"Ъ": Тролейбусна аварія


"Ъ": Тролейбусна аварія

Найбільший за останній час тендер на закупівлю тролейбусів для Автономної республіки Крим (АРК) закінчився скандалом. Його переможець корпорація "Богдан" не змогла укласти угоду з владою республіки через скаргу компанії "Львівський автобусний завод" (ЛАЗ) в Антимонопольний комітет. У МінЖКГ АРК претензії ЛАЗу вважають необґрунтованими і вже звернулися до суду для підтвердження результатів тендеру. Втім, він може виявитися не єдиним предметом суперечки між компаніями - "Богдан" претендує на виробництво техніки для міст, що приймають Євро-2012, хоча єдиним постачальником для них вибраний ЛАЗ.

В тендері на постачання 61 тролейбуса Криму брали участь чотири компанії. Найменшу суму контракту запропонував Львівський автомобільний завод (ЛАЗ) - 105 млн грн. Проте переможцем 2 вересня була оголошена компанія "Богдан", що запропонувала 142 млн грн. Втім, договір з переможцем підписаний так і не був.

Як стало відомо Комерсант-Україна, результати тендеру ЛАЗ оспорив в Антимонопольному комітеті (АМКУ) - 6 вересня компанія подала скаргу, звинувативши МінЖКГ АРК в порушенні порядку проведення тендеру. 8 вересня АМКУ припинив процедуру закупівлі на термін до 30 робочих днів.

В ЛАЗі говорять, що МінЖКГ опублікувало вимоги до тендеру лише за місяць до його проведення, і однією з умов була наявність сертифікату випробувань тролейбуса на гірській трасі. "Компанії просто не встигли отримати сертифікат, тому що на випробування йде шість місяців", - пояснив заступник начальника юридичного департаменту Лазу Юрій Терновий. Крім того, за умовами тендеру одна компанія може виставити лише одну пропозицію, проте "Богдан" на ньому представляли АСЗ №1 (входить до корпорації) і "Хюндай Трак" (дистриб'ютор продукції "Богдан" і Hyundai).

В МінЖКГ АРК від офіційних коментарів відмовилися. В той же час джерело в міністерстві повідомило, що 13 вересня відомство подало позов до Окружного суду Києва з вимогою визнати тендер таким, що відбувся, і дозволити укласти договір з переможцем. "АМКУ не повинен був приймати скаргу, тому що ЛАЗ не допустили в другий тур тендеру через відсутність сертифікату випробувань тролейбуса на гірській трасі і заборгованості перед Пенсійним фондом на суму 2,5 млн грн.", - відзначило джерело. Сертифікат був лише в АСЗ №1 і "Хюндай Трак".

Управляючий партнер юридичної фірми "Астерс" Олексій Дідковський вважає, що порушень з боку МінЖКГ не було: " МінЖКГ оголосило умови, і компанії, що претендують на перемогу, повинні були їх виконати. Якщо один з учасників не мав сертифікату, це достатня підстава для винесення ухвали не на його користь". За словами Дідковського, АМКУ має право розглядати скаргу і припиняти процес закупівлі на термін не більше 30 днів.

Тендер на постачання тролейбусів для АРК став найбільшим цього року. Найближчим часом тендери на закупівлю тролейбусів і автобусів повинні провести всі українські міста, в яких пройдуть матчі Євро-2012. Всього планується купити 2 тис. одиниць техніки на суму 3,5 млрд грн. Найбільші шанси виграти в ЛАЗу - Кабінет міністрів вибрав компанію як єдиного постачальника транспорту. Але "Богдан" має намір скласти йому конкуренцію. "Ми звернулися в Кабмін з проханням розглянути нашу пропозицію для участі в тендерах. Віце-прем'єр Борис Колесников надіслав лист в комісію, яка проводить експертну оцінку продукції підприємств. Ми чекаємо її приїзду", - сказав віце-президент корпорації "Богдан".

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua