МРЕВ відганяють від кормушки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

МРЕВ відганяють від кормушки

Казна та Політика
5634
Державтоінспекція може втратити низку своїх функцій, пов'язаних з господарською діяльністю. Держкомпідприємництва спільно з ДАІ вже зайнялися підготовкою необхідних змін до законодавчих актів. Якщо ідея буде реалізована, багатьом видам бізнесу ДАІ прийде кінець.
Як повідомила вчора прес-служба Держкомпідприємництва, відомство створює спільну з Державтоінспекцією МВС робочу групу, яка розробить низку законодавчих ініціатив для дерегуляції транспортної галузі. "Таке рішення було прийняте після отримання завдання від президента. Він вимагає організувати скорочення втручання держави в підприємницьку і господарську діяльність", - пояснила начальник відділу інформаційної політики і зв'язків із ЗМІ Держкомпідприємництва Юлія Лаврисюк.
Робоча група, що складається з представників обох відомств, займеться підготовкою законодавчої основи для істотного звуження ролі ДАІ і підлеглих йому Міжрайонних реєстраційно-екзаменаційних відділів (МРЕВ) в житті автомобілістів.
По-перше, планується ліквідувати систему нотаріально завірених доручень на право управління транспортним засобом і в цілому обмежити кількість документів, які повинен мати при собі водій під час управління автомобілем. По-друге, МРЕВ позбавлять повноважень щодо видачі водійських посвідчень і державних номерних знаків. Передбачається, що права видаватимуть автошколи, причому за будь-які порушення буде введена адміністративна і кримінальна відповідальність. Право ж видачі номерів передадуть автосалонам, які повинні будуть самі потім передавати інформацію про це в ДАІ. Група також займеться відробітком висунутої ще раніше ініціативи щодо спрощення процедури техогляду. Нагадаємо, в майбутньому проведення техоглядів, як передбачають в Держкомпідприємництва, може стати прерогативою страхових компаній. На законодавчому рівні буде введена норма про виключення будь-яких посередників при проходженні техоглядів.
Підготовку всіх документів робоча група повинна завершити і представити на розгляд президента до 6 жовтня.
Коментар про те, як сприймаються перспективи таких реформ в ДАІ, вчора отримати не вдалося: керівник прес-служби автоінспекції Євген Кравець був недоступним для спілкування з пресою. Але в Держкомпідприємництва запевняють, що знаходять підтримку в особі керівника МВС Анатолія Могильова. "У ДАІ погоджуються з тим, що зараз вони виконують не свої функції, і говорять, що готові до реформ", - запевнила Лаврисюк.
За словами глави Держкомпідприємництва Михайла Бродського, позитивно сприймаються такі ідеї і в Кабміні. "Азаров похвалив мене за ініціативу щодо скасування доручень для управління автомобілем. Сказав, що повністю підтримує і дасть відповідні доручення довести до кінця і це, і ліквідацію МРЕВ, і спрощення техогляду. Сказав: давай ще ідеї", - пише Бродський в своєму блогу.
Деякі із заявлених реформ викликають подив у юристів. Наприклад, скасування доручення. Як пояснюють нотаріуси, Цивільний кодекс України і так дає можливість оформляти доручення на автомобіль в звичайній письмовій формі, а завірення у нотаріуса вимагає лише договір передоручення (коли особа, яка використовує авто за дорученням, довіряє його третій особі). Хоча, як запевняють водії, ДАІ вимагає у них мати при собі саме завірений документ, і платити за нього від 100 до 150 грн. доводиться приблизно раз на три роки.
Автомобілісти сприймають ідеї по реформуванню ДАІ позитивно, хоча і з деякою недовірою. "Техогляд сьогодні потрібний лише даішникам, а МРЕВ, які давно перетворилися на систему законного відбору грошей в населення, - це навіть не просто пережиток, це абсурд", - говорить один з них. При цьому водій упевнений, що всі реформи структури "як завжди, закінчаться ребрендингом і скороченням оперативної ланки".
Експерти - до того ж - побоюються, що внаслідок законної комерціалізації окремих послуг МРЕВ цей бізнес перейде до пов'язаних з ДАІ зацікавлених осіб, а монополія залишиться. "Не виключено, що передача повноважень МРЕВ приватному бізнесу викличе підвищення вартості всіх процедур", - говорить глава комітету ВР з питань промислової і регуляторної політики і підприємництва Наталія Королевська. В цілому ж, на її думку, реформу ДАІ обов'язково потрібно проводити. "Всім відомо, наскільки корумпована ця структура. У розвинених країнах техогляд проходять в лічені хвилини, у нас же це перетворюється на подію життя. Не секрет і те, що ДАІ приторговує не лише номерами, але і правами. Головне лише, щоб хороші почини "як би випадково" не загубилися. Наприклад, невнесення змін до якихось підзаконних нормативних актів не дозволить втілити реформи в життя", - відзначає парламентар.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас