Аверс Одеса-Броди можливий при гарантії Білорусії прокачувати понад 9 млн тонн нафти щороку — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Аверс Одеса-Броди можливий при гарантії Білорусії прокачувати понад 9 млн тонн нафти щороку

Енергетика
233
Міністр транспорту і зв'язку Костянтин Єфименко допускає переведення в аверсний режим роботи магістрального нафтопроводу Одеса-Броди в разі гарантування Білорусією щорічного прокачування по ньому понад 9 млн тонн нафти.
"У нас було прийнято рішення, що якщо обсяг буде більше 9 млн тонн, то тоді буде Одеса-Броди, а якщо буде близько 4 млн тонн, то залишиться той маршрут, який зараз є (постачання залізничним транспортом з Одеського порту на Білоруський НПЗ)", - сказав він на засіданні Кабінету міністрів у середу.
Міністр нагадав, що раніше білоруська сторона заявляла про готовність з 2011 року поставляти через Україну близько 10 млн тонн нафти на свої НПЗ. При цьому на поточний рік Білорусія задекларувала об'єм постачань через Україну близько 4 млн тонн, тоді як по прогнозах Мінтрансзв'язку, в 2010 році Білорусія протранзитує всього 1 млн тонн.
У зв'язку з тим, що Білорусія не повною мірою виконує раніше задекларовані зобов'язання, Україна не має наміру знижувати залізничні тарифи на перевезення нафти по своїй території з вересня поточного року, уточнив Єфименко.
Він так само відзначив, що використання білоруською стороною порту Клайпеди для постачань нафти не є вигіднішим, ніж український маршрут.
"Там є проблема: перехід між Латвією і Литвою. І там, на кордоні, існують додаткові збори і цей маршрут не зовсім вигідний для Білорусії. Вони привезли туди один танкер і зараз все припинили", - відзначив глава Мінтрансзв'язку.
Єфименко також уточнив, що дохід української залізниці від перевезення 4 млн тонн через Україну до Білорусії по існуючих тарифах становить близько $120 млн.
Як повідомлялося, Одеса-Броди, будівництво якого завершилося в 2001 році, спочатку планувався для прокачування каспійської нафти до Європи.
Україна протягом двох років з моменту введення в експлуатацію нафтопроводу безуспішно намагалася домовитися про транспортування каспійської нафти по ньому в прямому напрямі. Не отримавши конкретних пропозицій щодо транспортування каспійської нафти, уряд України в кінці червня 2004 року дозволив використовувати трубопровід для транспортування російської нафти в реверсному напрямі Броди-Одеса, що передбачає транспортування нафти з Бродів до Одеси і далі - танкерами через чорноморські протоки.
Для транспортування каспійської нафти через Білорусію до Європи нафтопровід Одеса-Броди треба перевести в аверсний режим. В цьому випадку можуть бути реалізовані досягнуті влітку 2007 року політичні домовленості президентів Білорусії і Азербайджану про постачання в республіку азербайджанської нафти.
В концепції енергобезпеки Білорусії до 2020 року, яка затверджена у вересні 2007 року, передбачається забезпечення до 2011 року альтернативних російським постачанням нафти в об'ємі приблизно 4 млн тонн (20% нинішнього об'єму закупівель) через порти Балтійського і Чорного морів. Зокрема, Білорусія розглядає можливість будівництва декількох "перемичок" між білоруськими ділянками нафтопроводу "Дружба" і українським Одеса-Броди, що дозволить імпортувати нафту з Азербайджану.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас