"Ъ": Безподаткова історія — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": Безподаткова історія

Енергетика
896
В Україні знову почали застосовуватися схеми з ввезення нафтопродуктів без сплати акцизу і мита. Кременчуцька компанія "Лівела" домоглася такого права через суд, посилаючись на закон, який діяв у країні ще в 1990-х. Компанія вже ввезла 18,3 тис. т продукції на суму понад $14 млн. Якщо "Лівела" продовжить торгівлю в пільговому режимі, інші учасники ринку будуть змушені шукати способи для мінімізації оподатковування, вважають експерти.
Компанія "Лівела" отримала право імпортувати нафтопродукти в Україну без сплати ПДВ, акцизного збору та ввізного мита, повідомили вчора в Держкомітеті з питань регуляторної політики та підприємництва. З початку серпня підприємство імпортувало 18,3 тис. т світлих нафтопродуктів на суму близько $14,6 млн, підрахували експерти. Для порівняння: всього в країну в серпні їх було поставлено близько 300 тис. т. Упущена вигода держави від поновлення пільгових поставок нафтопродуктів у серпні перевищила $4 млн.
"Лівела" є "дочкою" українсько-польського підприємства з іноземними інвестиціями (ПІІ) "Тайстра". Відповідно до закону "Про іноземні інвестиції", прийнятому ще в 1992 році, ПІІ мають гарантії держави на застосування до них законодавства, що діяло на час здійснення інвестицій. В 1992 році в Україні не було законів "Про ПДВ", "Про акцизний збір", тому практично 100% нафтопродуктів, ввезених в країну до 2003 року, не обкладало податками. Українські НПЗ у цей період не могли конкурувати з імпортерами, а загальні втрати бюджету з 1999 по 2003 рік, за даними Мінпаливенерго, перевищили $3,5 млрд.
В 2003 році закон втратив чинність, і ПІІ припинили свою роботу. Але в 2004 році громадянин Польщі Войцех-Януш Беднаж, який відкрив ПІІ "Тайстра", інвестувавши в нього лише $400, звернувся в Автозаводський суд Кременчука з вимогою відновити дію пільг для компанії. 19 січня 2004 року визначенням суду "Тайстра" повернула пільги собі й своїм дочірнім підприємствам. У серпні поточного року "дочка" "Лівели" звернулася в митні органи з вимогою оформити партію нафтопродуктів без сплати акцизного збору, ввізного митатай ПДВ.
В офісі "Лівели" вчора повідомили, що генеральний директор буває там лише один-два разу на місяць. А, крім гендиректора, у компанії працюють тільки двоє співробітників - секретар і головний бухгалтер. Директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн повідомив, що фактичним власником "Тайстри" та "Лівели" є народний депутат Партії регіонів Володимир Зубик. У неофіційних бесідах це підтвердили й інші учасники ринку. Але Зубик спростував цю інформацію. "Я займався продажами нафтопродуктів сім років тому. Зараз відносини до цього бізнесу не маю",- заявив він.
Поновлення безподаткового імпорту нафтопродуктів у країну загрожує всієї галузі, стверджують нафтотрейдери. "Ми повертаємося в 1990-і. Від цих схем програють НПЗ, які не можуть дозволити собі ухилятися від сплати податків,- говорить глава правління 'Укртатнафти' Павло Овчаренко.- Через сплату податків нафтопродукти в нас на 50% дорожче, ніж в 'Лівели'. Конкурувати з нею неможливо". Якщо пільговий імпорт не буде припинений, уже до грудня українські НПЗ можуть зупинитися, а "Лівела" стане монопольним імпортером палива, вважають в "Лукойл-Україна". За словами прес-секретаря "ТНК-ВР Коммерс" Дмитра Звєрєва, компанія вивчає можливість захисту своїх інтересів, у тому числі в суді. А заступник директора НТЦ "Псіхея" Генадій Рябцев вважає, що учасники ринку будуть змушені використати схеми догляду від податків.
У Держпідприємництві мають намір запропонувати зміни в законодавство, щоб унеможливити безподатковий імпорт, заявив заступник голови комітету Сергій Третьяков на нараді 1 вересня, де були присутні представники Держмитниці, Державної податкової адміністрації та учасники ринку. Але, як вважає заступник голови Держмитниці Віктор Бондар, який брав участь у засіданні, більш ефективними є судові суперечки із самою компанією: "Ми вже це проходили наприкінці 1990-х. Прийняття додаткових нормативних актів може призвести до протиріччя із чинним законодавством. Такі закони буде легко оскаржити",- вважає він. Держмитниця вже опротестувала рішення Автозаводського райсуду Кременчука в апеляційному суді.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас