Ех, дороги, пил і туман... — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ех, дороги, пил і туман...

Казна та Політика
7046
Кабмін постановою № 681 змінив Держпрограму підготовки до Євро-2012, уточнивши кількість мільярдів, які будуть витрачені на будівництво доріг. Мільярдів багато: 19 - з держбюджету, 19 - як держпідтримка (кредити під держгарантії) і 9 - "з інших джерел". Разом 47 млрд грн.
На цю суму заплановано будівництво та ремонт 3460 км доріг. Середня вартість одного кілометра складає 13,6 млн грн. Ціна укладається в рамки розумного рівня будівництва та пов'язаних з ним "менеджерських відсотків". Одного разу було підраховано, що капремонт кілометра дороги другої-третьої категорії коштує близько п'яти мільйонів гривень. А кілометр першої категорії - близько 15 млн грн.
Однак у переліку євро-доріг знайшлися дивовижні випадки, коли ціна одного кілометра у багато разів вище середнього рівня. До прикладу.
Вирішили відремонтувати 1,62 кілометра в Ірпені, що під Києвом. Це ділянка вул.К.Маркса між вулицями Пушкіна та Північною. На ремонт виділено 50 млн грн. Тобто 31 мільйон за один кілометр.
Здавалося б, де Євро-2012 і де той Ірпінь? Ан, ні! В Ірпені знаходиться Національний університету податкової служби, яким багато років керує старий друг Азарова Петро Мельник, який нещодавно став нардепом за списком Партії регіонів. Мельнику ще при Тимошенко вдалося пролобіювати свій університет як базу для однієї зі збірних, які будуть грати в Україні. А під це вибити для свого вузу 100 млн грн на реконструкцію футбольного поля (аналогічних цифр не було по жодній іншій тренувальній базі). А тепер ще й 50 мільйонів на суперремонт вулиці, на якій і знаходиться університет.
На тлі ірпінського ремонту тьмяніють 21,9 млн грн за 1 кілометр кільцевої дороги навколо Києва (700 млн грн за 22 км) і 24,2 млн грн за кілометр дороги в Дніпропетровській області (25 кілометрів шосе Харків-Ялта за 612 млн грн). Але далі починаються дива.
63 кілометри об'їзної дороги навколо Харкова оцінені в 2,3 млрд грн. Або 37 млн грн за один кілометр. Ще дорожче обійдеться об'їзд Донецька - 40 мільйонів за кілометр (38 км за 1,5 млрд грн). Хоча це може бути і не вся сума, адже другий рядком в держпрограмі відзначені 2,4 млрд грн на незазначені кількість кілометрів траси Н-20 Слов'янськ-Донецьк-Маріуполь. А об'їзна дорога Донецька є складовою частиною цієї траси.
І, нарешті, наш хіт-парад не міг обійтися без найбільш пафосного будівництва цього століття - шосе Київ-Одеса. Свого часу в 480 кілометрів дороги зарили 2,7 млрд грн. Тоді це здавалося великою корупцією, мовляв, Кирпа будував дорогу по мільйону доларів за кілометр.
У бірюльки грав Георгій Кирпа. Його змінили люди, які зараз збираються відремонтувати 11 кілометрів шосе в межах Київської області за 510 мільйонів. Ціна ремонту буде у шість разів дорожча самого будівництва цієї дороги - 47 мільйонів гривень за один кілометр або $ 6 тис за один погонний метр.
Здавалося б, це справжній мізер порівняно з тим, скільки дурні платять за дороги в Росії. Нагадаємо, що там під приводом Олімпіади-2014 в Сочі будують дорогу ціною $ 140 тис за погонний метр. Цих грошей вистачило б викласти дорогу устрицями шаром 6,37 см, сумками Louis Vuitton - 9 см, норковими шубами - 4,7 см, коньяком "Хенессі" - 13,85 см, стодоларовими купюрами - майже 3 міліметри.
У нас розкішний бутерброд був би в 24 разів тоншим. Але у росіян будують нову дорогу в горах, а в нас лише ремонтують біля самого Києва. Тому споріднені душі не можуть не злитися в екстазі.
І останнє. Як відомо "Укравтодор" планує взяти близько 500 млн грн в кредит у російського "Сбербанку". Частину з них передбачається направити на "єврофутбольну" реконструкцію дороги Київ-Харків-Довжанський на ділянці Бориспіль-Лубни. Вас сильно здивує, що найжирніший шмат цієї траси - 604 млн грн за ремонт 45 км - отримала донецька корпорація "Альтком"?
Юрій Ніколов
За матеріалами:
Proua.com
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас