0 800 307 555
Finance.ua розвивається і оновлює головну
Finance.ua - це не тільки стрічка новин. Ми вкладаємо багато сил у створення сервісів порівняння кредитів, депозитів і банківських карт. А наша редакція публікує багато путівників по вибору фінансових послуг і розповідає як не переплачувати.
Щоб показати все це читачам, ми винайшли головну сторінку сайту заново.

Машини стануть доступнішими


Машини стануть доступнішими

Повний штиль на ринку автокредитування завершується. Позики на придбання машин видають вже близько трьох десятків банків. І до кінця року до них можуть приєднатися ще п'ять-шість фінустанов. Відроджена конкуренція сприятиме подальшій лібералізації умов видачі кредитів і зниженню їх вартості

За підрахунками фінансистів, у порівнянні з минулим роком кількість нових автокредитів вже збільшилась у середньому на 35-40%. Причому автокредити склали близько 75% всіх нових позик. Хоча в порівнянні з докризовим періодом рекорди фінансистів, як і раніше, виглядають дуже блідо. До кінця 2010 року в Україні буде продано близько 140-150 тис. нових автомобілів. Близько 12% з них - в кредит. У порівнянні з 2009 роком кількість машин, проданих за допомогою банківських кредитів, збільшиться більш ніж у два рази. Але якщо до кризи на місяць продавалось 30 тис. авто в кредит, то тепер - лише 1,5 тис.

За статистикою фінансистів, українці вважають за краще брати позики на максимальні терміни - до семи років. Однак більшість клієнтів виплачують кредит достроково, тому фактичний строк автопозик становить 3-3,5 роки. Середня сума кредиту коливається в діапазоні від 80 до 10 тис. грн., Але цей показник поступово зростає. "Найбільшим попитом зараз користуються недорогі машини: авто вартістю 6,5-10 тис. євро сьогодні складають 26% всіх автопродажів. Однак частка машин середнього та високого цінового діапазону в загальному обсязі реалізації зростає, і ця тенденція збережеться найближчим часом", - розповів "k:" голова правління ПАТ "Банк Форум" Ярослав Колесник.

Одна з причин, яка все ще заважає поставити видачу автопозик на потік, - відсутність у банків "довгих" гривневих ресурсів, а також чинна заборона на видачу кредитів у ВКВ, яка заважає знизити ціни на кредити. Ще один камінь спотикання - досить жорсткі умови, які банки висувають до клієнтів. "Нас цікавить тільки позичальник з прозорими і стабільними доходами. Велике значення також має фінансовий стан і політика підприємств, на яких працюють позичальники, що враховується при прорахунку ризиків", - підкреслює заступник голови АТ "Ерсте Банк" Світлана Черкай. У розрахунок також береться наявність у клієнта кредитів в інших банках, а також його кредитна історія.

Правда, деякі банки вже готові пом'якшувати свої вимоги до клієнтів, йдучи на поступки з низки досить важливих пунктів. Один з них - надання позичальником довідки про офіційні доходи (на цій умові з настанням кризи жорстко наполягали всі кредитори). "Згідно з умовами нашої програми автокредитування, при сплаті 50% вартості автомобіля підтвердження офіційних доходів не потрібно", - розповів директор департаменту маркетингу роздрібного бізнесу VAB Банку Антон Шаперенков.

Попутно фінансисти пом'якшують умови видачі позик. Так, на ринку значно збільшилася кількість пропозицій з низькими авансами. Кілька банків уже знизили мінімальну планку за авансовим внеском до 20-25% вартості авто, тоді як на початку року вона перебувала на рівні 30-40%. Максимальний термін кредитування в цьому році збільшився із п'яти до семи років.

Одним з найбільш дієвих важелів, що дозволили банкам активізувати роботу в сегменті автокредитування, - відчутне зниження цін на позики. "На початку року при невеликій кількості банків, що видавали автокредити, відсоткові ставки з них у гривні перебували на рівні 28-30% при мінімальному авансовому платежі близько 40-50% вартості автомобіля і середньому терміні кредитування до п'яти років.

Сьогодні початковий внесок опустився до 20%, а ефективна процентна ставка - до 22-26% ", - розповідає Антон Шаперенков. Як правило, цей показник вже включає одноразову комісію за видачу кредиту, яка в різних банках становить від 1,5 до 4% від суми кредиту. Хоча деякі фінустанови продовжують активно використовувати і щомісячні комісії. Зазвичай вони нараховуються на початкову суму кредиту, а не на суму фактичної заборгованості, що значно збільшує вартість позики.

За прогнозами фінансистів, до кінця року відсоткові ставки з автокредитів можуть впасти ще на 1-2%. "Причини можуть бути різними: починаючи від збільшення кількості нових гравців на ринку, конкуренції, закінчуючи зниженням ставок із депозитів. Це, відповідно, вплине на ринок кредитів і призведе до зниження ставок", - прогнозує заступник директора департаменту продажів через альтернативні канали та партнерів ПАТ "Індекс-Банк" Роман Бунич.

Тетяна Очімовська

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
В Контексті Finance.ua
Опитування