртранснефти" Олександра Лазорка, позиція "Транснефти" і "Лукойлу" не дозволили Одеському НПЗ своєчасно отримати позиційні графіки і дозвіл на використання крізного тарифу по території Росії на жовтень і четвертий кварталу в цілому, що дозволило б зменшити вартість транспортування на $3,5 за тонну.
Лазорко нагадав, що "Укртранснафта" завчасно попередила Одеський НПЗ про переведення Придніпровських магістральних нафтопроводів в реверсивний режим і запропонувала заводу чотири альтернативні варіанти, які були знехтувані, на його думку, без економічного на те обґрунтування.
"ЛУКОЙЛ" 1 листопада відновив постачання нафти на Одеський НПЗ по трубопроводу "Дружба" за маршрутом кордон Білорусі-кордон України-Броди-Одеса.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас