Три бака заявляють про виконання вимог АМКУ відносно роботи зі страховиками — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Три бака заявляють про виконання вимог АМКУ відносно роботи зі страховиками

649
УкрСиббанк (Харків), OTP Bank та Укрсоцбанк (обидва - Київ) заявляють про те, що до 28 липня поточного року банки в повному обсязі виконали всі рекомендації Антимонопольного комітету України від 29 квітня 2010 року, зокрема, проінформували страхові компанії і позичальників про вимоги, що висуваються банками до СК і договорів страхування.
Про це повідомляється у відкритому зверненні цих банків до голови АМКУ Олексія Костусєва.
Як зазначається із посиланням на главу АМКУ, в другій декаді серпня комітет порушив справи відносно ЗАТ "ОТП Банк", АКБ "Укрсоцбанк" і ЗАТ "Укрсиббанк" за фактом нав'язування ними клієнтам конкретних страхових компаній, а раніше, в липні поточного року, комітет офіційно попередив керівників ЗАТ "Райффайзен Банк Аваль", ЗАТ "ОТП Банк", ЗАТ "Укрсиббанк", ПАТ КБ "Приватбанк" і АКБ "Укрсоцбанк" про початок розгляду справ про порушення банками конкурентного законодавства, якщо надходитимуть скарги від позичальників.
Крім того, 29 квітня комітет рекомендував вказаним банкам проводити прозорий відбір компаній, які страхуватимуть позичальників при укладенні кредитних договорів. Всі ці банківські установи офіційно повідомили про готовність виконати вимоги, проте до комітету продовжують надходити тривожні сигнали від споживачів.
У свою чергу банки у своєму зверненні до глави АМКУ зазначають, що вони не допускають необгрунтованих відмов в перевірці кожної страхової компанії на предмет її відповідності публічним вимогам, що висуваються до страхових компаній і їх продуктів, і здивовані повідомленням про порушення справи з боку АМКУ.
У зверненні підкреслюється, що банки як до виконання вказаних рекомендацій, так і в даний час публічно повідомляли і повідомляють клієнтам про перелік страхових компаній, з якими клієнти на власний вибір можуть вільно укладати договори страхування на майно, яке передається банкам в заставу.
Крім того, в рамках попередніх консультацій з АМКУ по роботі із страховими компаніями, позиція кількох провідних українських банків-лідерів кредитування приватного сектора в Україні про необхідність мінімізації ризиків (як самого банку, так і його позичальників), що виникають при прийнятті страховок від неплатоспроможних страхових компаній, була сприйнята АМКУ з розумінням. Таким чином, рекомендації АМКУ від 29 квітня 2010 року стали результатом консолідованої позиції банків і АМКУ.
В теперішній час OTP Bank, Укрсиббанк і Укрсоцбанк як банки-кредитори і вигодоотримувачі страхового відшкодування з майна, яке знаходиться у них в заставі, рекомендують приватним клієнтам, на підставі чітких критеріїв відбору і системи аналізу фінансової звітності СК , страхувати своє майно в страхових компаніях, що входять до списку рекомендованих банками СК. Проте, у клієнта завжди залишається право (а, відповідно, і він бере на себе певний ризик) страхувати майно в інших страхових компаніях на умовах, погоджених зі своїм банком.
Банки зазначають, що повністю відмовитися від аналізу фінансового стану страхових компаній і рекомендації клієнтам найбільш надійних - неможливо. "Деякі СК до цих пір відчувають наслідки кризи і не можуть повною мірою виконувати зобов'язання з договорів страхування, про що відверто заявляє регулятор страхового ринку Державна комісія з регулювання фінансових послуг України", - говориться в тексті звернення.
За інформації банків, за останній рік було достатнє багато відкликань ліцензій і ліквідацій страхових компаній, при цьому деякі з них входили до 20 провідних на ринку (лише у травні відкликано 11 ліцензій).
"Внаслідок цього клієнти зазнають фінансових втрат, адже у них на руках залишаються сплачені договори страхування, виплат з яких свідомо не буде, тобто заплативши за страховку, клієнт не отримує страхового захисту, при цьому страхові компанії не завжди є прозорими: клієнтові частенько важко отримати навіть ті документи, які компанія зобов'язана надавати, не говорячи вже про фінансову звітність і реальний стан справ з виплатами клієнтам", - підкреслюється в тексті звернення.
У зверненні також наголошується, що на сьогоднішній день йде активна робота банків і страхових компаній з метою розширення списків рекомендованих компаній, і OTP Bank, Укрсиббанк і Укрсоцбанк і надалі готові до конструктивного діалогу зі всіма учасниками процесу.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас