515
В Україні можуть відкласти перехід на євростандарти нафтопродуктів
— Енергетика
Громадські організації, екологи і експерти ринку нафтопродуктів України виступають проти введення мит на імпорт моторного палива і за негайне посилення держстандартів якості бензину і дизпалива, повідомляє Deutsche Welle.
"Яким повітрям дихатимуть українці в 2011 році, або нафтопродукти якої якості потрібні Україні", - під такою назвою почали громадську дискусію фахівці нафтопереробних компаній, представники найбільших автозаправних мереж, автомобільних ділерів і об'єднань підприємців. Вони засудили наміри Мінпаливенерго відмовитися від переходу з 2011 року на євростандарти якості нафтопродуктів Євро-4 і Євро-5 і ввести мито на імпорт нафтопродуктів з метою "захисту українських виробників". Ці заходи, за словами учасників дискусії, приведуть до подальшого збільшення частки фальсифікованого палива на українському ринку.
За оцінками президента Комітету захисту споживачів нафтопродуктів Андрія Пасішника, в Мінпаливенерго обговорюються ставки імпортних мит на рівні 60-120 євро за тонну моторного палива. Експерт упевнений, що цей захід приведе в умовах українського ринку, де панує безкарність фальсифікаторів і практично відсутній контроль якості, "до подорожчання палива пропорційно розміру мита". Крім того, якість бензину і дизельного палива, що відпускаються на АЗС, значно погіршає.
Велика частина палива в Україні сьогодні відповідає стандарту Євро-2, тоді як в країнах ЄС зараз здійснюється перехід на стандарт Євро-5, повідомив директор аналітичного агентства "Консалтингова група А-95" Сергій Куюн. В той же час, за наслідками громадської перевірки в минулому році, в Києві 22 відсотки палива на АЗС взагалі не відповідали ніяким офіційним стандартам, а в Донецьку - 37 відсотків бензину містили "напівфабрикати коксохімічного виробництва і різного роду доповнення".
Всупереч завіренням Мінпаливенерго, імпортне мито і дозвіл надалі випускати паливо за застарілими стандартами не забезпечать збільшення завантаження українських заводів, упевнений С.Куюн. За його даними, більшість українських нафтопереробних заводів належать російським нафтовим концернам і завантажені практично на 100 відсотків. Лише один крупний НПЗ в центрі України і ще два на заході країни "теоретично здатні наростити виробництво". Проте проблема низького завантаження впродовж останніх років зв'язана, за словами С.Куюна, "не з низькою ефективністю цього заводу, а з його рейдерським захопленням однією з українських структур, унаслідок чого зупинені постачання нафти з Росії".
Експерт звинуватив уряд в прагненні підіграти лобістам "одного з гравців на ринку нафтопродуктів" і заявив: "Введення імпортного мита означатиме, що відтепер кожен водій зі своєї кишені даватиме на порятунок нинішніх рульових цих НПЗ, не здатних забезпечити завантаження підприємства сировиною і його модернізацію". Крім того, С.Куюн спрогнозував, що таке мито "вдарить по всіх без виключення учасникам ринку і споживачам, оскільки різке подорожчання нафтопродуктів додатково понизить споживання, яке і так істотно скоротилося внаслідок кризи".
Відзначимо, заступник міністра палива і енергетики Ігор Кірюшин 17 червня ц.р. заявив, що підготовка документації для переходу на стандарти палива Євро-4 займе 1 рік. І.Кірюшин відзначив, що тільки два з семи українських виробників нафтопродуктів готові перейти з 2011 р. на стандарти Євро-4, а саме Лисичанський і Одеський НПЗ. Він також відзначив, що ситуацію з переходом на нові стандарти якості палива обговорить експертно-аналітична рада при уряді.
Мінпаливенерго також ініціює введення імпортних мит на нафтопродукти, повідомив раніше директор департаменту з питань нафтової, газової і нафтопереробної промисловості міністерства Костянтин Бородін. «Ми серйозно розглядаємо питання, щоб одним з методів стимулювання нафтопереробки було введення певних мит на імпортні нафтопродукти ", - сказав він.
Нагадаємо також , що з 1 січня 2011 р. українські НПЗ мають перейти на стандарти виробництва нафтопродуктів Євро-4 та Євро-5.
За матеріалами: РБК-Україна
Поділитися новиною
Також за темою
Для опалювального сезону Україні потрібно ще до 1 млрд доларів на газ — Reuters
Україна вже закачала у сховища більше газу, ніж на ті самі дати 2024 року
США ввели санкції проти міжнародної мережі, яка допомагає Ірану продавати нафту
США планують збільшити стратегічні запаси урану для розвитку ядерної енергетики
Сховища газу у ЄС заповнені рекордно низько за останні 3,5 роки
Україна з 1 жовтня обмежить імпорт індійського пального