4225
Гелікоптерам дозволяють посадку
Уряд готує ґрунт для безперешкодних польотів над столицею гелікоптерів: Мінтранс вже розробив проект наказу, який повинен вирішити облаштування в місті необхідних посадочних майданчиків. Але це лише крапля в морі, зазначають любителі малої авіації.
На сайті транспортного відомства опублікований проект наказу, яким пропонується внести зміни до чинної законодавчої бази з регулювання польотів над населеними пунктами легких повітряних суден.
Так, у наказі №205 від 1.12.2004 р. "Про затвердження правил допуску до експлуатації злітно-посадочних майданчиків для польотів легких повітряних суден" до пункту із загальних технічних вимог до таких майданчиків будуть додані нормативи відносно майданчиків для гелікоптерів. Раніше в наказі йшлось виключно про легкі літаки з максимальною злітною масою не більше 5,7 т. За проектом наказу, розміщення злітних майданчиків для гелікоптерів буде дозволено не ближче 60 м до житлової забудови.
Чиновники свій інтерес до гелікоптерів пояснюють інтересами городян. Згідно із пояснювальною запискою до документа, його розробка викликана "потребою у здійсненні польотів на гелікоптерах в межах населених пунктів для надання термінової медичної допомоги і проведення пошуково-рятувальних робіт".
Сьогодні посадка гелікоптерів дозволена лише в разі екстреної посадки при поломці повітряного судна, і лише на найближчому аеродромі або за межами населеного пункту. Аеродромів, готових прийняти для посадки гелікоптер, в межах і довкола Києва зараз по суті лише чотири: майданчик КБ АНТК ім. Антонова в районі Святошино, аеропорт "Київ" (Жуляни), аеродром "Чайка" і майданчик у Гідропарку. Настільки обмежений вибір унеможливлює використання гелікоптерів для термінової допомоги постраждалим у надзвичайних ситуаціях і може, у тому числі, створити ризик підвищення кількості жертв в разі виникнення таких ситуацій під час масових заходів, наприклад, футбольного чемпіонату Євро-2012.
Нагадаємо, нещодавно в Міністерстві транспорту заявили про намір створити власний рятувальний флот. "Вже в 2011 р. ми купимо два швидкісних рятувальних судна, три легких рятувальних катери і один рятувальний катер з майданчиком для гелікоптера", - заявив міністр Костянтин Єфименко. Крім того, за його словами, аналізується можливість закупівлі двох гелікоптерів.
В той же час любителі малої авіації запевняють, що заходи чиновників хоча і потрібні, проте на даному етапі не вирішить проблеми використання у місті гелікоптерів. "Змінювати потрібно все, починаючи із психології чиновників, які упевнені, що польоти - це небезпечно", - говорить президент Київської асоціації аеронавтики Андрій Кобринський. За його словами, зараз існують не лише значні обмеження з вибору маршрутів польотів над Києвом (літати можна практично тільки над Дніпром), але і вельми складна система регуляції цього процесу. "Для того, щоб здійснити політ, необхідно за добу подати заявку до Мінтрансу із вказівкою його часу і маршруту, а також моделі гелікоптера і імені пілота", - говорить Кобринський.
Нагадаємо, на початку року КМДА затвердила 17 ділянок для будівництва на них майданчиків для гелікоптерів за 9 адресами у Києві (за однією адресою передбачалося розміщення 2-3 майданчиків одночасно). НСК "Олімпійський", стадіон "Старт" по вул. Шолуденка, а також кілька міських лікарень - це лише короткий перелік місць, де в майбутньому столиця планувала приймати гелікоптери. Правда, в планах мерії - використання цих майданчиків для власних потреб: КМДА розраховує з часом створити спеціальну службу або комунальне підприємство з парком власної рятувальної техніки.
Але із врахуванням високої вартості імпортних літальних апаратів (вітчизняна одномоторна техніка не підходить для подібної мети за параметрами безпеки), а також необхідність знайти кошти для будівництва й утримання майданчиків для гелікоптерів, навряд чи плани столичної влади будуть реалізовані найближчим часом.
На думку Андрія Кобринського, чиновникам слід дозволити приватникам інвестувати в створення гелікоптерних аеродромів для власних потреб. "Ентузіасти все би зробили - і гроші знайшли б, і побудували. Так робиться в розвинених країнах світу - наприклад, уряд США цілком підтримує будівництво приватних аеродромів і навіть дає під це пільгові кредити", - зазначає президент КАА.
За матеріалами: Экономические Известия
Поділитися новиною
Також за темою
День фінансів: 20 пунктів проєкту мирної угоди і податок на прибуток для банків на 2026 рік
Укрпошта випустила нову святкову марку «Різдвяний Янгол»
Президент підписав закон про підвищення податку на прибуток для банків на 2026 рік
Які депозити найпопулярніші серед українців
Парковка за 3,6 млн грн, що так і не запрацювала: оголосили про підозру посадовцю КМДА
Чому міжнародні перекази на свята обходяться дорожче
