Примарне зростання — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Примарне зростання

1523
Не зважаючи на стримано-оптимістичні показники, оприлюднені Держкомстатом за підсумками червня 2010 р., роздрібні торговці поки заперечують позитивні зміни в споживчому попиті.
"Найважливіший фактор розвитку ритейлу - зростання платоспроможного попиту споживача, - говорить Ганна Лічман, начальник відділу зі зв'язків із громадськістю і пресою корпорації АТБ .- У разі його відсутності говорити про зростання товарообігу не можна". Одночасно, за даними Державного комітету статистики, у травні та червні роздрібний товарообіг збільшився на 1,1 і 2,3 в.п. відповідно. За словами ритейлерів, зростання споживання спостерігається тільки в тих категоріях товарів, попит на які залежить від кліматичних факторів.
"Попит збільшився на безалкогольні напої, пиво, продукти швидкого приготування, морозиво, - стверджує експерт .- Це пов'язано із підвищенням температури".
Аналогічні тенденції спостерігаються і в сегменті промтоварів. За словами Олени Разумової, керівника відділу із роботи зі ЗМІ АТ "Нова Лінія", пожвавлення попиту спостерігається у сегментах сухих сумішей, товарів для відпочинку, саду та городу. Очевидно, що всі категорії товарів швидше залежать від сезонних чинників. Таких, як прагнення робити ремонти в літній період, а також відпочивати і працювати на заміських ділянках.
Дещо відрізняється погляд на речі в сегменті магазинів біля будинку. На думку одного з гравців, ринок відновлюється досить швидко. "У першому півріччі наш обіг збільшився більш ніж на 30%, причому левова частка цього зростання припала на другий квартал, - говорить Ольга Шевченко, виконавчий директор ТОВ "Руш" (лінія магазинів "Єва") .- З огляду на те, що рівень інфляції в першому півріччі оцінюється в менш ніж 4%, пояснити таке стрімке зростання обігу тільки зростанням цін - неможливо ".
Хоча не все так однозначно. На думку інших учасників ринку, ймовірне зростання ринку парфюмерно-косметичної продукції і товарів для дому швидше пов'язане з низькою порівняльною базою минулого року, ніж з реальним відновленням попиту.
"У першому півріччі минулого року багато операторів зіткнулися з проблемою відсутності товару на полицях і низьким споживчим попитом, - вважає Денис Базилик, керівник департаменту маркетингу ТС" КОСМО ".- Кілька операторів за підсумками поточного року, ймовірно, покажуть більш вражаючі цифри, і це пов'язано як раз із "низьким стартом" попереднього періоду. Тому говорити про докризове відновлення споживчого попиту ще зарано, можна говорити про його стабілізація ".
В інших сегментах ритейлу бачення змін споживчого попиту кардинально відрізняється. Більше того, схоже, що деякі компанії не тільки не відчули приросту товарообігу, а й зростання оптимізму споживачів.
"Ми не спостерігаємо підвищення платоспроможного попиту, - говорить Ганна Лічман .- Він не змінився суттєво і зберігає тенденції першої половини 2010 р.".
Окремі рітейлери схильні пояснювати таку ситуацію низькою активністю споживачів, які в серпні прагнуть піти у відпустку. "Зараз літо, сезон відпусток. Тому говорити про зміни в активності покупців складно, - стверджує Олена Разумова .- Купівельний попит змінюється щодня". І саме із завершенням відпусток багато хто пов'язує надії на зростання, готуючи до вересня промоакції і цінові пропозиції.
Поки ж друге півріччя не обіцяє нічого хорошого ритейлерам. Міжнародний центр перспективних досліджень оприлюднив дані дослідження за яким індекс споживчих настроїв після десятимісячного зростання в червні закінчив зростання з невеликою корекцією. Серед негативних факторів фігурують як уповільнення економічного зростання, жорстка бюджетна політика, так і зниження довіри до інститутів державної влади.
Вже зараз очевидно, що макроекономічні показники не додають українцям оптимізму. Експерти вважають, що до кінця року індекс споживчих настроїв буде перебувати в бічному тренді. Хоча населення в цілому негативно ставиться до підвищення цін на газ, але істотного впливу на споживчі настрої цей фактор не матиме.
"Певне поліпшення з початку року не буде мати тривалого тренда, але й падіння теж не буде, - стверджує Олександр Жолудь, економіст міжнародного Центру перспективних досліджень .- Серйозного коливання індексу споживчих настроїв не буде спостерігатися. Навіть можна прогнозувати деяке його підвищення, якщо ситуація залишиться на тому ж рівні. Інфляція за підсумками 2010 р. буде нижчою, ніж у попередньому, і люди будуть це бачити ".
Данило Нестеров
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас