Гелікоптерам дозволяють посадку — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Гелікоптерам дозволяють посадку

4221
Уряд готує ґрунт для безперешкодних польотів над столицею гелікоптерів: Мінтранс вже розробив проект наказу, який повинен вирішити облаштування в місті необхідних посадочних майданчиків. Але це лише крапля в морі, зазначають любителі малої авіації.
На сайті транспортного відомства опублікований проект наказу, яким пропонується внести зміни до чинної законодавчої бази з регулювання польотів над населеними пунктами легких повітряних суден.
Так, у наказі №205 від 1.12.2004 р. "Про затвердження правил допуску до експлуатації злітно-посадочних майданчиків для польотів легких повітряних суден" до пункту із загальних технічних вимог до таких майданчиків будуть додані нормативи відносно майданчиків для гелікоптерів. Раніше в наказі йшлось виключно про легкі літаки з максимальною злітною масою не більше 5,7 т. За проектом наказу, розміщення злітних майданчиків для гелікоптерів буде дозволено не ближче 60 м до житлової забудови.
Чиновники свій інтерес до гелікоптерів пояснюють інтересами городян. Згідно із пояснювальною запискою до документа, його розробка викликана "потребою у здійсненні польотів на гелікоптерах в межах населених пунктів для надання термінової медичної допомоги і проведення пошуково-рятувальних робіт".
Сьогодні посадка гелікоптерів дозволена лише в разі екстреної посадки при поломці повітряного судна, і лише на найближчому аеродромі або за межами населеного пункту. Аеродромів, готових прийняти для посадки гелікоптер, в межах і довкола Києва зараз по суті лише чотири: майданчик КБ АНТК ім. Антонова в районі Святошино, аеропорт "Київ" (Жуляни), аеродром "Чайка" і майданчик у Гідропарку. Настільки обмежений вибір унеможливлює використання гелікоптерів для термінової допомоги постраждалим у надзвичайних ситуаціях і може, у тому числі, створити ризик підвищення кількості жертв в разі виникнення таких ситуацій під час масових заходів, наприклад, футбольного чемпіонату Євро-2012.
Нагадаємо, нещодавно в Міністерстві транспорту заявили про намір створити власний рятувальний флот. "Вже в 2011 р. ми купимо два швидкісних рятувальних судна, три легких рятувальних катери і один рятувальний катер з майданчиком для гелікоптера", - заявив міністр Костянтин Єфименко. Крім того, за його словами, аналізується можливість закупівлі двох гелікоптерів.
В той же час любителі малої авіації запевняють, що заходи чиновників хоча і потрібні, проте на даному етапі не вирішить проблеми використання у місті гелікоптерів. "Змінювати потрібно все, починаючи із психології чиновників, які упевнені, що польоти - це небезпечно", - говорить президент Київської асоціації аеронавтики Андрій Кобринський. За його словами, зараз існують не лише значні обмеження з вибору маршрутів польотів над Києвом (літати можна практично тільки над Дніпром), але і вельми складна система регуляції цього процесу. "Для того, щоб здійснити політ, необхідно за добу подати заявку до Мінтрансу із вказівкою його часу і маршруту, а також моделі гелікоптера і імені пілота", - говорить Кобринський.
Нагадаємо, на початку року КМДА затвердила 17 ділянок для будівництва на них майданчиків для гелікоптерів за 9 адресами у Києві (за однією адресою передбачалося розміщення 2-3 майданчиків одночасно). НСК "Олімпійський", стадіон "Старт" по вул. Шолуденка, а також кілька міських лікарень - це лише короткий перелік місць, де в майбутньому столиця планувала приймати гелікоптери. Правда, в планах мерії - використання цих майданчиків для власних потреб: КМДА розраховує з часом створити спеціальну службу або комунальне підприємство з парком власної рятувальної техніки.
Але із врахуванням високої вартості імпортних літальних апаратів (вітчизняна одномоторна техніка не підходить для подібної мети за параметрами безпеки), а також необхідність знайти кошти для будівництва й утримання майданчиків для гелікоптерів, навряд чи плани столичної влади будуть реалізовані найближчим часом.
На думку Андрія Кобринського, чиновникам слід дозволити приватникам інвестувати в створення гелікоптерних аеродромів для власних потреб. "Ентузіасти все би зробили - і гроші знайшли б, і побудували. Так робиться в розвинених країнах світу - наприклад, уряд США цілком підтримує будівництво приватних аеродромів і навіть дає під це пільгові кредити", - зазначає президент КАА.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас